Welk toetsenbord en muis gebruik je op de Mac?

Pagina: 1
Acties:

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:19
Welk toetsenbord en muis gebruiken jullie voor je Mac(book)? Ben je er tevreden mee?

Ik gebruik zelf soms oud Logic spul wat in de eerste instantie voor Windows is ontwikkeld. Meestal werk ik gewoon rechtstreeks op mijn MacBook, deels komt dat ook omdat dat spul wat ik heb niet fijn werkt. Dus ik ben wel benieuwd wat jullie gebruiken. Wellicht kan het ook nog voor inspiratie voor me dienen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeMaffias
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:43
Logitech mx keys en mx master 3
Werkt goed voor mij via bluetooth
enige minpuntje is dat de Logitech Options+ software (nog) geen native Apple silicon support heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

• Magic Keyboard 2
  • Magic Trackpad 2 (i.c.m. BetterTouchTool) voor heel wat power gestures.
Al jarenlang zonder issues, ook geen bluetooth problemen etc.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 11:55

Quicksilver

Catch these hands

- Magic Trackpad 2
- Oud Dell keyboard

Keyboard is aan vervanging toe, maar de Trackpad is wel echt een uitvinding tov een muis. Werkt heerlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 20:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik ben heel erg blij met mijn Keychron K1 low profile mechanisch toetsenbord. Echt een aanrader voor alle Mac-gebruikers. Ook nog veel keuze in layout, en type switches.

Muis is moeilijk, ik wil hem graag met beide handen kunnen gebruiken en dan is er zeer beperkte keuze. Heb nu een Microsoft Intellimouse die wel OK is maar geen fijn scrollwiel heeft.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het meest eenvoudige Dell of HP toetsenbord wat standaard meegeleverd wordt bij grotere PC projecten. Dit in combinatie met een Logitech M705. Ding gaat al jaren mee op 1 AA-batterij, heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:09
Magic mouse, nog de eerste generatie, naast mijn Macbook... levert naadloze samenwerking en een aantal gestures die met een andere muis niet beschikbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-05 23:30

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Apple keyboard met numerieke toetsen (volgens mij net 1 versie ouder dan huidige magic)
Logitech MX518 die eigenlijk aan vervanging toe is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

- Mechanisch 60%-toetsenbord (Vortex Pok3r)
- Logitech MX Anywhere 3
- Magic Trackpad 2

Het toetsenbordje is minder breed dan een volledig toetsenbord, daardoor blijft er ruimte over voor trackpad én muis. MacBook staat dichtgeklapt in een houder.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

Grrr ik kan er niet over uit dat Apple geen space grey toetsenborden (meer) levert.
Ik vind het zilver mooier. Maar bij ons op kantoor moeten we de mbp M1 2021 in space grey bestellen. Ik ben al oude space grey toetsenborden aan het zoeken maar die zijn onvindbaar. En hebben geen finger print reader.

Frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-05 21:53
Ik heb ook het Logitech MX keyboard en de MX master 3 muis. ben er heel tevreden mee ik gebruik hem op met Mac mini m1 op mijn MacBook Pro (2019) en soms op me iPad. Het schakelen tussen de diverse devices was de rede om voor de Logitech keyboard en muis te kiezen in plaats van apple keyboard en muis waar ik jaren lang mee gewerkt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-04 19:48

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik gebruik gewoon mijn Ducky mechanische toetsenbord. Zonder Apple specifieke keycaps, maar dat deert mij niet zo. Kan gewoon alle toetsen gebruiken die je nodig hebt alleen staan er andere tekentjes op. Ik ben er inmiddels al aan gewend. Maar kan mij voorstellen dat je dit anders wilt hebben.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-05 09:52
911GT2 schreef op maandag 22 november 2021 @ 23:22:
Grrr ik kan er niet over uit dat Apple geen space grey toetsenborden (meer) levert.
Ik vind het zilver mooier. Maar bij ons op kantoor moeten we de mbp M1 2021 in space grey bestellen. Ik ben al oude space grey toetsenborden aan het zoeken maar die zijn onvindbaar. En hebben geen finger print reader.

Frustrerend.
Ik heb er nog een liggen. Zo goed als nieuw, in doos.
DM staat open!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-05 22:22
Logitech Craft en MX Master 3, werkt beide perfect.

Inmiddels is er ook een MX keys in passende Mac kleurstelling, dat wordt de volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-05 10:01
Een Ergodox-EZ en een verticale muis van Logitech. Sinds heel veel collega’s van me RSI klachten hebben ontwikkeld, heb ik besloten om het maar voor te zijn en flink geïnvesteerd in een ergonomische werkomgeving

(En je eigen keyboard kunnen programmeren is ook heel fijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Satechi slim X1 tobo
Logitech Master 3
Magic trackpad 2 (soms)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-05 23:15
In combinatie met m'n 2019 MacBook Pro:
pricewatch: Apple Magic Keyboard met numeriek toetsenblok - Engels (VS) - Spa... want werd toch meegeleverd van werk. Ik heb eerst een tijd m'n pricewatch: Corsair Gaming K95 RGB Platinum Cherry MX Brown (Qwerty US) geprobeerd te gebruiken, maar was toen wel ernstig aan 't klooien met de sneltoetsen. Daarnaast was ik bang dat het Magic Keyboard te "plat" zou zijn en een te korte travel zou hebben. Toch maar de overgang gemaakt en eigenlijk typt het best lekker :)

Als muis de pricewatch: Apple Magic Mouse 2 Spacegrijs gekregen maar na een paar dagen toch links laten liggen, en m'n eigen pricewatch: Corsair Glaive RGB Pro Aluminium gepakt. Kon toch echt niet wennen aan hoe klein de MM is, vooral zo plat en smal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17:29
Ik gebruik zelf de Logitech G915 Pro, al vind ik het erg jammer dat ze daar geen "normale" uitvoering van hebben. Alle RGB heb ik ook op wit gezet. Ik zocht namelijk een mechanisch toetsenbord en de Keychrons typte allemaal niet zoals ik hoopte. Wel gebruik ik daar Karabiner Elements bij (software programma) om de "alt" en "cmd/windows" key om te draaien. Eerst wilde ik er niet aan beginnen omdat het niet zo "native" is in de zin van, aansluiten en alles werkt top met Mac, maar uiteindelijk typt het toetsenbord heerlijk en dat gebruik je uiteindelijk het meeste.

Daarnaast gebruik in een MX Master 3 muis of een Magic Trackpad 2. Doen allebei prima wat ze moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-03-2024
Ik heb een paar dagen geleden een Logitech MX Master 3 muis gekocht. Veel mensen lijken daar enthousiast over te zijn, en het is inderdaad een goede muis.

