Toon posts:

Battlefield 2042 Review

Pagina: 1
Acties:

• Anoniem: 1367312
  • Registratie: april 2020
  • Niet online
Zouden jullie de Battlefield 2042 Review kunnen intrekken.

Ik heb nog zelden een review gezien waar mensen hier het zo oneens mee zijn.

Ook andere media zijn hier verwoestend over, alleen jullie niet.

Er zijn nu al een hoop reacties dat jullie betaald worden voor deze positieve review.

Het zou wat mij betreft verstandig zijn dat jullie opnieuw een review doen (door een ander) op een gekochte versie.

• marapuru
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 29-11 14:49
Hier ben ik het grotendeels mee eens. Al weet ik niet of terugtrekken het juiste effect gaat hebben. Hoewel ik de game zelf niet gespeeld (noch gekocht) heb, geef ik momenteel het voordeel van de twijfel aan de gehele community die massaal zaken aanstipt die niet kloppen aan deze game.

Het zou sterk zijn van Tweakers als ze een statement durven te maken over gesponsorde content die niet als dusdanig is getagged in het systeem.

• meller14
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 26-11 17:59
Ik reageer niet snel maar ik ben het zelf hier ook mee eens. Het is totaal absurd om in de YT review aan te geven dat het om " de meest complete BF ooit gaat" Jur heeft hiermee totaal mijn geloofwaardigheid als prof reviewer verloren.

Heeft hij Uberhaubt de voorgaande titels van BF gespeeld. Heeft Jur naar de rest van de community gekeken.

Zal even een paar voorbeeld post doen.

YouTube: Battlefield 2042 - Angry Rant!

Hier een lijst van features die wel in voorgaande titels zaten. En niet in BF2042

https://www.reddit.com/r/...of_absolutely_everything/

Of ik " fun" heb gehad tijdens mijn 60 uur in de game. Jazeker wanneer het werkte. En dat doet het af en toe. Maar kom op, dit spel is in BETA status.

Edit: bewoording aangepast

[Voor 3% gewijzigd door meller14 op 18-11-2021 19:32]

• Slavy
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ik quote:
Battlefield 2042 is een prachtige shooter. Geen enkele andere game brengt grootschalige oorlogsvoering op een net zo spectaculaire manier naar je pc of console.
*Hell Let Loose enters chat....

Deze review rammelt aan alle kanten. Drie dagen ervoor wordt er nog gepost op Tweakers dat er zoveel negativiteit is en jullie doen alsof jullie neus bloedt. Dit is gewoon een Cyberpunkje/Project Cars 3 alleen gedaan door EA en jullie proberen een zinkend schip nog te redden.

Ik heb BF2042 niet gepreordered na het gedoe met BFV en mijn slechte ervaring met BF4 pre-order (BF1 overgeslagen), maar hoe jullie dit neerzetten is tegen alle werkelijkheden in. Zie hieronder, een 2.4/10 op ongeveer 2300 reviews.

https://www.metacritic.com/game/pc/battlefield-2042

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• evmmb
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 28-11 08:27
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Fuzzy-logics
  • Registratie: januari 2021
  • Niet online
+/- Een jaar na de release van Bf5 zaten er ontzettend veel cheaters in Firestorm. Helaas heeft Dice hier nooit wat aan gedaan, cheaters konden maandenlang hun gang gaan zonder bans. Uiteindelijk ben ik gestopt met Bf5 spelen omdat er vaker cheaters ingame zaten dan niet. Van een reviewer verwacht ik persoonlijk dat hij/zij bekend is met de problemen van eerdere delen.

Ik vind het erg jammer dat daar niets over gezegd wordt in deze review. Als Dice lak heeft aan gamers omdat ze het geld al binnen hebben dan zouden reviewers best een waarschuwing mogen geven bij vervolgen. Ik lees in deze review überhaupt niks over de anti-cheat.

• MacDokie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 29-11 12:57
Laat maar. Heb eigenlijk helemaal geen zin om hier een mening over te hebben. Zijn belangrijkere dingen in de wereld.

edit:
Alles

[Voor 80% gewijzigd door MacDokie op 18-11-2021 22:54]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• xSNAKEX
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 25-11 15:04
Slavy schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:13:
Ik quote:

[...]

Ik heb BF2042 niet gepreordered na het gedoe met BFV en mijn slechte ervaring met BF4 pre-order (BF1 overgeslagen), maar hoe jullie dit neerzetten is tegen alle werkelijkheden in. Zie hieronder, een 2.4/10 op ongeveer 2300 reviews.

https://www.metacritic.com/game/pc/battlefield-2042
Wat vreemd, ik zie daar een 75/100 uit 40 reviews. Of heb je het over zure ongenuanceerde gebruikers in early access, die het niet op losstaande kwaliteit beoordelen?

• PSPfreaky
  • Laatst online: 29-11 16:56
xSNAKEX schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:47:
[...]

Wat vreemd, ik zie daar een 75/100 uit 40 reviews. Of heb je het over zure ongenuanceerde gebruikers in early access, die het niet op losstaande kwaliteit beoordelen?
Je kan meer waarde hechten aan de reviews van reviewers, niet die van gebruikers. Ja, er staat zeker wel terechte info/feedback in hier en daar, maar om de game direct een 0 of 1 te geven is gewoon te overdreven. Ik kan de game makkelijk een 0 of 1 geven zonder de game te hebben gespeeld of door een standaard tekstje te plaatsen.

Zelf speel ik Battlefield 2042 sinds 12 november en heb ik bijna 50 uur achter de rug. Ja, de game mist een hoop en is niet perfect, maar het speelt wel lekker weg (hier geen game breaking bugs etc). Misschien heeft de reviewer dat ook wel ervaren.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• MeanGreen
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 25-11 16:03
Anoniem: 1367312 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:21:
Zouden jullie de Battlefield 2042 Review kunnen intrekken.

Ik heb nog zelden een review gezien waar mensen hier het zo oneens mee zijn.

Ook andere media zijn hier verwoestend over, alleen jullie niet.

Er zijn nu al een hoop reacties dat jullie betaald worden voor deze positieve review.

Het zou wat mij betreft verstandig zijn dat jullie opnieuw een review doen (door een ander) op een gekochte versie.
[sarcasme]
Hierbij verzoek ik je vriendelijk deze post in te trekken. Ik ben het niet eens met jouw mening, net als andere mensen het niet met jou eens zullen zijn.

