Vervanger voor Surface Pro 3

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• B_Swinkels
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-05 09:48
Liebe leute!

Enkele dagen geleden heeft mijn Surface Pro 3 het begeven, Windows wil niet meer booten. Dat is vervelend, maar niet dramatisch: het was toch tijd voor een vervanger. Maar: het is wel nú tijd voor een vervanger.

Ik heb bijna 8 jaar erg veel plezier gehad van de SP3, en de form-factor bevalt me enorm goed. Ik heb dus m'n oog laten vallen op de Surface Pro 8, (i7, 16GB, 265GB).

Allemaal leuk en wel, maar: deze komt pas in januari in Nederland uit. Terwijl ik nú iets nieuws nodig heb.
Zijn er degelijke en up-to-spec alternatieven voor de SP8, of is bijvoorbeeld in Duitsland of Frankrijk bestellen handig/haalbaar?

Het budget zit zo rond de €1700, waarvoor ik dus
- een afneembaar toetsenbord
- een touchscreen
- een apparaat dat photoshop en premiere pro soepeltjes draait
- een apparaat dat zeker enkele jaren meekan
zoek. Dit is ook de facto mijn enige computer, dus 'alles' moet er mee kunnen. Zwaar gamen zal niet gebeuren, maar incidenteel wel wat lichte games.

Wat zouden jullie aanraden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:25
De Surface Pro 8 is ein-de-lijk ook in Nederland te koop. De Type Cover ook, na lang uitverkocht te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_Swinkels
Heb 'm ondertussen uit Duitsland laten komen, met een tijdelijk Bluetooth toetsenbordje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-04 09:06
Wat zijn jouw ervaringen qua geluid van fans? Ik vond die oude surface pro’s chill omdat ze passive waren. Benieuwd hoeveel verschil het maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_Swinkels
Mijn SP3 was zeker niet passief gekoeld hoor, die ventilator gaat aardig blazen - zeker nu ie wat ouder is.
De nieuwe SP8 (i7/16/256) is erg stil in mijn ervaring, maar onder load gaat de ventilator uiteraard wel aan. Niet storend of luid, erg tevreden over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-05 01:02
hier een Pro4 i5 gebruiker. Fans gaan alleen onder belasting aan, 98% van de tijd is de mijne muisstil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:57
Kan iemand mij vertellen hoeveel GB je vrij hebt bij een Surface pro 8 128 GB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:25
Ik had een Surface Pro 7 256GB, en nu nog steeds een Surface Go 2 128 GB (geen Pro 8, maar wellicht vergelijkbaar), ik heb nog zo'n 56 GB beschikbaar op de Go. Naast de standaard apps heb ik Office 365, Teams, en nog wat kleine apps. Ik heb mijn 'downloads' map op een Micro-USBkaartje staan, met nog eens zo'n 20GB. De Pro 8 heeft geen Micro-USBslot, dus daar moet je ook nog rekening mee houden.
Wat betreft RAM: qua geheugen kom ik met mijn redelijk lichte Office-gebruik vrijwel nooit op het volledige gebruik van mijn 8GB. Wel snel op zo'n 80-90%, zeker met Teams actief.

Conclusie: volgens mij het is werkbaar, maar je zit met de goedkoopste Surface Pro 8 wel op het minimum qua specs, ook met het oog op de toekomst. Gelukkig kun je wel voor veel minder geld dan Microsoft vraagt de SSD-capaciteit vergroten. Voor iets meer dan 100 euro heb je een geschikte 512GB drive. Maar RAM zit je aan vast, iets om te overwegen.
Oh, en waar ik onlangs pas achterkwam omdat het een beetje verstopt zit in de specs: pas vanaf de modellen van 256GB en groter krijg je een Intel Core EVO-chip, het 128GB model heeft een reguliere Intel-Core. Schijnt uit te maken voor bv snellere instant on en power management.
Ik heb een paar dagen de Pro 8 uitgeprobeerd, en was een beetje underwhelmed vergeleken met de Pro 7 die ik inmiddels heb verkocht, zeker als je kijkt dat je fiks meer betaalt dan voor een Pro 7(plus). Dus teruggestuurd (ook omdat ik inmiddels heb gehoord dat ik voor mijn werk een Dell Latitude 7320 detachable mag uitzoeken, beetje vergelijkbaar met de Pro 8 :))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:57
Of-Aaargh schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:34:
Ik had een Surface Pro 7 256GB, en nu nog steeds een Surface Go 2 128 GB (geen Pro 8, maar wellicht vergelijkbaar), ik heb nog zo'n 56 GB beschikbaar op de Go. Naast de standaard apps heb ik Office 365, Teams, en nog wat kleine apps. Ik heb mijn 'downloads' map op een Micro-USBkaartje staan, met nog eens zo'n 20GB. De Pro 8 heeft geen Micro-USBslot, dus daar moet je ook nog rekening mee houden.
Wat betreft RAM: qua geheugen kom ik met mijn redelijk lichte Office-gebruik vrijwel nooit op het volledige gebruik van mijn 8GB. Wel snel op zo'n 80-90%, zeker met Teams actief.

Conclusie: volgens mij het is werkbaar, maar je zit met de goedkoopste Surface Pro 8 wel op het minimum qua specs, ook met het oog op de toekomst. Gelukkig kun je wel voor veel minder geld dan Microsoft vraagt de SSD-capaciteit vergroten. Voor iets meer dan 100 euro heb je een geschikte 512GB drive. Maar RAM zit je aan vast, iets om te overwegen.
Oh, en waar ik onlangs pas achterkwam omdat het een beetje verstopt zit in de specs: pas vanaf de modellen van 256GB en groter krijg je een Intel Core EVO-chip, het 128GB model heeft een reguliere Intel-Core. Schijnt uit te maken voor bv snellere instant on en power management.
Ik heb een paar dagen de Pro 8 uitgeprobeerd, en was een beetje underwhelmed vergeleken met de Pro 7 die ik inmiddels heb verkocht, zeker als je kijkt dat je fiks meer betaalt dan voor een Pro 7(plus). Dus teruggestuurd (ook omdat ik inmiddels heb gehoord dat ik voor mijn werk een Dell Latitude 7320 detachable mag uitzoeken, beetje vergelijkbaar met de Pro 8 :))
Duidelijk, denk een dat ik de Pro 8 - 256GB ga nemen,
deze is momenteel zonder BTW voor een leuke prijs bij Mediamarkt ;)
Pagina: 1