Toetsenborden: Ik wil graag een goed mechanisch toetsenbord. Ik heb er een paar:

- Keychron K1 (hierboven al eens genoemd): een low-profile mechanisch toetsenbord, d.w.z. met platte toetsen. Heeft geen numpad.
- Keychron K10: een full-size mechanisch toetsenbord (met numpad).

Je kunt mechanische toetsenborden kopen met verschillende soorten switches: clicky of niet, enz. Welke je wilt hebben dat is heel erg afhankelijk van je persoonlijke voorkeur. Sommige mensen vinden het ene type switches fijner typen, anderen het andere type.

De mijne hebben rode switches, die niet clicky zijn. Clicky switches maken redelijk veel geluid wat storend kan zijn in een werkomgeving.

De Keychron-toetsenborden zijn goed en niet heel duur, en komen met zowel Mac- als Windows-toetsen (Control / Option / Command of Ctrl / Windows / Alt) in de doos. Je kunt de toetsen verwisselen en er zit een knopje aan de zijkant van het toetsenbord om te schakelen tussen Mac- en Windows-mode.

Er zitten wel kleine verschillen tussen de toetsen op een Keychron-toetsenbord en op toetsenborden van Apple zelf. Bijvoorbeeld de nieuwste toetsenborden van Apple (los of op de MacBook Pro / Air) hebben tegenwoordig linksonder een fn / wereldbol toets. Die zit niet op de Keychron-toetsenborden.

Ik ben wel benieuwd of er niet-Apple mechanische toetsenborden te krijgen zijn met die nieuwe fn / wereldbol toets.

Ik heb ook nog een WASD keyboard. Die is ook erg goed, en het leuke is dat je bij WASD je toetsenbord helemaal zelf kunt ontwerpen (kleuren van de toetsen, wat erop staat enz.). Nadeel is dat die toetsenborden erg duur zijn (meer dan € 150).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Heeft iemand ervaring met Logi Options, de configuratietool voor muizen en toetsenborden van Logitech op een M1 Mac?
Ik heb vorige week een Mac mini gekocht, maar las slechte ervaringen met Options onder Rosetta. Zelfs Logitech raadt het af om Options te installeren. Op m'n Intel MacBook Pro werkt de tool erg fijn, maar zonder de software en dus zonder alle extra toetscombinaties heeft zo'n MX Anywhere for Mac weinig meerwaarde. De toetsen aan de zijkant werken zelfs helemaal niet.

Het valt mij (en veel meer mensen op internet) erg tegen dat Logitech ruim een jaar na de introductie van Macs met M1 de software nog niet gereed heeft. Terwijl de marketing van het bedrijf enthousiast de MX Master Series for Mac introduceert: "Ontwikkeld en ontworpen voor Mac-gebruikers" - vind ik het teleurstellend dat een ander symbooltje op de toetsen en een ander kabeltje in de doos ten opzichte van de parallele pc-productlijn kennelijk belangrijker worden gevonden dan de basisfunctionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Johnny schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:13:
Ik ben heel erg blij met mijn Keychron K1 low profile mechanisch toetsenbord. Echt een aanrader voor alle Mac-gebruikers. Ook nog veel keuze in layout, en type switches.
Dit dus :)

En een Logitech MX master

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 12:26

SambalBij

We're all MAD here

Hier ook een MX Keys en MX Master 3.
Ik gebruik naast mijn Mac Mini ook nog een Windows PC; toetsenbord heeft de indeling/opdruk voor zowel Mac als PC, en ik kan makkelijk wisselen tussen 2 ontvanger.
(En als ik van mijn 2 monitoren, die beiden aan beide systemen hangen met de verschillende inputs, er een op de Mac en een op de PC zet, dan schakelen keyboard en muis automatisch over wanneer ik de muis van het ene naar het andere scherm beweeg middels de Logitech software)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-05 08:52
Tools van Logitech zijn altijd een drama geweest op mac os, zeker qua updaten bij nieuwe OS-versies.

Maar back to business, ik heb sinds het begin van de corona mijn oude iMac weer van zolder gehaald, MX revolution muis (Die het echt nog heel goed doet na zoveel jaar) en de IBM Model M weer aangesloten. CAPS Lock omgezet naar OPTION en door. Sowieso veelal een citrix-sessie, dus mis er niet zoveel aan.

Het toetsenbord heb ik jaren gebruikt op mijn werk, dus mijn kamergenoot daar stond te juichen dat ik hem weer mee nam naar huis.

Oh ja, Model M toetsenborden zijn niet van jezelf, die heb je in bruikleen voor de volgende generatie...

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:06

SolidD

Gister heb ik ook maar het MX Keys toetsenbord en de MS Master 3 muis aangeschaft n.a.v. vele positieve reviews.

Aanleiding was, dat ik het toetsenbord op de nieuwe MacBook Pro ZO lekker vind typen, dat m'n 10 jaar oude Apple toetsenbord (nog USB-A) ineens heel gammel aanvoelt :).

Eigenlijk was ik dus opzoek naar iets dat precies zo typt als dit toetsenbord, iemand daar nog tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirJos
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-02 14:25
Toetsenbord: Logitech MX Keys
Muis: Logitech MX Anywhere 2S

Prettige combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacox
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08:25
Toetsenbord: Logitech MX Keys
Muis : Logitech MX Master 2s

Beiden werken erg prettig. Ik heb ze (via dongle) aangesloten op mijn monitor (Benq PD2700u), die heeft een ingebouwde USB-hub met autoswitch waarop ik mijn Mac mini M1 en een windows PC heb aangesloten. Daarmee schakelen de devices automatisch over naar de "actieve" computer wanneer een van de twee aan staat of kan ik eenvoudig switchen tussen de computers wanneer beiden aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:07
-Apple Keyboard met Touch ID (zonder numeriek deel)
-Apple Magic Trackpad
-Logitech Mx MAster 3 Mac version

Voorheen gebruikte ik een penclip keyboard. Mijn voorkeur is namelijk zo plat mogelijk (voor toetsenborden). Maar die heef thee gedronken en is sindsdien wat kleine klachten gaan ontwikkelen. Qua ergonomie lijkt het apple keyboard er het meeste op. De Logitech Master Keys lijkt er ook op maar heeft een verhoging aan de achterkant waardoor die wat hellend staat. Mijn voorkeur is het trouwens om te werken zonder numeriek deel omdat 1 ik het toch bijna nooit gebruik en 2 ik die ruimte graag gebruik voor de muis (en nu dus trackpad).
Nu het apple keyboard met Touch ID. Touch ID werkt perfect moet ik zeggen hoewel de 'unlock with Watch' functie het vaak overbodig maakt. Voorheen had ik een surface met face recognition en dat werkte ook altijd maar was toch wat langzamer omdat los van de herkenning er ook een klik nodig was.