Het zou verstandig zijn als je een nieuwe post maakt.
[/sarcasme]

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is inderdaad een vrij gênante review die vooral duidelijk maakt dat de reviewer helaas geen kritische blik heeft en weinig feeling heeft met de huidige generatie games en gamers, jammer. Heel veel kritische punten die ik lees over Hazard Zone van influencers en communities zitten niet in de review.

Ik denk dat als je een goede schrijver vind, die enigszins bekend is het met onderwerp, dit soort reviews geschreven kunnen worden zonder ooit het product aan te raken of zelfs maar fysiek te zien. En ik denk ook dat het maar heel weinig mensen gaat opvallen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:04
xSNAKEX schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:47:
[...]

Tja het is inderdaad maar net wat je als reviewer belangrijk vindt. Als je het als reviewer niet belangrijk vindt dat de core game een hele andere kant op gaat dan heel veel mensen die de serie al jarenlang volgen, dan kan ik bijvoorbeeld begrijpen dat de game een wat hogere score krijgt. Hetzelfde met de slechte gunplay, het forceren van bots en de vele performance problemen.

Wat blijft er dan eigenlijk over? Wat nieuwe toevoegingen en dat het er allemaal zo prachtig uit ziet. Ook wat je in de review terug ziet.

Een meer kritische blik had wel mooi geweest, maar ik kan op zich begrijpen dat de reviever misschien totaal niet bekend is met de Battlefield serie en dus ook geen flauw benul heeft van de oorsprong en voorgaande delen.

Naar mijn mening heeft Battlefield altijd een grote (en trouwe) fanbase gehad en de meeste negatieve geluiden zie je vooral van die mensen komen. Die reageren vanuit hun passie, nostalgie en weten dat de game potentie heeft/had, maar die zich nu niet laat zien in dit nieuwe deel.

Enfin, dat is puur om wat perspectief te laten zien vanuit een andere hoek en waarom veel mensen er niet zo blij mee zijn wat ze nu voorgeschoteld hebben gekregen.

• xSNAKEX
hmmmmmmmmmpffff schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:54:
[...]

Tja het is inderdaad maar net wat je als reviewer belangrijk vindt. Als je het als reviewer niet belangrijk vindt dat de core game een hele andere kant op gaat dan heel veel mensen die de serie al jarenlang volgen, dan kan ik bijvoorbeeld begrijpen dat de game een wat hogere score krijgt. Hetzelfde met de slechte gunplay, het forceren van bots en de vele performance problemen.

Wat blijft er dan eigenlijk over? Wat nieuwe toevoegingen en dat het er allemaal zo prachtig uit ziet. Ook wat je in de review terug ziet.

Een meer kritische blik had wel mooi geweest, maar ik kan op zich begrijpen dat de reviever misschien totaal niet bekend is met de Battlefield serie en dus ook geen flauw benul heeft van de oorsprong en voorgaande delen.

Naar mijn mening heeft Battlefield altijd een grote (en trouwe) fanbase gehad en de meeste negatieve geluiden zie je vooral van die mensen komen. Die reageren vanuit hun passie, nostalgie en weten dat de game potentie heeft/had, maar die zich nu niet laat zien in dit nieuwe deel.

Enfin, dat is puur om wat perspectief te laten zien vanuit een andere hoek en waarom veel mensen er niet zo blij mee zijn wat ze nu voorgeschoteld hebben gekregen.
Een game moet echter ook losstaand op zijn kwaliteiten beoordeeld worden en gameplay en fun zijn daar toch het allerbelangrijkste bij. Zelf spelen ik en een flink aantal van mijn vrienden al ruime tijd Warzone. Hierbij klagen we allen steen en been over alle bugs, netcode, balance issues, etc. die er in de game voorkomen. Toch blijven we die game met veel plezier spelen ondanks alle problemen en irritaties die we daarin ook ervaren. Vooral omdat we er ondanks dit alles veel lol aan beleven. Dat zegt eigenlijk dan nog veel meer over de kwaliteit van de game, aangezien je dus bereidt bent om hem ondanks de tekortkomingen te blijven spelen.
Verdiend een game als dat (of dit) een unaniem lovende review? Uiteraard niet, maar dat is ook zeker niet wat Tweakers hier heeft afgeleverd. Een 1 of 2 van de 10 slaat echter ook helemaal nergens op natuurlijk en dat is dan dus wel degelijk review bombing.
Daarnaast moet er ook zeker rekening mee worden gehouden dat de game vandaag uitkomt en deze review dus zelfs nog gebaseerd is op early access. Wat ik dan eigenlijk liever had gezien was dat ze dit een preview hadden genoemd en er over een week of 2 a 3 nog eens op terug zouden komen. Het beeld wat ze erbij hebben geschetst lijkt me echter voorlopig zeker niet onredelijk.

• PSPfreaky
  • Laatst online: 29-11 16:56
hmmmmmmmmmpffff schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:54:
[...]

Heb je de game eigenlijk zelf gespeeld? Ja, er zitten bots in Battlefield 2042. Wanneer je Hazard Zone gaat spelen, kom je deze zeker tegen. Ze horen bij de mode en kunnen het je squad nog vrij pittig maken. Als je All-Out Warfare speelt op Europese servers kom je over het algemeen (bijna) nooit bots tegen.

In de beta heb ik ze zelf regelmatig wel gezien, maar sinds de early access launch moet je gewoon goed je best doen om een bot tegen te komen.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Deruxian
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 07:37

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Geen enkele reactie van de auteur of redactie ?

• Yariva
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 21:28

Yariva

Power to the people!

Het is een subjectieve review van Tweakers. Welke reactie verwacht je. Wat je zal krijgen is:

"De review is subjectief. Je mag het ermee eens zijn en oneens. We nemen de feedback mee voor toekomstige reviews. Tot ziens."

Persoonlijk maak ik mij hier totaal niet druk om. Niet zo zeer omdat de review goed / slecht zou zijn. Maar omdat wanneer je Tweakers als primaire bron gebruikt voor game reviews er toch wel iets goed mis gaat.
Maar gelukkig doen, zo te lezen, ook meerdere mensen dit niet. Gamers zien 5 reviews, 4 negatief op een aantal punten en de review van Tweakers welke iets meer positief belicht is. Zet de data van 5 reviews naast elkaar en je komt op een totaalplaatje uit.

