UPS

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 14:29
Ik ben van plan om een niet al te dure UPS te kopen. En nou zag ik er 1 staan bij Funprice voor 249,- en dat vond ik wel een leuke prijs.
Helaas kan ik er niet veel info over vinden. Heeft iemand ervaring hiermee? Of weet iemand waar ik meer info kan vinden?

Het gaat om de volgende: UPS Powersupply 600 (merk is volgens mij Nelstar)
Smart UPS met ingebouwde Microprocessor Control Technique. Deze 600VA UPS is uw optimale pc partner.
Deze UPS beschermt uw computer en al uw gegevens tegen stroomuitval. Zeer aanbevolen voor Server computers.
Voorziet uw computer van stroom gedurende 30 minuten tijdens stroomuitval
Output power: 600VA (470 Watt)
235 Watt gedurende 25 minuten of 470 Watt gedurende 10 minuten
Voorziet uw electronische apparatuur continue van stroom, ook tijdens stroomuitval
Beschermd tegen spanningspieken, spanningsuitval en blikseminslag
Seriele poort aansluiting met kabel en software
Automatische voltage regeling voor gestabiliseerde voltage naar uw computer
Beschermd tegen bliksem inslag, overbelasting en kortsluiting
Zeer efficient dankzij Line Interactive Circuit technology
Self-Diagnosis
Modem/Telephone Line Spike Elimination
Over-Voltage and Under-Voltage Protection
Light, Compact, Smart, Elegant, and Reliable
Output power: 600VA
Output voltage: 230V 5%
Frequency: 50Hz
Maintenance Free battery
Drivers voor Windows 95, 98, ME, NT4, 2000 en Linux
Prijs 249.00

Wat vooral belangrijk is dat hij onder Linux werkt. Er staat wel dat er een driver voor is, maar wat kan ik daarmee?
Hij moet de PC automatisch af kunnen sluiten (console) en ik wil dat hij nog een commando of script uit kan voeren.

Bij voorbaat dank voor meer info :)

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Qua Linux kan ik je jammergenoeg niet helpen. waar ik af en toe werk hebben ze die dingen ook staan en ze zijn er erg blij mee. Was pas stroomuitval door waarschijnlijk bliksem en alles liep perfect met die dingen er tussen. Kzal eens kijken wat voor merk dat dan precies is want ik heb er ook wel interesse in >:) Dus mijn toevoeging aan dit topic: hebben er ook mensen ervaring met die dingen voor Win computers?!? Vooral de goedkopere modellen hebben mijn interesse :Y)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Zeezicht
Op mijn werk hebben ze ook UPS'en staan, maar dan van het merk APC. Daar is ook wel aardig wat info over te vinden, maar volgens mij zij die nergens goedkoop te krijgen :?

Het gaat er bij mij dus eigenlijk om dat het niet te duur is en onder Linux werkt.

Verwijderd

waarom een ups? valt de stroom zo vaak uit bij jullie?

kan me voorstellen dat één of andere brute server goed moet afsluiten als de stroom uitvalt, maar een gewone pc??

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Een UPS werkt ook als "beveiliging" tegen overspanning e.d.
En tegen wisselend wisselstroom :)

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• Zeezicht
Het is een server hier, die voor het studenthuis internet deelt, enz.
Het probleem zit niet zozeer in het wegvallen van internet alswel het niet goed afsluiten van de PC.
En toevallig vloog vandaag de stroom er weer eens uit, dus ik werd het een beetje zat :(

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 23:13
Op dinsdag 21 augustus 2001 13:19 schreef Eddo het volgende:
waarom een ups? valt de stroom zo vaak uit bij jullie?
Haha, nee, moet je mn moeder hebben...
Bolletje kapot, ff vervangen... <PATS> stroom ff uit, en natuurlijk zonder 't eerst ff te vragen :(

Of nee, mn broertje...
Stekker d'r in... <PATS>, stoppen slaan uit. Heeft ie weer een of andere stereotoren in elkaar lopen knutselen :'(

Al 100x gezegd: Stroom uit om bolletje te vervangen hoeft niet! ... Die draden mag je niet tegenelkaar plakken!

Helpt allemaal weinig, maar ik zit iedere keer met een zwart scherm terwijl ik net een uurtje met zat te painten :?