De trackpad heb ik er bij gekocht omdat ik hier wat mensen enthousiast zag zijn daarover. En deze gebruik ik nu 99% van de tijd in plaats van de muis. In het begin erg wennen maar nu net zo soepel in gebruik als een muis.

De muis is simpelweg gekocht zodat mijn series 2 (die een serie 1 had opgevolgd vanwege slechte accu na bijna 3 jaar) kon doorschuiven naar mijn vriendin. Haar boeit het allemaal niet en ik koop toch graag nieuwe dingen. En ohja, van de 3 was een aparte Mac versie beschikbaar :D

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Nog een kleine toevoeging, ik heb ook vaak de laptop 'voor mijn scherm' liggen en werk dan op de ingebouwde touchpad. Dat is qua 'werken binnen je schouders' ongeëvenaard natuurlijk. Met mijn duimen bedien ik dan het touchpad. Bewegen met de rechter, klikken met de linker.

Als iemand de 'onderkant' van een macbook los zou verkopen zou ik in de rij staan, want qua plek van het scherm is dit natuurlijk niet ideaal, en het werkt niet als je geen extra scherm bij je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie-Handbak
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:30
Leuk topic 😅.

Toetsenbord: MX Keys Mini (ANSI layout)
Muis: MX Master 3
Apple Magic 2 Trackpad Space Grey

Dus links het trackpad voor de gestures, keyboard en muis. Ben er zeer over te spreken en werken zonder dongle feilloos op de mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD

SolidD

Aan iedereen hier met de Logitech MX producten... gebruiken jullie ook de Logitech software (Options) ?

Ik hoopte dat ik de knoppen van de MX Master 3 zelf in kon stellen, maar wilde eigenlijk geen Rosetta installeren en die lijkt hier nog wel voor nodig te zijn (en volgens veel andere berichten niet bepaald goed te werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Toetsenbord: Microsoft Sculpt Ergonomic
Muis thuis: Logitech MX Master 3
Muis werk: Apple Magic Trackpad 2

Thuis een normale muis omdat ik ook switch naar de computer en game.

Ik gebruik geen Logitech Options / extra knoppen op de MX Master 3.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-05 22:53
SolidD schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:49:
Aan iedereen hier met de Logitech MX producten... gebruiken jullie ook de Logitech software (Options) ?

Ik hoopte dat ik de knoppen van de MX Master 3 zelf in kon stellen, maar wilde eigenlijk geen Rosetta installeren en die lijkt hier nog wel voor nodig te zijn (en volgens veel andere berichten niet bepaald goed te werken).
Werkt hier prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-03-2024
Canaria schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:10:
Heeft iemand ervaring met Logi Options, de configuratietool voor muizen en toetsenborden van Logitech op een M1 Mac?
Ik heb vorige week een Mac mini gekocht, maar las slechte ervaringen met Options onder Rosetta. Zelfs Logitech raadt het af om Options te installeren. Op m'n Intel MacBook Pro werkt de tool erg fijn, maar zonder de software en dus zonder alle extra toetscombinaties heeft zo'n MX Anywhere for Mac weinig meerwaarde. De toetsen aan de zijkant werken zelfs helemaal niet.

Het valt mij (en veel meer mensen op internet) erg tegen dat Logitech ruim een jaar na de introductie van Macs met M1 de software nog niet gereed heeft. Terwijl de marketing van het bedrijf enthousiast de MX Master Series for Mac introduceert: "Ontwikkeld en ontworpen voor Mac-gebruikers" - vind ik het teleurstellend dat een ander symbooltje op de toetsen en een ander kabeltje in de doos ten opzichte van de parallele pc-productlijn kennelijk belangrijker worden gevonden dan de basisfunctionaliteit.
Ja, ik heb Logi Options op mijn MacBook Pro met M1 Max en het werkt zonder problemen. De knoppen aan de zijkant (van de MX Master 3 muis) werken ook gewoon. Het is inderdaad nog wel een Intel-programma wat dus via Rosetta draait. MX Anywhere gebruik ik niet.

Waar heb je gelezen dat Logitech het afraadt om dit op een M1 te installeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SolidD

SolidD

Thanks. Klagende mensen op Reddit: https://www.reddit.com/r/...j/logi_options_on_m1_mac/

Oh en deze met support van Logitech: https://www.reddit.com/r/...h_is_working_on_an_apple/

Hoopte eigenlijk m'n Mac rosetta-vrij te houden maar dat wordt zo lastig :P.

[ Voor 25% gewijzigd door SolidD op 06-12-2021 11:12 . Reden: Tweede link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:36

Honesty

kattenneus!

Toetsenbord K1 keychron
Muis logitech m518 bedraad

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

SolidD schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:05:

Hoopte eigenlijk m'n Mac rosetta-vrij te houden maar dat wordt zo lastig :P.
Dat dus. Tot nu toe gelukt, al heb ik m’n Intel MBP nog. Gelukkig is ScrollReverser wel Universal, zodat ik toch normaal kan scrollen met m’n muis rechts en de trackpad links. Die fractie van een seconde dat de trackpad in de verkeerde richting scrollt voordat hij natural verdergaat, stoort mij niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:39

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik ben deze nog niet tegengekomen in dit topic:

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/Z4EAAOSwVjdfnsR9/s-l400.jpg

De Azio MK-MAC-U01:

- Full size
- Mac layout inclusief function keys
- Hardware volume scrollwiel
- Brown mechanische switches
- Palm rest
- Backlit toetsen, double moulded

Is al jaren mijn daily driver en kantoor favoriet. Ik zou niet terug willen naar een chiclet toetsenbord.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 14:26
Mijn combi:
Keyboard: Keychron K6
Muis: Mx Master 3

Een mechanisch toetsenbord icm compacte afmetingen en MacOS ondersteuning was voor de reden om voor de Keychron te kiezen. Tot op heden geen moment spijt van, tikt heerlijk weg.

Als muis gekozen voor de Mx Master 3 vanwege de ergonomische eigenschappen. Helaas ben ik over dit product wat minder enthousiast. De bluetooth verbinding doet het alleen als je bent ingelogd in je Mac omgeving als je HD versleuteld is met Fillevault. Bij je inlogscherm doet je muis het niet tenzij je gebruik maakt van de losse USB receiver. Verder vind ik de duim wiel onhandig ondanks dat het een handige toevoeging zou moeten zijn. Het gebeurd me te vaak dat ik ongemerkt de duim wiel aanraak en onnodig inzoom of opzij scroll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Toetsenbord: Keychron K1 met numeriek, RGB en Low Profile Red switches.
Muis: Logitech MX Master 2S

Ik zweer bij deze 2 producten. Ik wil niet meer zonder een Keychron, het typt ontzettend fijn en word geleverd met zowel Windows als Mac toetsen.
Logitech MX Master 2S idem dito. Meer DPI dan zijn voorganger, en ik vind hem fijner in de handen dan zijn opvolger (3S).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:26

Zeror

Ik Henk 'm!