[Voor 51% gewijzigd door Yariva op 19-11-2021 20:16]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ik zeg maar zo ik zeg maar niks.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• DavidAxe
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 26-11 19:03
Ik ben het helemaal eens met de topic starter. Deze game is nog lang niet release waardig :-(
Ook ik had gehoopt op ouderwetse BF battles, maar ...
Deze game bevat zoveel bugs dat ik meer tijd kwijt ben met het proberen een potje te joinen, dan daadwerkelijk gamen.
  • DirectX errors. Deze komt echt vaak voor, zelfs met meest up-to-date driver: DirectX function "GetDeviceRemovedReason" failed.... Btw, driver draait dan nog prima, want ik kan andere dingen nog gewoon opstarten.
  • Server error waardoor ik niet kan joinen, al lijkt dat nu wel voorbij.
  • Respawn die oneindig lang duurt, zelf de game verlaten is de enige optie :-(
  • Easy cheat errors waardoor zelfs hele PC gerestart moet worden om de game opnieuw op te starten na een crash van BF2042.
  • Sommige maps zijn veel te kaal. Met name "Renewal" ziet er niet uit, maar ook Orbital en Kaleidoscope zijn veel te rechttoe rechtaan.
  • Balans is ver te zoeken. Heftige infantry only gevechten zijn er in de meeste game modes niet, in andere ben je enkel cannon fodder tegenover de heli's en tanks.
  • "Classes" en wapens zijn ook een rommeltje.
  • Accuracy van de rifles valt enorm tegen. Alles, ook vanuit de voertuigen, lijkt nu een soort spray-and-pray.
  • Performance is matig. Op mijn 6900 XT draait het met lage settings wel op FHD, maar dat zou natuurlijk veel meer mogen zijn.
Een geweldige game is het dus NIET! Echt gave (team) battles zoals in BF3 en BF4 heb ik nog niet gezien en leuke infantry only maps zoals BF4 Locker ontbreken ook.

Het meest irritant is de instabiliteit die het spelen van dit spel enorm verpest, maar zelfs als dat probleem opgelost zou zijn, dan maakt het de verwachting als ouderwets goede Battflefield game niet waar!

Edit:
En nog een nieuwe bug: na het joinen van een potje is de map leeg en kan er nergens gespawned worden.

Nog een frustratie, EA help: na meerdere keren contact te hebben gehad wordt er geen oplossing geboden. Door de previews had ik me laten overhalen om eens de early access versie te kopen (Gold) die zo'n €30 meer kost dan de standaard versie. Het enige wat EA support doet is het "stallen" van de klacht. Zo er zelfs dat er werd gevraagd om MSinfo32 een dump te laten maken en daarna te komen met vragen als:
- Welk platform ik gebruik (MSinfo op een PS5, lol)
- Welke videokaart ik gebruik.
Ik kreeg daarna de geweldige tip om deze link eens te bekijken: https://www.amd.com/en/support/kb/faq/dh-012
Als dat nodig zou zijn om de game te laten werken, dan is er echt nog heel veel werk te doen. Andere games zoals Far Cry 6 en Fortnite crashen bij mij eigenlijk nooit, dus het ligt echt niet aan mijn computer.
Gebruikte AMD Radeon drivers: 21.11.3
Graphics profile in BF 2042: Low.

Ik ga hier ook maar eens bijhouden hoe vaak het wel/niet lukt om BF 2042 te spelen:
21/11
15.06: spel gestart, maar bij joinen Breakthrough level meteen een Dx error.
15.10 - 15.18: Het is zowaar gelukt om 8 minuten Breakthrough te spelen, maar voordat de pot afgerond was crasht BF uiteraard weer met een Dx error melding.
23.34 Nieuwe poging Breakthrough, maar Dx crash direct bij de eerste spawn poging. Echt klaar met deze game.

22/11
21u: Vandaag weer eens geprobeerd en dat leek redelijk te gaan. "Leek", want na zo'n 40 minuten toch weer een crash. Ik heb dus de tweede helft van een potje kunnen spelen, maar halverwege de tweede toch weer een crash. Het resultaat is dat ik weer geen volle ronde heb kunnen spelen.
0.00 - 1.00: Yes!!! het is gelukt ik heb zowaar twee hele rounds kunnen spelen. Daarna wel een Dx error uiteraard.

[Voor 32% gewijzigd door DavidAxe op 23-11-2021 01:14]

• Tweakjur
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 29-11 10:33

Tweakjur

Redacteur
Iets teveel posts om invididueel op te reageren, dus even algemeen.

Ik krijg uiteraard de problemen ook mee en herken ze grotendeels niet. De dagen dat wij hebben gespeeld hebben we weinig technische problemen meegemaakt. Het zou kunnen dat een groot deel er van wordt veroorzaakt door de hogere server loads bij DICE / EA.

Ik heb in de week voorafgaand aan de de release een stabiele game gespeeld (op pc, specs genoemd op pag 7 in de review) die in team-verband (mits je voice-chat hebt via een platform buiten de game om) tof is om te spelen. De game draaide bij mij op ultra fluitend 60+ fps, zonder noemenswaardige performance-problemen. Connectiviteitsproblemen: geen. Nu ja, aanvankelijk wel, maar dat lag aan mijn eigen VPN.

Dat er zoveel problemen bestaan (met name ook in de consoleversies) is vervelend en iets dat ik tijdens het reviewen zelf dus niet heb meegekregen. De review 'intrekken' lijkt me niet juist: de inhoud van de game verandert er immers niet mee. Ik zal op de Conclusiepagina een notitie plaatsen dat de retailversies minder stabiel lijken te zijn dan de versie die wij ter review hebben kunnen spelen.

Last but not least: ik word een beetje moe van alle 'zak geld', 'omgekocht' insinuaties, alsmede de 'Tweakers reviews zijn niet serieus te nemen' opmerkingen. Op deze manier gaat de lol er aan onze kant snel af. We spelen games vaak vóór release, om tijdig content te kunnen produceren. Dat heeft nadelen, zoals dat onze ervaringen wel eens kunnen verschillen van andere spelers. We hebben niet de mankracht en daarmee niet de luxe om te zeggen 'we staan een week later nog eens stil bij hoe de game in het publieke domein daadwerkelijk draait': tegen die tijd ben ik al weer bezig met de volgende review (CoD, over een paar dagen). We spelen een game, schrijven op wat we zien/meemaken en daaruit komt een review voort. En als die dan niet aansluit bij wat anderen spelen, dan zijn we DUS omgekocht, biased of wat dan ook. Dat het vertrouwen in onze eerlijkheid hierin zo laag ligt, doet mij pijn, en doet me in alle eerlijkheid twijfelen of ik dit werk wel wil blijven doen. Sorry als dat al te dramatisch klinkt, maar ik ben ook maar gewoon een mens en dit komt bij mij best hard binnen.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

@Tweakjur even voor mijn beeldvorming, je zegt letterlijk "Ik heb een stabiele game gespeeld". Insinueer je hier mee dat je letterlijk één potje hebt gespeeld of één sessie? De vraag is dan ook welke versie je hebt gespeeld, je weet immers wel dat reviewers vaak nog wel een net wat "opgepoetstere versie" krijgen dan de gamers, puurweg uit marketingsdoelen, tenzij dat in jouw geval anders is geweest maar dat weet ik niet.