Dus JA, ik kan eigenlijk ook wel zo'n ding gebruiken... Info, info, info!! :)

Trouwens, lijkt mij ook nie echt gezond voor een PC als ineens de stroom d'r af donderd, of zit ik er dan een tikkie naast? :)

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Verwijderd

voor thuis gebruik een UPS beet je onzin vind ik koop meer geheugen of zo of ben je zo'n NERD dat je dan 30 minuuten langer kan computeren of zo???? want internet kapt er ook mee hoor als het stroom uit valt

• Kippenijzer
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Enige wat ik altijd begrepen heb is dat die dingen stroom vreten als haaien... En dan wordt het voor mij duur, ik betaal mijn eigen gas,licht,elektra... Maar, binnenkort krijg ik hopelijk wel m'n Compaq 3200VA 19" rack mount UPS :9

• Kippenijzer

Kippenijzer

Qorne, internet kapt niet, @home draait ook backup power, en je moet natuurlijk wel en kabelmodem er ook aan hangen, duh! >:)

• Zeezicht
Op dinsdag 21 augustus 2001 13:33 schreef Qorne het volgende:
voor thuis gebruik een UPS beet je onzin vind ik koop meer geheugen of zo of ben je zo'n NERD dat je dan 30 minuuten langer kan computeren of zo???? want internet kapt er ook mee hoor als het stroom uit valt
Ik heb al zat geheugen en het gaat er ook niet om dat ik 30 minuten langer kan internetten. Maar het is niet echt voor je PC om in 1 keer de stroom eraf te halen.
En ook het fsck'en duurt mij te lang, met de kans op een zooi fouten ook nog.

En als ik mijn kabelmodem op de UPS gooi dan heb ik nog wel internet hoor :Y)

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 13:34 schreef Kippenijzer het volgende:
Qorne, internet kapt niet, @home draait ook backup power, en je moet natuurlijk wel en kabelmodem er ook aan hangen, duh! >:)
ja dat is waar nou misschien dan ook wel iets voor mij :)

Verwijderd

Ik wil een aggregaat
die zet ik dan in de tuin neer :9

• Kippenijzer

Kippenijzer

Agregaat bedoel je :-)

Maar dan ook zo'n grote waarop ook het hele AZG (Academisch ziekenhuis Groningen) blijft draaien :-)

Verwijderd

Wij hebben ook ups-en hier staan en als de stroom uitvalt nemen hun het netjuhs over en sluiten ze zelfs netjes de server af.

Werkt ideaal mits je je baterijen niet goed in de gaten houdt |:(

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:10
Op dinsdag 21 augustus 2001 14:46 schreef Kippenijzer het volgende:
Agregaat bedoel je :-)
Ik denk zelfs dat hij aggregaat bedoelt :)

http://www.vandale.nl/cgi-bin/gx.cgi/AppLogic+FTContentServer?pagename=VanDale/Static/index_woordenboek

ach...in een volgend leven lach je er om!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik ben ook op zoek naar zo'n ding maar heb nog een vraagje over de software. is het ook mogelijk om meerdere pc's aan te sluiten (stuk of 3) en die automatisch uit te laten gaan, liefst om verschillende tijden. dus bij 90% van bat. pc1 shutdown, bij 75% pc2 shutdown en bij 5% pc3 (server) shutdown. stroomstorring is meestal maar van korte duur dus zou fijn zijn als ik gewoon door kan werken. maar als het langer duurd hoeft alleen de server/kabelmodem online te blijven. os is momenteel win2k, maar kan ook nog wat linux bij komen.

ik zat zelf meer naar apc te kijken maar dat is misschien voor thuisgebruik niet echt nodig ?

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Zeezicht
Maar wat ik dus wilde weten wat voor software erbij de UPS van Funprice zit. En wat de mogelijkheden hiervan zijn.
Die van APC zijn toch wel wat duurder en bij de goedkopere modellen van hun zit niet eens Linux ondersteuning (wat voor mij wel belangrijk is).

Verwijderd

Of een Windmolen van NuOn :P

• Zeezicht
Erg nuttige antwoorden weer... :(

Heeft niemand ervaring met UPS'en? Mag ook een ander model zijn dan die bij Funprice te koop is.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:10
Op dinsdag 21 augustus 2001 18:55 schreef Zeezicht het volgende:
Erg nuttige antwoorden weer... :(
Heeft niemand ervaring met UPS'en? Mag ook een ander model zijn dan die bij Funprice te koop is.
Jawel, maar da's gewoon een accu, nix met drivers enzo. Dus gaat na 10 minuutjes gewoon alsnog de server uit. Maarja. Het werkt allemaal redelijk recht toe recht aan. Bij de wat duurdere APC modellen krijg je fancy software erbij.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Zeezicht
De begin modellen van APC hebben geen (standaard tenminste) Linux software. Dus dat is niet wat ik zoek.
Of zijn er andere programma's te verkrijgen die daarmee kunnen werken?
Pagina: 1