Toetsenbord: Geen (ik werk op een macbook).
Muis: Logitech G603

Het blijft mij verbazen dat het aansluiten van een Logitech muis via bluetooth een drama is. MacOs herkend de muis niet als zijnde aanwijsapparaat, waardoor de touchpad van m'n Macbook niet wordt uitgeschakeld. Dus de muis is nu aangesloten dmv de meegeleverde dongle welke weer in een USB-C adapter zit, want dan ziet MacOS de muis wel als zijnde aanwijsapparaat. Heel apart en jammer dat hier nog geen fatsoenlijke oplossing voor is.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:16
MX Master 3 + MX Keys. Muis is infeite een no brainer...Betreft toetsenbord durf ik regelmatig te switchen tussen MX Keys en een mechanisch toetsenbordje. Maar nu de laatste weken grijp ik toch vaker terug naar de MX Keys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valdi
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zeror schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:50:
Toetsenbord: Geen (ik werk op een macbook).
Muis: Logitech G603

Het blijft mij verbazen dat het aansluiten van een Logitech muis via bluetooth een drama is. MacOs herkend de muis niet aan zijnde aanwijs apparaat, waardoor de touchpad van m'n Macbook niet wordt uitgeschakeld. Dus de muis is nu aangesloten dmv de meegeleverde dongle welke weer in een USB-C adapter zit, want dan ziet MacOS de muis wel als zijnde aanwijsapparaat. Heel apart en jammer dat hier nog geen fatsoenlijke oplossing voor is.
Ik heb ook de G603 (wat een heerlijke muis), en ik heb de dongle die meegeleverd is in mn monitor die weer via thunderbolt op mn macbook aangesloten wordt. Daarnaast ook direct de webcam, een ringlight en een ssd (voor de Time Machine backups) in de usbhub die in de monitor zit. Prima setup.

Oh en een AKKO 3068 keyboard (verbonden via bluetooth).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:36

4POX

Everybody is wired

- Keychron K2 v1
- Logitech MX master 3

Aan de Keychron heb ik een paar aanpassingen aan gedaan: Brown switches gesmeerd - Van ABS naar PBT keycaps - Pleisters onder de spatiebalk - Verpakkingsschuim onder de PCB. Ging hierdoor 50cpm gemiddeld omhoog in een dag tijd.

Logitech maakt mooie hardware. Software is en blijft een drama. Eens in de zoveel wijken moet ik uitloggen en opnieuw inloggen omdat de software de muis niet meer ziet. Met als gevolg het scrollen is omgekeerd en de expose knop doet het niet meer. Oke. De hardware heeft een bug. Logitech muizen willen wel eens vreemd doen als de batterij onder 50 procent komt.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
4POX schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:26:
- Keychron K2 v1
- Logitech MX master 3

Aan de Keychron heb ik een paar aanpassingen aan gedaan: Brown switches gesmeerd - Van ABS naar PBT keycaps - Pleisters onder de spatiebalk - Verpakkingsschuim onder de PCB. Ging hierdoor 50cpm gemiddeld omhoog in een dag tijd.

Logitech maakt mooie hardware. Software is en blijft een drama. Eens in de zoveel wijken moet ik uitloggen en opnieuw inloggen omdat de software de muis niet meer ziet. Met als gevolg het scrollen is omgekeerd en de expose knop doet het niet meer. Oke. De hardware heeft een bug. Logitech muizen willen wel eens vreemd doen als de batterij onder 50 procent komt.
Klopt! Ik begrijp ook niet goed hoe het komt dat zovele respectabele youtube reviewers de software van Logitech ophemelen. Persoonlijk vind ik dat echt bagger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
4POX schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:26:
- Keychron K2 v1
- Logitech MX master 3

Dat laatste ervaar ik ook, zo heel af en toe. Met name als mijn iMac een uptime van 30+ dagen heeft (sluit 'm praktisch nooit af). Wist niet dat het vaker gebeurd als de batterij 50% of minder heeft. Zal er is op letten.

• kenny92
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-04-2023
Harrie-Handbak schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:36:
Leuk topic 😅.

Toetsenbord: MX Keys Mini (ANSI layout)
Muis: MX Master 3
Apple Magic 2 Trackpad Space Grey

Dus links het trackpad voor de gestures, keyboard en muis. Ben er zeer over te spreken en werken zonder dongle feilloos op de mac
Mag ik vragen hoe het je gelukt is een MX Keys Mini met ANSI layout te bemachtigen ipv de ISO layout?

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Tux3.14 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:17:
[...]

Dat laatste ervaar ik ook, zo heel af en toe. Met name als mijn iMac een uptime van 30+ dagen heeft (sluit 'm praktisch nooit af). Wist niet dat het vaker gebeurd als de batterij 50% of minder heeft. Zal er is op letten.
Ik heb ook geen idee of het 50 procent is. Logitech heeft nog nooit een werkende battery level meter gehad.

AKA Rinkel weblog

• sigmundfreund
  • Laatst online: 06-05 23:41
Keychron K1 en Razer Proclick. Esthetisch misschien niet erbij passend maar die vallen gewoon heel goed bij mij in de hand.

• MKWS
  • Registratie: Augustus 2016
Ik heb ook de Logitech master Max master 3 voor m’n MacBook Air m1 maar ben er niet heel tevreden over. Wanneer ik het gebruik icm de meegeleverde dongle werkt het perfect maar wanneer ik het gebruik zonder dus via ingebouwde Bluetooth dan beweegt de muis wat “laggy” en stotterend over het scherm. Dit zorgt ervoor dat de precisie erg te wensen over laat.

Op m’n Windows machine hier geen problemen mee.

De Logitech software helpt hier niet. Ook niet die beta (options+ oid) niet, al kan je daar wel beperkt wat knoppen remapped.

• Harrie-Handbak
kenny92 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:53:
[...]

Mag ik vragen hoe het je gelukt is een MX Keys Mini met ANSI layout te bemachtigen ipv de ISO layout?
Jazkr, na een hoop gedoe en contact met de customer service van Logitech ben ik niet verder gekomen. Todat ik bij deze instantie terecht kwam: https://usa2you.nl

Beetje out-of-date website maar contact via de mail ging super! Deze club is gespecialiseerd in bestellingen vanuit Amerika naar Nederland. Ze bestellen in de US webshops/ winkels of wat je dan ook maar wilt bestellen. En wanneer zij het binnen hebben verschepen ze het naar Nederland. Kost wel iets extra's maar niet extreem duur.