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
Het was 2 aparte dagen een review build. En 3 aparte dagen de normale Origin versie, tijdens de Early Access periode. Ik denk dat met name de timing (alles voorafgaand aan de publieke launch) wel van invloed kan zijn geweest. Tussen de reviewversie en de normale versie heb ik geen verschil gezien verder. Beide versies draaide als een zonnetje. Maar ik krijg wel het idee dat de zwaarde belasting voor de servers de spelervaring momenteel behoorlijk verandert.

Uiteraard niet 1 potje of 1 sessie. Vijf dagen met meerdere uren aan gameplay.

[Voor 17% gewijzigd door Tweakjur op 22-11-2021 10:25]

• Niet online
Mischien is dit wel het moment om te zeggen dat je niet meer review builds als uitgangspunt gaat nemen.

Gewoon meedoen met een gekochte versie op dag 1. Lijkt me dan toch een veel betere oplossing dan een paar dagen eerder zijn maar dan een versie krijgen die veel beter is dan wat de echte gebruikers krijgen.

Mischien omdat ze weten dat de reviewers op het hoge segment hardware gamen met de laatste versie videokaarten en je dus alleen die zaken hoeft goed te testen voor de review versie.

Ze zullen ook wel speciale servers hebben die veel zwaarder zijn uitgevoerd voor de reviews en met dedicated mensen die alles in de gaten houden. Je weet wie de reviewers zijn en dus dan kan je dus gewoon optimaliseren voor die paar servers die je in de lucht hebt voor REVIEWERS.

Heb je die orginele versie gekregen of gekocht? heb je ook op een andere IP / hardware gespeeld nadat je zelf een versie hebt gekocht? Zodat je niet op geoptimaliseerde servers terecht kwam?

Lijkt me ook niet meer dan normaal dat een review NIET ALLEEN met de high end hardware gespeeld wordt. Je bent anders een review aan het schrijven voor max 10% van je lezers.

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 1367312 op 22-11-2021 10:33]

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:20
Ik ben ook voor om retail games te reviewen en niet door de publisher opgestuurde games dan wel games met hardware. Echte objectiviteit wordt steeds schaarser tegenwoordig, wat krijgt de reviewer anders dan de eindgebruiker.

[Voor 15% gewijzigd door Jumpman op 22-11-2021 10:37]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
Ik begrijp de suggestie. Het is niet de eerste keer dat dat geopperd wordt. De harde realiteit is echter dat als een review een week later verschijnt, nog maar de helft van de mensen langskomt om het te lezen. De actualiteit ebt weg en daarmee de belangstelling ook. Bovendien werkt dat plannings technisch niet, want in de week na de release staan er voor ons al weer andere dingen klaar. Eerder spelen = beter. En ja, dan gaat het dus (zoals nu) wel eens mis. Maar in de meeste gevallen is wat wij spelen wel degelijk representatief.

Meerdere setups testen is iets dat we in theorie graag doen, maar in de praktijk: niet haalbaar. Het gaat primair om de inhoud van de game. Secundair is hoe die op diverse systemen draait natuurlijk ook heel belangrijk, maar dat goed testen is heel tijdrovend, nog los van het feit dat ook wij primair thuiswerken en ik hier toch echt maar 1 systeem heb staan. Maar al zat ik op kantoor: het is, met de mankracht die wij op games hebben, niet structureel te doen. Games die we goed kunnen benchmarken geven we die behandeling overigens af en toe wel (het testlab draait dan de benchmarks), maar als MP game is BF2042 daar niet bijzonder geschikt voor. Dus voor de review 'even' meerdere setups uitproberen is helaas niet zo eenvoudig en haalbaar als je zou denken.

Edit: we vermelden overigens altijd de specs van het systeem waarop we getest hebben, juist om dat inzichtelijk te maken.

[Voor 4% gewijzigd door Tweakjur op 22-11-2021 10:41]

• Niet online
Tweakjur schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:27:
Dat het vertrouwen in onze eerlijkheid hierin zo laag ligt, doet mij pijn, en doet me in alle eerlijkheid twijfelen of ik dit werk wel wil blijven doen. Sorry als dat al te dramatisch klinkt, maar ik ben ook maar gewoon een mens en dit komt bij mij best hard binnen.
Ik begrijp de suggestie. Het is niet de eerste keer dat dat geopperd wordt. De harde realiteit is echter dat als een review een week later verschijnt, nog maar de helft van de mensen langskomt om het te lezen. De actualiteit ebt weg en daarmee de belangstelling ook. Bovendien werkt dat plannings technisch niet, want in de week na de release staan er voor ons al weer andere dingen klaar. Eerder spelen = beter. En ja, dan gaat het dus (zoals nu) wel eens mis. Maar in de meeste gevallen is wat wij spelen wel degelijk representatief.
Even maar even een gedachten gang, ik ben een aantal reviews langs gegaan die je geschreven hebt. Die ik heb gelezen waren nogal "jubelachtig" te noemen.

Ik las ook in een paar behoorlijk harde kritiek over dat games nog helemaal niet release waardig zijn en dus niet zo gereviewd hadden kunnen worden.

Zou je niet wat gaan doen met die kritiek? het zijn namelijk steeds andere mensen. Niet alles hoeft fantastische te zijn en blijkbaar is gamen op het zeer zware hardware met review versies niet in lijn wat de meeste gamers ervaren. Je schrijft toch voor die gamers en niet omdat je graag schrijft?

Maar goed ik lees het al, het is niet op zoek naar reflectie maar vooral slachtofferschap opzoeken en aangeven dat zo de lol wel eraf raakt voor de redactie.

Als je review niet overeenkomt met de werkelijkheid dan kan het nog zo op tijd zijn, maar vooral een manier om geld en tijd te verspillen.

[Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 1367312 op 22-11-2021 10:43]

• MuddyMagical
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 29-11 17:17
*knip* het is beter om een TR te maken

[Voor 100% gewijzigd door RoD op 22-11-2021 10:55]

404 error.

