Welk unlimited data abonnement voor een actieve reiziger?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• robhuijben
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 31-03 17:45
Hoi tweakers,

Vanaf januari 2021 stap ik voor een periode van tenminste 2 jaar in een camper en ga ik samen met mijn vrouw rondtrekken in binnen- en buitenland. Werken doe ik vijf dagen per week, 40 uur en op afstand. En zo nu en dan kom ik naar kantoor als dat nodig is. Ik heb inmiddels een mifi router gekocht en ben nu op zoek naar het beste unlimited data abonnement voor binnen- en buitenland. Uiteraard probeer ik zoveel mogelijk gebruik te maken van de wifi mogelijkheden op de plek waar we (meestal een maand) zullen staan, maar ik wil voorkomen dat ik daar op aangewezen ben.

Ik zit er ook aan te denken om een duo simkaart te nemen, zodat ik ook van de belminuten gebruik kan maken.

Wat ik jullie ervaring met unlimited data abonnementen? En hebben jullie tips voor me?

Alle informatie is welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Let iig goed op het aantal maanden dat je "Roam like at home" in het buitenland mag gebruiken:

Van https://www.mobiel.nl/roamen :
Providers mogen maatregelen nemen als jij ‘onredelijk’ gebruikmaakt van internetten, bellen en sms’en in de EU (buiten Nederland). Er is sprake van onredelijk gebruik als je 4 maanden of langer buiten Nederland doorbrengt en in deze periode meer verbruikt in andere landen uit de EU dan in Nederland.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-06 20:20
Wat heb je zelf al onderzocht? Dat is toch wel beetje insteek van het forum hier, nu komt het beetje over met dit is wat ik wil, "verkoop me iets". Terwijl je toch echt zelf makkelijk na kunt kijken wat "unlimited" is, en vooral wat je verbruik in het buitenland mag zijn (die zijn vaak niet unlimited)

Kan er zelf niet te veel over zeggen, heb sinds de zomer mijn kpn abbo naar unlimited opgeschaald, dat bevalt me vooralsnog prima. Maar eigenlijk verbruik ik niet meer dan 20-30 GB per maand. Buitenland mag ik geloof ik max 25GB per maand verbruiken, maar dit ben ik sinds dien nog niet geweest en heb hier dus ook weinig ervaring mee. Bereik enz ben je toch overgeleverd aan de buitenlandse aanbieder dus daar heb je ook minder invloed op als je abbo kiest... Tenzij je direct iets als t-mobile of vodafone neemt die ook netwerken in het buitenland hebben...

Specs!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Virtuele providers als KeepGo leveren wel echt datasims die niet landgebonden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnnygo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-06 11:33
Al eens aan internet via satelliet (zoals starlink) gedacht? Ook denk ik dat het gebruik van roaming voor thuiswerken in het buitenland best wel eens tegen kan gaan vallen. Niet overal zijn de netwerken zo goed als hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Wat waarschijnlijk het eenvoudigst en/of goedkoopst is, is om gewoon in elk land waar je bent een lokale prepaid sim te kopen en die in je mifi router te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhuijben
GoldenBatt schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:13:
Wat heb je zelf al onderzocht? Dat is toch wel beetje insteek van het forum hier, nu komt het beetje over met dit is wat ik wil, "verkoop me iets". Terwijl je toch echt zelf makkelijk na kunt kijken wat "unlimited" is, en vooral wat je verbruik in het buitenland mag zijn (die zijn vaak niet unlimited)

Kan er zelf niet te veel over zeggen, heb sinds de zomer mijn kpn abbo naar unlimited opgeschaald, dat bevalt me vooralsnog prima. Maar eigenlijk verbruik ik niet meer dan 20-30 GB per maand. Buitenland mag ik geloof ik max 25GB per maand verbruiken, maar dit ben ik sinds dien nog niet geweest en heb hier dus ook weinig ervaring mee. Bereik enz ben je toch overgeleverd aan de buitenlandse aanbieder dus daar heb je ook minder invloed op als je abbo kiest... Tenzij je direct iets als t-mobile of vodafone neemt die ook netwerken in het buitenland hebben...
Ik heb inderdaad gekeken naar de drie groter providers, Vodafone, T-Mobile en KPN. Wat ik merk is dat de verschillen bij die aanbieders niet heel groot zijn, enkel qua dekking kan er nog wel een verschilletje in zitten. Ik ben dan ook vooral benieuwd naar ervaringen van Tweakers die dit als hun vast abbo gebruiken. En zoals ik verderop in het draadje voorbij zie komen, de alternatieven die ik nog niet ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhuijben
Johnnygo schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:35:
Al eens aan internet via satelliet (zoals starlink) gedacht? Ook denk ik dat het gebruik van roaming voor thuiswerken in het buitenland best wel eens tegen kan gaan vallen. Niet overal zijn de netwerken zo goed als hier.
Daar heb ik naar gekeken, maar ik vind de prijs nog echt te hoog voor wat je ervoor terugkrijgt (99 euro per maand + 500 euro voor de Starkit). Buiten dat dit de schotel waarschijnlijk niet geschikt voor fatsoenlijke montage op mijn rijdende woning en heb ik al een mifi router gekocht. Dus ik ben wel aangewezen op een simkaartje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Starlink werkt nog niet in zuid-europa toch?
En je mag Starlink maar op 1 vaste plek gebruiken op dit moment.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:34
Waar ga je precies allemaal heen? In de EU of ook buiten de EU? Dat maakt namelijk nogal uit.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:56
Vaak zijn de unlimited data abo's voor de mobiel in het buitenland beperkt. Ze zijn dan wel unlimited, maar schakelen bv na verbruik van 5GB uit en moet je dan telkens iedere (gratis) 1GB aanvragen.
Wat mijzelf het meest interessant lijkt is een unlimited mifi-abo van T-mobile: https://www.t-mobile.nl/blog/mifi-abonnement/
En uit het draadje waar ik dat zelf aangeef vind ik ook dit: https://www.airalo.com/
Dat lijkt me ook wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:46
Let ook op dat het "unlimited" deel alleen geldt in Nederland. Binnen Europa is dit beperkt (afhanklijk van de abonnementsprijs), bijvoorbeeld bij T-Mobile 21GB per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-05 11:07
Ik heb een abonnement bij free.fr. Niet unlimited maar voor mij genoeg. 90GB per maand voor 11 euro, waarvan 10GB buiten Frankrijk te gebruiken is. 250GB per maand voor 20 euro, waarvan 30GB buiten Frankrijk. Ik zie dat ze nu iets duurder zijn (je krijgt iets minder) maar zover ik me erin heb verdiept veel goedkoper dan in Nederland
Pagina: 1