Dus als je verder nog iets nodig hebt uit de states dan kan je dat toevoegen, hoe meer items hoe goedkoper het versturen wordt.

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:27
Toetsenbord: Magic Keyboard met Touch ID (nummeriek)
Muis: Magic Trackpad en soms de Magic Mouse 2

Alles Apple, werkt prima. Ik gebruik liever een trackpad dan een muis, eerlijk gezegd. ;)

• Harrie-Handbak
Dennisweb schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:26:

Alles Apple, werkt prima. Ik gebruik liever een trackpad dan een muis, eerlijk gezegd. ;)
Ik gebruik ook liever een apple keyboard, hoop eigenlijk dat ze nog een kleine versie met touch id in het zwart/ space grey uitbrengen. Wit lijkt mij nog al snel smerig te worden? Of valt dat met die nieuwe versies wel mee?

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:27
Harrie-Handbak schreef op donderdag 23 december 2021 @ 21:03:
[...]

Ik gebruik ook liever een apple keyboard, hoop eigenlijk dat ze nog een kleine versie met touch id in het zwart/ space grey uitbrengen. Wit lijkt mij nog al snel smerig te worden? Of valt dat met die nieuwe versies wel mee?
Mijn toetsenbord is nu een paar weken oud en nog netjes, omdat ik hem regelmatig schoonmaak. Maar ze worden inderdaad wel redelijk snel smerig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• double_V
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-03 14:28
Magic Keyboard & Magic Mouse 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17:31
Wanneer er te weinig ruimte is op het bureau (thuis bijvoorbeeld), dan gebruik ik altijd het toetsenbord van de MacBook Pro zelf. Ik vind het wel jammer dat hoe goed ik ook mijn best doe, het toetsenbord vies wordt. Daarnaast ligt de Magic Mouse. Prima dingetje als je niet te veel aan het muizen bent.

Met genoeg ruimte heb ik een Magic Keyboard met numeriek toetsenbord. Typt ook helemaal prima!

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024
Magic Keyboard, Magic Mouse2 en Magic Trackpad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Een vraag uit interesse naar iedereen die een Magic Mouse (2) gebruikt. Wat vinden jullie serieus fijn aan dat ding? :) En is het dagelijks echt te doen op een werkdag van 8 uur?
Niet als flame bedoelt, gewoon puur interesse. Want ik kon er echt niet mee overweg en heb toen vrij snel een 'normale' muis aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Tux3.14 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 19:23:
Een vraag uit interesse naar iedereen die een Magic Mouse (2) gebruikt. Wat vinden jullie serieus fijn aan dat ding? :) En is het dagelijks echt te doen op een werkdag van 8 uur?
Niet als flame bedoelt, gewoon puur interesse. Want ik kon er echt niet mee overweg en heb toen vrij snel een 'normale' muis aangeschaft.
Ik heb een Magic Mouse 2 liggen die ik amper gebruik vanwege de aanschaf van een Mx master 3. De muis zelf werkt heel fijn, met name de gestures maar ergonomisch is dit muisje echt een draak om te gebruiken zeker als je lange dagen maakt. Het ding is net te plat om lekker te muizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 13:52
Miki schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 19:49:
[...]

Ik heb een Magic Mouse 2 liggen die ik amper gebruik vanwege de aanschaf van een Mx master 3. De muis zelf werkt heel fijn, met name de gestures maar ergonomisch is dit muisje echt een draak om te gebruiken zeker als je lange dagen maakt. Het ding is net te plat om lekker te muizen.
De ergo variant van de MX is nog beter overigens. Het is even wennen maar sindsdien gebruik ik deze overal waar ik een muis nodig heb.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Laatst online: 07-05 20:41

woutur

Klauwtjes uit!

Sinds een paar weken gebruik ik een MX Master 3 muis. Gestures werken hier aardig, maar de begeleidende software van Logitech is niet wat ik van ze gewend ben. Ik wilde graag desktop verwisselen geïnverteerd hebben. Ofwel, duimknop en de muis naar rechts schuiven is een desktop naar links (swipen zeg maar). Toen ik dat ingesteld had in de software, werkte dat soms wel in het begin maar dan hield het na een paar uur op met werken. En bij de meest linker of rechter desktop was het gedrag serieus willekeurig. Dus dan was het gokken welke kant je op moest 'swipen'. Nu heb ik maar de toetscombinatie (waar de software van Logitech blijkbaar op gebaseerd is) maar in MacOs omgedraaid.

Verder is het een hele fijne muis waar je de hele dag mee kan werken. En hij verliest de connectie niet, wat ik echt om de haverklap had bij mijn Magic Mouse 1.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:09
Een vraag uit interesse naar iedereen die een Magic Mouse (2) gebruikt. Wat vinden jullie serieus fijn aan dat ding? :)
Voor mij vooral het feit dat zoveel gestures, die je normaal via je trackpad kan gebruiken, nu ook via je muis kan gebruiken. Geen extra dongles nodig, werkt op bijna alle opervlakken. Dat soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie-Handbak
Dennisweb schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:26:

Nu ook over op alles apple. Mijn MX Keys Mini + MX Master 3 combinatie hier verkocht op Tweakers. En ben overgestapt op het Apple Magic Keyboard (ANSI) + TouchID en een Apple Magic Trackpad. Beide in wit overigens. Misschien dat Apple met de nieuwe iMac Pro weer een donkere versie uitbrengt anders maar wat vaker poetsen :). Ben er erg tevreden mee. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024
Nee, ik vind hem ergonomisch niet voldoen, onprettig in de hand liggen.. Nadat ik heb een paar dagen heb gebruikt heb ik een Magic Trackpad2 gekocht.. beste aanschaf ooit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-05 13:16
Ik gebruik hier de Keychron K1 (v4 - non wireless) in combinatie met de Logitech G403.
Tevreden van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-05 21:13
Heb een hele tijd geleden een MX Master (2) gebruikt maar uiteindelijk weer terug naar een Magic Mouse gegaan omwille van de bekende problemen (verbinding kwijt, slecht reageren..) Met de IR-dongle ging het wel veel beter dan via Bluetooth maar dat is enkel een optie op een vaste Mac en dan nog, verlies je een USB-poort wat eigenlijk niet nodig zou zijn.

De Magic Mouse vind ik wel goed voor lichte tot matige taken. Staat natuurlijk ook heel mooi bij je setup. Maar voor lange sessies (dus zeker voor mensen die professioneel met hun Mac bezig zijn) is de ergonomie toch best slecht.

Ik lees hier nu veel mensen die de MX Master 3 gebruiken, is dat dan die specifieke Mac variant? Zijn daar de problemen met bluetooth dan ook eindelijk weg?