• Niet online
*knip* je bent nu aan het drammen. Reageer inhoudelijk, of reageer gewoon niet.

[Voor 91% gewijzigd door RoD op 22-11-2021 10:54]

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
Anoniem: 1367312 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:40:
[...]

[...]

Even maar even een gedachten gang, ik ben een aantal reviews langs gegaan die je geschreven hebt. Die ik heb gelezen waren nogal "jubelachtig" te noemen.

Ik las ook in een paar behoorlijk harde kritiek over dat games nog helemaal niet release waardig zijn en dus niet zo gereviewd hadden kunnen worden.

Zou je niet wat gaan doen met die kritiek? het zijn namelijk steeds andere mensen. Niet alles hoeft fantastische te zijn en blijkbaar is gamen op het zeer zware hardware met review versies niet in lijn wat de meeste gamers ervaren. Je schrijft toch voor die gamers en niet omdat je graag schrijft?
Dit is precies wat ik bedoel. De kern is dat ik me prima vermaakt hebt met game X of Y. Die ervaring blijkt niet overeen te komen met wat een ander ervaart. En DUS ligt het dan aan mij en moet ik iets met die kritiek doen? Ik heb me, als de review een jubelstemming heeft, dus heel goed vermaakt met een game. Maar ik merk steeds vaker aan mezelf dat ik bijna bang word om dat op te schrijven, want als anderen een andere ervaring hebben, wordt mijn integriteit meteen in twijfel getrokken.

Als mensen met mindere hardware (of gewoon wat meer pech met connecties, you name it, kan aan zo veel dingen liggen) een slechte tijd hebben met een game, is dat klote, echt. Maar het is voor ons niet te doen om alles tot in de puntjes te testen. Neem Cyberpunk. Draaide, afgezien van de bekende bugs, prima op mijn, inderdaad, high end pc (toen nog met mediocre cpu maar dat is het punt niet). Maar het ging mis met low/mid spec, en met name ook op de Ps4 en Xbox One: onspeelbaar.

Voorbeeld: Cyberpunk 1x doorspelen als Nomad en even rondkijken als Street Kid en Corpo en kostte me pak em beet een week. Dan moet dus het schrijven, beelden selecteren voor de video, de tekst maken en inspreken, de review zelf opmaken en naar eindredacteur sturen, nog beginnen. Al met al zit je dan op een kleine 2 weken. Meer dan dat is niet realistisch. Zou je alles willen testen en dichtspijkeren, dan ben je een maand kwijt - of heb je meer dan 1 persoon nodig. Die luxe hebben we niet (en Digital Foundry, bijvoorbeeld, wel.)

Tweakers kijkt in elke markt naar wat er leading is. We bespreken onderaan de streep vooral de flagship modellen Tv's en smartphones, niet alle verwante modellen die voor het mid-segment uitgebracht worden. Af en toe kijken we daar wel naar, net zoals dat we af en toe een game wél door de testmolen van het testlab, met benchmarks op allerlei systemen. Maar dat kan niet standaard en wat nieuw is blijft leidend. In een tijd waarin games geoptimaliseerd worden voor high-end videokaarten, is dat primair waar we van uitgaan, evenals dat we PS5/Xbox Series X verliezen boven de overige (oudere) consoles. Er zijn meer mensen met een Ps4 en Xbox One, maar dit is onmiskenbaar al het tijdperk van de 5 en de X, dus we reviewen nieuwe games daarop. En voor pc-hardware geldt hetzelfde.

Edit: ik weet overigens niet wie er aan het modden is, maar voor de goede orde: ik ben het niet. Heb geen mod-powers.

• MuddyMagical
Het lijkt me beter om een nieuwsbericht te maken over de technische problemen die er spelen bij BF2042 en dat toe te voegen aan de review. Het verandert namelijk niets aan de review en het achteraf aanpassen van een review is raar.

Probleem lijkt me ook dat steeds meer games online / multiplayer zijn waardoor load of balans issues bijna niet te spotten zijn tot het grote publiek los gaat. Die 100 game reviewers op een paar servers voor de launch gaan die echt niet vinden.

404 error.

• Niet online
MuddyMagical schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:00:
Het lijkt me beter om een nieuwsbericht te maken over de technische problemen die er spelen bij BF2042 en dat toe te voegen aan de review. Het verandert namelijk niets aan de review en het achteraf aanpassen van een review is raar.

Probleem lijkt me ook dat steeds meer games online / multiplayer zijn waardoor load of balans issues bijna niet te spotten zijn tot het grote publiek los gaat. Die 100 game reviewers op een paar servers voor de launch gaan die echt niet vinden.
Lijkt me een heel goede oplossing.

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur

Helemaal eens. Of het nieuws is laat ik overigens aan de nieuwsredactie over. Ik heb op de conclusiepagina iig een waarschuwing gezet mbt de stabiliteit van de game op dit moment. Meer kan ik er zelf niet mee doen.

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

In het begin had gewoon dit artikel wat er een paar dagen voor gepost was gekoppeld aan moeten zijn bij de inleiding: *let op, dit is de ervaring vanuit Tweakers, echter zijn dit de ervaringen van andere nieuws: Battlefield 2042 krijgt vooralsnog overwegend zeer negatieve gebruike... *.

Had dit hele topic ook niet nodig geweest.

Overigens kan Tweakers ook hier nog op inspelen:

https://kotaku.com/battle...reviewed-games-1848099213

[Voor 5% gewijzigd door Slavy op 22-11-2021 11:08]

• Niet online
Slavy schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:07:
[...]

In het begin had gewoon dit artikel wat er een paar dagen voor gepost was gekoppeld aan moeten zijn bij de inleiding: *let op, dit is de ervaring vanuit Tweakers, echter zijn dit de ervaringen van andere nieuws: Battlefield 2042 krijgt vooralsnog overwegend zeer negatieve gebruike... *.

Had dit hele topic ook niet nodig geweest.

Overigens kan Tweakers ook hier nog op inspelen:

https://kotaku.com/battle...reviewed-games-1848099213
Of een pre release review, en een post release review.

De post review is alleen een "was het leuk?" en niet op basis van stabiliteit of performance. Die kun je blijkbaar niet meer vooraf doen, want het lijkt nogal vertekend op wat de rest van de wereld ervaart.
Je kan prima de performance van jou pc aangeven maar benadruk dan dat je niet zeker weet of die zelfde ervaring mensen ook in de release versie op hun eigen pc zullen krijgen.

