Mijn Lenovo Yoga Slim 7 13ACN5 loopt de hele tijd vast

Pagina: 1
Acties:
  • 438 views

Vraag

• Techking
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-09 20:35
Mijn vraag

Ik heb een Lenovo Yoga Slim 7 13ACN5 die op Windows 11 2200.346 co-release (Beta Channel) draait en het valt mij op dat mijn laptop na een tijdje vast loopt en de cursor dan laggy is.
De enige weg hieruit is dan opnieuw opstarten.
Als het bij de vergrendelscherm vastloopt is er niks behalve de achtergrond zichtbaar.
Hoe kan ik deze probleem oplossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Lenovo Yoga Slim 7 13ACN5

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Niets

Alle reacties

• Stonehawk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 13:19
Als je nog niks zelf geprobeerd hebt, waarom draai je dan een Beta Channel Windows versie?

Nu iets meer nuttig hulp:
Maar loopt hij echt vast? Want als je zegt dat dan de cursor niet soepel meer loopt, is het systeem nog niet echt vast gelopen. Of komt dat pas nadat de cursor vertraagd? Heb je ook al naar de temperaturen gekeken? Wat was je aan het doen? Hoe is het geheugen gebruik?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Misschien iets meer aan troubleshooting-informatie?
Op dit moment verwacht je dat wij de specs van je laptop gaan googlen, om vervolgens - al koffiedik kijkend - te weten wat je gedaan hebt, én aan het doen bent op het moment dat je laptop traag wordt.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Techking schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:54:
... die op Windows 11 2200.346 co-release (Beta Channel) draait ...
Het hele idee achter beta channel draaien is dat je bugs terugkoppelt aan Microsoft.
De bugs melden op tweakers is niet zo zinnig; tweakers heeft geen structurele invloed op het windows development proces

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Techking
Omdat ik de nieuwste functies als eerste wil uitproberen Stonehawk.
Hij loopt echt vast, de laptop reageert dan op niks meer.
De enige uitweg is dan opnieuw opstarten via de aan/uit knop.
Als ik mijn cursor beweeg terwijl het vast loopt js het laggy.
Toen het vastloopt keek ik op de laptop bijvoorbeeld een serie.

• Techking
Bedankt voor de suggestie Brahiewahiewa, ik zal dat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techking
Ik heb de probleem gemeld bij Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je draait een beta. Dan is het te verwachten dat er dingen fout gaan. Sterker nog, je kunt stellen dat het de bedoeling is te zien waar het fout gaat / wat er verandert.

Desalniettemin is zoeken waar dan, inderdaad wel goed. Maar dan hebben we wel enige relevante info en troubleshooting-resultaten nodig. Nu is er geen houvast om over mee te denken. Wat zie je aan relevante foutmeldingen in het event log? Hoe zit het met updates van OS en drivers? Loop ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even door (stokoud, maar de principes veranderen niet).

Ook, je stelt de vraag in Client Software Algemeen maar het lijkt specifiek over het OS zelf te gaan. Ik kan wel verplaatsen, maar het is beter als ik het topic hier sluit en je een nieuw topic opent in Windows Clients waarbij je in de topicstart alsnog meteen meer info geeft. Dan hoeven mensen die willen meedenken niet eerst een half dozijn posts door te scrollen, zodat je meer kans hebt op op antwoorden :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.