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Darks schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:55:
Heb een hele tijd geleden een MX Master (2) gebruikt maar uiteindelijk weer terug naar een Magic Mouse gegaan omwille van de bekende problemen (verbinding kwijt, slecht reageren..) Met de IR-dongle ging het wel veel beter dan via Bluetooth maar dat is enkel een optie op een vaste Mac en dan nog, verlies je een USB-poort wat eigenlijk niet nodig zou zijn.

De Magic Mouse vind ik wel goed voor lichte tot matige taken. Staat natuurlijk ook heel mooi bij je setup. Maar voor lange sessies (dus zeker voor mensen die professioneel met hun Mac bezig zijn) is de ergonomie toch best slecht.

Ik lees hier nu veel mensen die de MX Master 3 gebruiken, is dat dan die specifieke Mac variant? Zijn daar de problemen met bluetooth dan ook eindelijk weg?
Ik heb een MX Master 2S gehad. Deze ging kapot en toen een MX Master 3 gekocht, de 'Mac Variant'. Hij werkte opzich prima maar ik vond hem totaal niet fijn in mijn handen liggen vergeleken met de 2S. Ook had ik het idee dat de 2S ook wel soepeler kon 'muizen'. Dus de MX Master 3 weer weg gedaan en een MX Master 2S gekocht.
De problemen met het kwijt raken van de verbinding herken ik. Echter kwam in dit topic een keer voorbij dat het vooral schijnt te gebeuren als je accu onder de 50% capaciteit zit. Sindsdien ben ik er is op gaan letten en zorg ik er voor dat de accu altijd minimaal 50% is opgeladen, sindsdien totaal geen issues meer gehad. Ik heb beiden met Bluetooth gebruikt trouwens, die dongles vind ik zonde om te gebruiken. Dan heb je een USB poort in gebruik, maar ook nog weer een extra apparaat wat op 2.4ghz loopt te kutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Darks schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:55:

Ik heb de normale variant en zoals ik eerder schreef ben ik er gematigd tevreden over. De bluetooth verbinding doet het bijvoorbeeld alleen als je ingelogd bent als je gebruik maakt van Filevault. Dus als je wilt inloggen en kiezen tussen meerdere gebruikers dan doet de muis helemaal niets. Logitech geeft als oplossing weer om Filevault uit te schakelen :F
Met de USB dongle werkt de muis wel naar behoren maar lever je dus een poort in en laten Mac's nou net USB poorten in overvloed hebben. Wellicht dat dit is opgelost in de Mac variant maar dat kan ik me haast niet voorstellen.

Verder wel een fijne ergonomische muis voor lange dagen, alleen vind ik het duimwiel wat ongelukkig geplaatst en raak ik die zo nu en dan onbedoeld aan wat voor vage zoom/uitzoom situaties kan zorgen in bijvoorbeeld Word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
Miki schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:40:
[...]

Ik heb de normale variant en zoals ik eerder schreef ben ik er gematigd tevreden over. De bluetooth verbinding doet het bijvoorbeeld alleen als je ingelogd bent als je gebruik maakt van Filevault. Dus als je wilt inloggen en kiezen tussen meerdere gebruikers dan doet de muis helemaal niets. Logitech geeft als oplossing weer om Filevault uit te schakelen :F
Met de USB dongle werkt de muis wel naar behoren maar lever je dus een poort in en laten Mac's nou net USB poorten in overvloed hebben. Wellicht dat dit is opgelost in de Mac variant maar dat kan ik me haast niet voorstellen.

Verder wel een fijne ergonomische muis voor lange dagen, alleen vind ik het duimwiel wat ongelukkig geplaatst en raak ik die zo nu en dan onbedoeld aan wat voor vage zoom/uitzoom situaties kan zorgen in bijvoorbeeld Word.
Bij de Mac variant van de MX Master 3 werkt het ook alleen met Filevault uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-05 10:47
Logitech K310, voorheen Sun USB keyboard
Logitech G203 muis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Apple keyboard met numeriek gedeelte.
Apple mouse (wat een kut ding, zowel qua laden als gevoeligheid; links rechts klikken en horizontaal scrollen dat niet uit kan).
Apple Touch pad (want de muis is best kut en sowieso is het handig om met twee handen te bedienen).

Ik had een Logitech muis, die wat prettiger maar ik vind de set van m’n iMac mooier op tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Niet online
Heb een hele tijd gewerkt met de oude witte toetsenborden van Apple, eerst de bedrade (A1048) en daarna de draadloze (A1016), beide gecombineerd met de eerste generatie Magic Trackpad.

Die toetsenborden vond ik heerlijk, maar de draadloze hield niet altijd goed verbinding, en ik wilde toch graag een draadloos toetsenbord. Toen ik het daarna ook nog voor elkaar kreeg om een barst in de Trackpad te krijgen, ben ik geswitcht naar het Magic Keyboard met numpad en de tweede generatie Magic Trackpad. Vind het toetsenbord niet helemaal fantastisch voor veel typen, maar het werkt prima. De nieuwe Trackpad is wel heerlijk, hou wel van zo'n groot oppervlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceth49
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik heb het Logitech MX key for Mac ( gekocht bij Amac ) voor mijn MacBook Pro (2021)

Ik gebruikt de BT; gaat op zich goed.

Wel een probleem met de punt van het nummerieke toetsenbord.
\Als ik op de punt druk zie ik een komma in het document.

Logitech benaderd; maar de tel. helpdesk zit in bulgarije; en de communicatie gaat slecht

Beide partijen gebruiken google translate; bv de 1e optie van Logitech: " Gebruik perslucht om de toets schoon te maken" Dat schiet ook niet op.
( bij een nw toetsenbord??? )

Ik heb van alles geprobeerd; in de instellingen op VS int. en de "Unifying ontvanger" op de Mac aangesloten'
deze wordt niet herkent.

Ik weet het niet meer.
Wie weet raad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-05 22:34
Keyboard: Logitech MX Keys
Muis: Logitech MX Master 3

Beide heel erg tevreden mee.

Zit na te denken om de Dygma Raise aan te schaffen. Prijs houdt me een beetje tegen. En ik heb zowel op mijn werkplek op de zaak als ook thuis hetzelfde toetsenbord staan. Dan zit ik straks op 2 verschillende toetsenborden te tikken. En 2x een Dygma aanschaffen gaat me helemaal te ver. Elke dag inpakken uitpakken heb ik een tijdje gedaan, maar geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-05 22:34
Ceth49 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:19:
Ik heb het Logitech MX key for Mac ( gekocht bij Amac ) voor mijn MacBook Pro (2021)

Logitech benaderd; maar de tel. helpdesk zit in bulgarije; en de communicatie gaat slecht

Beide partijen gebruiken google translate; bv de 1e optie van Logitech: " Gebruik perslucht om de toets schoon te maken" Dat schiet ook niet op.