Een Post release kun je ingaan hoe de wereld de game ontvangt. of er stabiliteit problemen zijn, verwachte patches enz.

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
Anoniem: 1367312 schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:12:
[...]

Of een pre release review, en een post release review.

De post review is alleen een "was het leuk?" en niet op basis van stabiliteit of performance. Die kun je blijkbaar niet meer vooraf doen, want het lijkt nogal vertekend op wat de rest van de wereld ervaart.
Je kan prima de performance van jou pc aangeven maar benadruk dan dat je niet zeker weet of die zelfde ervaring mensen ook in de release versie op hun eigen pc zullen krijgen.

Een Post release kun je ingaan hoe de wereld de game ontvangt. of er stabiliteit problemen zijn, verwachte patches enz.
Nogmaals: die ruimte/tijd (of: mankracht) is er niet. Zou willen dat ie er was, maar dan hebben we meer mensen nodig of moeten we veel minder content publiceren. Beide zijn helaas niet realistisch. Ik vind het idee heel tof en zo'n post-launch review kan heel bruikbare informatie bevatten, absoluut. Maar binnen onze huidige mogelijkheden zie ik het niet gebeuren.

• MuddyMagical
Tweakjur schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:25:
[...]

Nogmaals: die ruimte/tijd (of: mankracht) is er niet. Zou willen dat ie er was, maar dan hebben we meer mensen nodig of moeten we veel minder content publiceren. Beide zijn helaas niet realistisch. Ik vind het idee heel tof en zo'n post-launch review kan heel bruikbare informatie bevatten, absoluut. Maar binnen onze huidige mogelijkheden zie ik het niet gebeuren.
Misschien een call-to-action aan het eind van de Tweakers review voor lezers om zelf een review te maken van de game die meer een beeld geven van de staat na release. Dat zou ruimte geven voor lezers om hun eigen mening te geven én een soort van post-release review.

404 error.

• DedSec85
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 23:19
Ik vind Tweakers behoorlijk positief over die game. Ik heb ook de premium review op Gamekings gezien, en voor mijn gevoel zat ik naar de review van twee totaal verschillende games te kijken. Echt objectief komt Tweakers niet over in elk geval...en dat is zacht uitgedrukt.

• stftweaker
  • Laatst online: 29-11 17:33
Tweakjur schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:25:
[...]

Maar is het dan niet verstandig om daar eens hogerop eens over te babbelen. Ik bedoel als ik je goed begrijp, is er niet genoeg mankracht om echt goede reviews te schrijven. En dat ligt niet aan jou als persoon, ik bedoel je bent een one men army je kan ook niet alles, en zeker niet alles tegelijk. Maar dan denk ik nu vanuit hogeraf, je kan een review als deze publiceren en een shitstorm aan negatieve feedback over je heen krijgen. Of wat jij zeg minder content. Alleen dat is niet realistisch. Maar is dan de uitgang, kwaliteit? Of kwantiteit. Ik bedoel je kan toch maar beter iets goed neerzetten en dan wat minder content dan veel content maar dat de kwaliteit er toch onder moet lijden. Hoe zie jij dat voor je?

How are you doing?

• xSNAKEX
DedSec85 schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:35:
Ik vind Tweakers behoorlijk positief over die game. Ik heb ook de premium review op Gamekings gezien, en voor mijn gevoel zat ik naar de review van twee totaal verschillende games te kijken. Echt objectief komt Tweakers niet over in elk geval...en dat is zacht uitgedrukt.
Ik had juist het volledig omgekeerde. Bij Gamekings hebben ze het er eerst uitgebreid over dat ze het gaan vergelijken met BF3 en BF4, waarna ze zeggen dat, dat ombetwist de beste delen zouden zijn. Vervolgens gaat het daar in bijna heel de review over. Dat lijkt me toch alles behalve objectief.

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
stftweaker schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:38:
[...]

Maar is het dan niet verstandig om daar eens hogerop eens over te babbelen. Ik bedoel als ik je goed begrijp, is er niet genoeg mankracht om echt goede reviews te schrijven. En dat ligt niet aan jou als persoon, ik bedoel je bent een one men army je kan ook niet alles, en zeker niet alles tegelijk. Maar dan denk ik nu vanuit hogeraf, je kan een review als deze publiceren en een shitstorm aan negatieve feedback over je heen krijgen. Of wat jij zeg minder content. Alleen dat is niet realistisch. Maar is dan de uitgang, kwaliteit? Of kwantiteit. Ik bedoel je kan toch maar beter iets goed neerzetten en dan wat minder content dan veel content maar dat de kwaliteit er toch onder moet lijden. Hoe zie jij dat voor je?
Het gaat wel eens mis, maar nu alle reviews over een kam scheren als 'niet goed' gaat me wel wat te ver. Meer handjes is meer beter, maar de redactie kan op tal van onderwerpen wel meer handjes gebruiken. De middelen zijn niet onbeperkt en daarmee het aantal handjes ook niet. Vrij simpel.

Wat wel kan: af en toe scherper zijn op het verschil in omstandigheden (met name wanneer er servers/server load van invloed is) is zeker goed en had bij BF2042 beter gekund. Dwz: er had in de review moeten staan dat toen wij speelden, de servers nog niet publiekelijk toegankelijk waren en dat dat een verschil kan geven in de game. Kan me voorstellen dat we iets gaan verzinnen om de testomstandigheden die pre-release gelden duidelijker weer te geven in de review.

• DavidAxe
@Tweakjur , ik vind dat je karakter toont door toch op deze posts in te gaan.

Ik speel zelf sinds de eerste dag van de early release. De eerste 3 dagen had ik enorm veel errors bij het joinen van een games. Heb jij dat probleem niet ervaren? Die bug lijkt nu overigens wel minder.

DirectX errors had ik toen minder, maar dat komt misschien ook doordat ik bijna geen game op kon starten.

• PcDealer
  • Laatst online: 22:42

PcDealer

HP ftw \o/

DavidAxe schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 00:04:
@Tweakjur , ik vind dat je karakter toont door toch op deze posts in te gaan.
Helemaal mee eens. @Tweakjur hier wat mij betreft bij het personeel/meubilair waarvan ik het idee heb dat ze hun best doen en echt met passie voor de community werken. Hij is ook een graag geziene gast op de events van Tweakers. Het doet mij dan ook pijn om te zien dat hij zo neergesabeld wordt.

Keep it up!

