Ik heb hier een behoorlijke mix aan input devices in gebruik, verspreid over 2 Macs. Dat heeft alles te maken met verschillende settings, wat nare ervaringen met RSI, en het feit dat je nu eenmaal nooit genoeg toetsenborden kan hebben
Keyboards
Mijn 'daily drivers' zijn een Vortex ViBE (voor mijn privé machine - een Mac Studio) met Cherry MX Clear switches en PBT keycaps in SA row3 profile, en een Keychron K6 met Gateron Red switches en Keychron PBT rainbow keycaps in OEM profile (voor de werk setup). Hoewel de Keychron draadloos kan werken gebruik ik hem eigenlijk 100% van de tijd gewoon bedraad.
Daarnaast heb ik nog een drietal Vortex Race3 borden, alle met PBT keycaps in DSA profile. De borden verschillen in hun switch, en daarmee ook in toepassing. Zo heb ik een Vortex met MX Silver switches (uitsluitend voor gaming), MX Clear switches (allround, meestal thuis), en een versie MX Silent Red switches die door het lage geluidsniveau mijn go-to bord is op de dagen dat ik naar kantoor ga.
Pointing
Mijn daily driver voor alles behalve gaming is een Logitech MX Ergo trackball, of eigenlijk 2

Daarnaast gebruik ik soms nog een Magic Trackpad bij mijn Mac Studio, en heb ik een Logitech MX Master 3 voor de momenten dat ik wél een muis wil gebruiken thuis. Voor gaming heb ik nog een Logitech MX518 rondslingeren (al is die zachtjesaan rijp voor de vuilnisbak), en in mijn 'kantoor kit' zit een Logitech MX Anywhere 2.
Op de MX Anywhere 2 na gebruik ik alle draadloze Logitech devices uitsluitend met de Unifying Receiver omdat Bluetooth me te flaky is. Qua software support kan ik me aansluiten bij de frustraties die al eerder genoemd zijn over zowel de oude als de nieuwe Logi Options software. Hoewel ik met mijn MX Ergo eigenlijk nooit problemen heb, ben ik over de aansturing van de MX Master 3 nog niet helemaal tevreden. Crashes heb ik (nog) niet gehad, maar als ik @
Tux3.14 moet geloven ligt dat aan mijn volle accu