Ik heb van alles geprobeerd; in de instellingen op VS int. en de "Unifying ontvanger" op de Mac aangesloten'
deze wordt niet herkent.

Ik weet het niet meer.
Wie weet raad
toon volledige bericht
Terugbrengen naar Amac. Die zijn de verkopende partij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_a_rnix
Ceth49 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:19:

deze wordt niet herkent.

Ik weet het niet meer.
Wie weet raad
toon volledige bericht
Met Karabiner Elements de knop omzetten? Of je toetsenbordinstelling veranderen van NL naar US of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceth49
Hallo;

dank voor de tips!

Ik heb inmiddels de SW van Logitech kunnen ophalen; via hun site lukte het niet
In een doosJE vond ik een link met kleine letters naar de site waarop deze op te halen was

Hier kan je eea instellen;
In instelleningen van de Mac > toetsenbord > vond ik een optie om de landen symbolen weer te geven op het bur.blad ( re.helemaal bovenaan)

Nadat ik nu opeens w'el VS en VS int. kon toevoegen; werd dit weegegeven bovenaan 't bur.blad.
Als ik kies voor VS int. was de komma eindelijk een punt....MAAR....
Ik kon 't euro teken, wat om vreemde redenen NIET op 't logitech tst.bord voorkomt ( onbegrijpelijk toch? )
niet meer oproepen met Option + 2.
Dan moest ik het tst.bord weer op NL zetten???!!!
nu moet ik daar een oplossing voor zien te vinden;
wat een gedoe zeg

Misschien via de app van logitech een euro tst toewijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ceth49 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 12:23:
[...]
Ik kon 't euro teken, wat om vreemde redenen NIET op 't logitech tst.bord voorkomt ( onbegrijpelijk toch? )
niet meer oproepen met Option + 2.
Dan moest ik het tst.bord weer op NL zetten???!!!
nu moet ik daar een oplossing voor zien te vinden;
wat een gedoe zeg

Misschien via de app van logitech een euro tst toewijzen?
Option + Shift + 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceth49
klopt; dank je
ik was de shift vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceth49
edit:

logitech tst bord retour naar Amac; reden uitgelegd; was begrip voor; compliment. Het was ff buiten de 14 dgn.termijn.

Ik heb maar de nw. Apple Magic keybord with Touch ID gekocht; een stuk duurder, maar dan krijg je ook wat!

Apple heeft dit probleem goed opgelost!
Op het num.tst bord heeft men een punt én een komma op 't zelfde toets ( boven elkaar) geplaatst.
Dmv de shift kan je wisselen; en de sneltoets voor de Euro kan je daarnaast gewoon gebruiken.

De logitech is helemaal geen slecht tst. bord; maar als je regelmatig gebruik maakt van het num.tst bord gedeelte, loop je tegen 't probleem op wat ik in mijn 1e bericht heb omschreven.

[ Voor 6% gewijzigd door Ceth49 op 25-03-2022 17:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:59
Ceth49 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:07:
edit:

logitech tst bord retour naar Amac; reden uitgelegd; was begrip voor; compliment. Het was ff buiten de 14 dgn.termijn.

Ik heb maar de nw. Apple Magic keybord with Touch ID gekocht; een stuk duurder, maar dan krijg je ook wat!

Apple heeft dit probleem goed opgelost!
Op het num.tst bord heeft men een punt én een komma op 't zelfde toets ( boven elkaar) geplaatst.
Dmv de shift kan je wisselen; en de sneltoets voor de Euro kan je daarnaast gewoon gebruiken.

De logitech is helemaal geen slecht tst. bord; maar als je regelmatig gebruik maakt van het num.tst bord gedeelte, loop je tegen 't probleem op wat ik in mijn 1e bericht heb omschreven.
Jouw toetsenbord lijkt niet goed te werken allemaal woorden zonder klinkers :+

PSN: dixeN1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bRmC6XSj0N0xaL7jv2L7dNeEgzw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uYnQV7g1B1wmQihpW3s8WO8D.png?f=fotoalbum_large

700MB cache bestanden en een app die 405 MB is. Alleen omdat ik een gesture knop op mijn Master 3 wil gebruiken in macOS. (Ik heb 1,5 GB aan cache bestanden verwijderd. Logitech option dumpt meteen weer 700MB aan nieuwe bestanden op de schijf)

Welk ander programma raden jullie aan? Ik werd heel blij van https://mousefix.org/ . Helaas werkt de gesture knop niet.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Laatst online: 13:03
Heb zojuist verleden week een macbook air gekocht (8 /512) zeer tevreden over maar wel wennen, ook aan het systeem maar beetje bij beetje komt het wel !

Heb nu een Mx Master 3 muis die heerlijk in de hand ligt , alleen moet ik nog instellen de gevoeligheid van de laser (dus hoe snel je muis beweegt , die mag wel wat sneller ) maar kom er nog niet uit. Iemand een idee ?

Heb ooit blind leren typen op een oude ibm (klik klik ) toetsenbord van de begin jaren maar ik moet zeggen de platte toetsen bevallen tot nu toe wel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:53
Logi Options+ -> MX Master -> Point and Scroll -> Pointer Speed

Zelf nu ook de MX Mechanical erbij, vooruitgang ten opzichte van mijn oude "windows keys" toetsenbord (ook mechanisch, dat dan weer wel). Eindelijk de toetsen waar ze volgens Apple "horen". En ja, dan weer wel de ISO layout gekozen (ook omdat het op mijn laptop zo is). ANSI al jaren gewend, maar toch maar eens overgestapt... na 2 weekjes typen gaat het prima moet ik zeggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Laatst online: 13:03
XiniX88 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 12:21:
Logi Options+ -> MX Master -> Point and Scroll -> Pointer Speed

Zelf nu ook de MX Mechanical erbij, vooruitgang ten opzichte van mijn oude "windows keys" toetsenbord (ook mechanisch, dat dan weer wel). Eindelijk de toetsen waar ze volgens Apple "horen". En ja, dan weer wel de ISO layout gekozen (ook omdat het op mijn laptop zo is). ANSI al jaren gewend, maar toch maar eens overgestapt... na 2 weekjes typen gaat het prima moet ik zeggen :).
_/-\o_ Thanks ik kon het even niet meer vinden .. soms heb je dat dus ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gautama
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 01-05 10:27
Gebruikt iemand hier de Apple Magic Trackpad op Windows? Ik wil er één aanschaffen voor mijn Mac maar ik wil 'm ook op mijn Windows laptop gebruiken van het werk.

Online kom ik bijna alleen maar oude artikelen tegen en de recentere reacties verwijzen naar het betaalde abonnement van Magic Utilities...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 16:28

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Toetsenbord Standaard bekabeld Apple keyboard met numeriek gedeelte.