LinkedIn WoT Cash Converter

• Raznov
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 29-11 14:15
Deels begrijp ik hier de kritiek, maar aan de andere kant, dit soort spellen zijn vrijwel onmogelijk om goed op tijd te reviewen - tenzij je even de dag van release er gelijk 24 uur in stopt en een mega fan bent van het geheel. De review zonder spelfouten uit kan werken (want oh jeey, dat kan echt niet!), en een review video op hebt kunnen nemen en monteren. Als we met zijn allen redelijk zijn, begrijpen we toch dat, dat niet kan? Ik vind het dan ook wel belachelijk hoe er hier op @Tweakjur wordt ingegaan.

Reviews van de moderne games zijn nou eenmaal niet meer de reviews van vroegere Game boy, PC of PS2 games, waar je nooit een patch of iets dergelijks kon verwachten. Bij de release kan je nu al een 200Gb 0-day patch verwachten die je spel al helemaal om gooit. Daarnaast kan multiplayer een spel ook breken, cheaters of wat dan ook zullen mogelijk de eerste dag niet actief zijn, maar na een maand pas. En wie zit er te wachten op een review een maand later? Het is altijd een moment opname. Ben je het niet eens met een review? Prima! Dan schrijf je een eigen review, want ook dat kan ook Tweakers (en het plaatsen van een review zal degene die hier negatief zijn ook een beeld geven hoe veel tijd het kost om een goede review te schrijven). Het enige wat denk ik beter kan worden gedaan is dan wat @MuddyMagical ook al aangeeft, om de gebruikers-reviews iets concreter op te nemen in de conclusie.

Ik heb BF sinds Vietnam lekker links laten liggen, niet mijn game, maar dat hoeft dan niet te betekenen dat ik het nooit meer op zou pakken. Als ik nu een review over een BF game zou moeten schrijven, neem ik dus ook in mijn overwegingen niet mee dat de ondersteuning en cheaters zo'n impact hebben gehad op de voorgaande delen (ik zit per slot van rekening nog in de jeep onder het genot van Fortunate Son).

Strava & Untappd - Do not combine!

• marapuru
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 29-11 14:49
Tweakjur schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:13:
[...]

Het gaat wel eens mis, maar nu alle reviews over een kam scheren als 'niet goed' gaat me wel wat te ver. Meer handjes is meer beter, maar de redactie kan op tal van onderwerpen wel meer handjes gebruiken. De middelen zijn niet onbeperkt en daarmee het aantal handjes ook niet. Vrij simpel.

Wat wel kan: af en toe scherper zijn op het verschil in omstandigheden (met name wanneer er servers/server load van invloed is) is zeker goed en had bij BF2042 beter gekund. Dwz: er had in de review moeten staan dat toen wij speelden, de servers nog niet publiekelijk toegankelijk waren en dat dat een verschil kan geven in de game. Kan me voorstellen dat we iets gaan verzinnen om de testomstandigheden die pre-release gelden duidelijker weer te geven in de review.
@Tweakjur Zoals hierboven ook al gesteld, en daar schaar ik mij graag achter, vind ik het erg sterk dat je hier persoonlijk reageert en een toevoeging hebt gedaan aan de review.

Als aanvulling op je verbeterpunt zou ik daar nog als advies bij willen geven om ook een peilstok in de community (niet zozeer T.net zelf, maar de community rondom de franchise) te steken, om op die manier een extra stukje balans of nuance toe te kunnen voegen aan een review. Velen lezen een review helaas niet als subjectief opiniestuk, maar als subjectief artikel.

Dat neemt ook de mogelijkheid bij mensen weg om een artikel te zien als verkapte advertentie, aangezien de maat en mening van de community dan ook doorschemert. Zoals Metacritic dat doet op hun pagina, iets soortgelijks zou t.net wellicht ook kunnen doen.

En last but not least, je bent voor mij een van de vaste toffe gezichten van t.net. Blijf doen wat je doet en zoek de vernieuwing en innovatie :)

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:40

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Even een willekeurige suggestie welke op de gok genomen prima mee moet kunnen worden genomen bij toekomstige reviews;

Test de boel ook eens op een middenmoot PC, pak (ook) een systeem welke rond de recommended specificaties ligt. Bij 2042 had je dan namelijk een veel realistischer beeld gehad van de performanceproblemen waar zo veel mensen tegen aan lopen.

Ik kan leven met een review waar ik het inhoudelijk niet eens mee ben, maar de "Prima performance op pc" conclusie raakt simpelweg kant noch wal. Leuk dat jullie testen met een snelle Ferrari, de meeste mensen rijden rond in een simpele hatchback of stationwagon.

Brakke performance was tijdens de beta al een pijnpunt, en werd on launch nauwelijks beter. Is dat juist geen 'mooi' materiaal voor jullie om post-launch, na de gamereview, op te pakken en uiteindelijk als addendum aan de originele review toe te voegen?

• Lan Mandragoran
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 29-11 18:25
Tweakjur schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:27:

Last but not least: ik word een beetje moe van alle 'zak geld', 'omgekocht' insinuaties, alsmede de 'Tweakers reviews zijn niet serieus te nemen' opmerkingen. Op deze manier gaat de lol er aan onze kant snel af. We spelen games vaak vóór release, om tijdig content te kunnen produceren. Dat heeft nadelen, zoals dat onze ervaringen wel eens kunnen verschillen van andere spelers. We hebben niet de mankracht en daarmee niet de luxe om te zeggen 'we staan een week later nog eens stil bij hoe de game in het publieke domein daadwerkelijk draait': tegen die tijd ben ik al weer bezig met de volgende review (CoD, over een paar dagen). We spelen een game, schrijven op wat we zien/meemaken en daaruit komt een review voort. En als die dan niet aansluit bij wat anderen spelen, dan zijn we DUS omgekocht, biased of wat dan ook. Dat het vertrouwen in onze eerlijkheid hierin zo laag ligt, doet mij pijn, en doet me in alle eerlijkheid twijfelen of ik dit werk wel wil blijven doen. Sorry als dat al te dramatisch klinkt, maar ik ben ook maar gewoon een mens en dit komt bij mij best hard binnen.
Helemaal eens. Ik vind het bizar hoe mensen hier anderen aanvallen op hun integriteit op het moment dat een mening verschilt. Het lijkt hier af en toe wel die rotzooi op Twitter, waar constant wordt beweerd dat mensen zijn omgekocht etc. en waar constant doelstellingen in twijfel worden getrokken. Ik begrijp dan ook goed dat het je raakt. Ik zou vooral zeggen: laat je niet gek maken door die schreeuwende minderheid. Dat lijkt helaas de wereld in te zijn waar we op dit moment in leven...