Muis HyperX Pulsefire Surge. Deze dus. Heb er twee. Een voor mijn M1 MacBook Pro en een voor mijn Windows gaming laptop. Erg fijn ding :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik begin langzamerhand wel helemaal klaar te raken met Logi Options+ (beta) om mijn MX Master 3 muis aan te sturen. Het gebeurd met enige regelmaat dat dit stukje software bij ontwaken uit standby lijkt vast te lopen in de zin dat "repareren" niet lukt omdat loginwindow iets voorkomt. Opnieuw opstarten biedt dan uitkomst maar dat is niet heel wenselijk.

De stabiele versie Logi Options is helaas ook rommel. Deze versie zorgt er namelijk voor dat mijn MBP niet in standby gaat doordat het processen op de achtergrond actief houdt.

Erg fijne muis maar de software die ze leveren is echt bagger :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Miki schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:04:
Ik begin langzamerhand wel helemaal klaar te raken met Logi Options+ (beta) om mijn MX Master 3 muis aan te sturen. Het gebeurd met enige regelmaat dat dit stukje software bij ontwaken uit standby lijkt vast te lopen in de zin dat "repareren" niet lukt omdat loginwindow iets voorkomt. Opnieuw opstarten biedt dan uitkomst maar dat is niet heel wenselijk.

De stabiele versie Logi Options is helaas ook rommel. Deze versie zorgt er namelijk voor dat mijn MBP niet in standby gaat doordat het processen op de achtergrond actief houdt.

Erg fijne muis maar de software die ze leveren is echt bagger :(
Je bent niet de enigste. Maar mijn ervaring is wel, als de batterij van mijn Logitech Master 2S voor 50% of meer opgeladen is, dat ik geen last heb van dit soort issues. Wellicht gewoon toeval hoor, maar sinds dien let ik er wel wat meer op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:43

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik heb hier een behoorlijke mix aan input devices in gebruik, verspreid over 2 Macs. Dat heeft alles te maken met verschillende settings, wat nare ervaringen met RSI, en het feit dat je nu eenmaal nooit genoeg toetsenborden kan hebben :+

Keyboards

Mijn 'daily drivers' zijn een Vortex ViBE (voor mijn privé machine - een Mac Studio) met Cherry MX Clear switches en PBT keycaps in SA row3 profile, en een Keychron K6 met Gateron Red switches en Keychron PBT rainbow keycaps in OEM profile (voor de werk setup). Hoewel de Keychron draadloos kan werken gebruik ik hem eigenlijk 100% van de tijd gewoon bedraad.

Daarnaast heb ik nog een drietal Vortex Race3 borden, alle met PBT keycaps in DSA profile. De borden verschillen in hun switch, en daarmee ook in toepassing. Zo heb ik een Vortex met MX Silver switches (uitsluitend voor gaming), MX Clear switches (allround, meestal thuis), en een versie MX Silent Red switches die door het lage geluidsniveau mijn go-to bord is op de dagen dat ik naar kantoor ga.

Pointing
Mijn daily driver voor alles behalve gaming is een Logitech MX Ergo trackball, of eigenlijk 2 :+ Daarnaast gebruik ik soms nog een Magic Trackpad bij mijn Mac Studio, en heb ik een Logitech MX Master 3 voor de momenten dat ik wél een muis wil gebruiken thuis. Voor gaming heb ik nog een Logitech MX518 rondslingeren (al is die zachtjesaan rijp voor de vuilnisbak), en in mijn 'kantoor kit' zit een Logitech MX Anywhere 2.

Op de MX Anywhere 2 na gebruik ik alle draadloze Logitech devices uitsluitend met de Unifying Receiver omdat Bluetooth me te flaky is. Qua software support kan ik me aansluiten bij de frustraties die al eerder genoemd zijn over zowel de oude als de nieuwe Logi Options software. Hoewel ik met mijn MX Ergo eigenlijk nooit problemen heb, ben ik over de aansturing van de MX Master 3 nog niet helemaal tevreden. Crashes heb ik (nog) niet gehad, maar als ik @Tux3.14 moet geloven ligt dat aan mijn volle accu :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Whieee schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 21:08:
Ik heb hier een behoorlijke mix aan input devices in gebruik, verspreid over 2 Macs. Dat heeft alles te maken met verschillende settings, wat nare ervaringen met RSI, en het feit dat je nu eenmaal nooit genoeg toetsenborden kan hebben :+

Keyboards

Mijn 'daily drivers' zijn een Vortex ViBE (voor mijn privé machine - een Mac Studio) met Cherry MX Clear switches en PBT keycaps in SA row3 profile, en een Keychron K6 met Gateron Red switches en Keychron PBT rainbow keycaps in OEM profile (voor de werk setup). Hoewel de Keychron draadloos kan werken gebruik ik hem eigenlijk 100% van de tijd gewoon bedraad.

Daarnaast heb ik nog een drietal Vortex Race3 borden, alle met PBT keycaps in DSA profile. De borden verschillen in hun switch, en daarmee ook in toepassing. Zo heb ik een Vortex met MX Silver switches (uitsluitend voor gaming), MX Clear switches (allround, meestal thuis), en een versie MX Silent Red switches die door het lage geluidsniveau mijn go-to bord is op de dagen dat ik naar kantoor ga.

Pointing
Mijn daily driver voor alles behalve gaming is een Logitech MX Ergo trackball, of eigenlijk 2 :+ Daarnaast gebruik ik soms nog een Magic Trackpad bij mijn Mac Studio, en heb ik een Logitech MX Master 3 voor de momenten dat ik wél een muis wil gebruiken thuis. Voor gaming heb ik nog een Logitech MX518 rondslingeren (al is die zachtjesaan rijp voor de vuilnisbak), en in mijn 'kantoor kit' zit een Logitech MX Anywhere 2.

Op de MX Anywhere 2 na gebruik ik alle draadloze Logitech devices uitsluitend met de Unifying Receiver omdat Bluetooth me te flaky is. Qua software support kan ik me aansluiten bij de frustraties die al eerder genoemd zijn over zowel de oude als de nieuwe Logi Options software. Hoewel ik met mijn MX Ergo eigenlijk nooit problemen heb, ben ik over de aansturing van de MX Master 3 nog niet helemaal tevreden. Crashes heb ik (nog) niet gehad, maar als ik @Tux3.14 moet geloven ligt dat aan mijn volle accu :)
toon volledige bericht
Nouja, het valt me gewoon op hoor :P
Ik heb zelf ook een Keychron wat draadloos kan, maar eigenlijk altijd bedraad is aangesloten. De accu gaat maar een paar dagen mee :/ Dus dan ligt het snoertje er toch al…
Pagina: 1