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:04
Lan Mandragoran schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:42:
[...]

Helemaal eens. Ik vind het bizar hoe mensen hier anderen aanvallen op hun integriteit op het moment dat een mening verschilt. Het lijkt hier af en toe wel die rotzooi op Twitter, waar constant wordt beweerd dat mensen zijn omgekocht etc. en waar constant doelstellingen in twijfel worden getrokken. Ik begrijp dan ook goed dat het je raakt. Ik zou vooral zeggen: laat je niet gek maken door die schreeuwende minderheid. Dat lijkt helaas de wereld in te zijn waar we op dit moment in leven...
Goed, dat omkopen is natuurlijk wat vergezocht maar ik denk dat het wel aantoont hoe oneens veel mensen het zijn met de review en ik vind het zelf ook wel opmerkelijk dat de game zo goed uit de verf komt in deze review.

De hoeveelheid shit die BF2042 al over zich heen heeft gekregen is ongekend en om dan een review te lezen die daar eigenlijk totaal niet op ingaat, tja... enigszins bijzonder vind ik dat wel. Misschien verwacht ik gewoon teveel van een review (wat research doen naast het simpelweg spelen van de game) hoor, dat zou goed kunnen.

• S0epkip
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:14
D4NG3R schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:32:

Ik kan leven met een review waar ik het inhoudelijk niet eens mee ben, maar de "Prima performance op pc" conclusie raakt simpelweg kant noch wal. Leuk dat jullie testen met een snelle Ferrari, de meeste mensen rijden rond in een simpele hatchback of stationwagon.
Hmmm... niet mee eens. PC-gamers pompen (onevenredig) veel geld in hun PC om alles met de laatste GPU en hoogste FPS te draaien. Dat zijn ook de mensen die games bij of zelfs voor release kopen.

Als je die GPU kunt bemachtigen, natuurlijk :P

2430Wp ZW

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

S0epkip schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:02:
[...]

Hmmm... niet mee eens.

PC-gamers pompen (onevenredig) veel geld in hun PC om alles met de laatste GPU en hoogste FPS te draaien. Dat zijn ook de mensen die games bij of zelfs voor release kopen.

Als je die GPU kunt bemachtigen, natuurlijk :P
Daar mag je het niet mee eens zijn, maar het maakt de review alleen maar beter als er op verschillende niveaus word getest. Zeker met de huidige chiptekorten doet men langer en langer met (ver)oudere hardware.

Daar komt bij; GPU's zijn het probleem niet. Het spel leunt ontzettend hard op de CPU, maar maakt daar op de een of andere manier bar slecht/weinig gebruik van bij de meesten, mijzelf inbegrepen.

M'n RTX 3060 Ti staat letterlijk uit z'n neus te vreten met 15-25% belasting, m'n 2600x staat ook weinig uit te spoken met ~60% belasting.

In hun laatste roadmap geven ze zelf al aan dat zelfs mensen met high-end systemen simpelweg geen hoge/stabiele framerates hebben.
For all of you playing on PCs, we want to acknowledge that many of you are finding that performance of the game is presently CPU bound, and not enough of you who are fortunate enough to enjoy high end GPUs and CPUs are seeing the benefit of consistent, high frame rates.

• Raznov
hmmmmmmmmmpffff schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:46:
[...]
De hoeveelheid shit die BF2042 al over zich heen heeft gekregen is ongekend en om dan een review te lezen die daar eigenlijk totaal niet op ingaat, tja... enigszins bijzonder vind ik dat wel. Misschien verwacht ik gewoon teveel van een review (wat research doen naast het simpelweg spelen van de game) hoor, dat zou goed kunnen.
Dus, ik test een spel, het loopt prima op mijn systeem (ook al heb ik dan een high-end systeem ter beschikking) en ik kan het zonder problemen spelen op de servers. Het spel is nog niet uit, dus research naar wat er met de retail versie aan de hand is, kan niet gedaan worden. Ik kan wel research doen naar het "verleden" van het spel en de ontwikkelaar, maar wie weet zegt dat dan ook weer niets over deze game (want resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst). Dan plaats ik de review, op de dag dat de game uit komt, precies zoals ik het spel heb ervaren. En ik krijg een bak ellende over mij heen, omdat de retail versie niet overeen komt met wat ik gespeeld heb.

Wat is dan reëel? Ik denk persoonlijk dat je als mogelijke koper van dit spel, toch zelf ook research moet doen. Want in een review-staat zijn er nooit zo veel online-spelers (en cheaters etc) te vinden, dus de ervaring kan altijd anders zijn. Natuurlijk had ik als reviewer het spel op een mid-range en low-end systeem kunnen testen, maar dergelijke tests kosten zo ook weer een aantal uren (en dan de achterliggende vraag of het werkelijk nodig is, want hoe veel gebruikers hebben een mid-range of low-end systeem?).

Als ik het hier zo allemaal lees, moet ieder spel op 3 verschillende PC's worden getest, dan op diverse consoles, dan nog met de retail versie en het liefst moet de review de dag voor de release online staan. Oh ja, en voordat je de review of retail versie krijgt moet er ook onderzoek gedaan worden naar voorgaande spellen in de reeks, voorgaande spellen van de zelfde ontwikkelaar, en als er een alpha of beta was, moet deze ook nog even gespeeld zijn. 8)7

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Draai het eens om;
- Ik speel een cherry-picked review versie op andere servers dan de retail versie
- Ik speel en test enkel op een ver bovengemiddeld systeem
- Ik speel een spel van een een reeks waarvan de laatste 3 allemaal gigantische launch problemen hadden
- Ik schrijf voor een tech-enthusiast platform

@Tweakjur geeft zelf aan dat de review een week uitstellen resulteert in half het aantal lezers, dus er is voor gekozen om een day-1 review te plaatsen. Het risico wat dat echter met zich meebrengt is dat je misschien een review plaatst van een product wat de gebruiker helemaal niet in zijn of haar handen krijgt. Dat zal soms (vaak?) prima uitpakken, maar doet dat in dit geval dus gewoon absoluut niet.

Het feit dat de review knetterhard tegen de realiteit in schreeuwt mag Tweakers absoluut kwalijk worden genomen, en dan heb ik het niet over op de man spelen zoals sommigen lijken te doen.

[Voor 57% gewijzigd door D4NG3R op 24-11-2021 13:24]

• Raznov
D4NG3R schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:04:
[...]

Draai het eens om;
...

De review schreeuwt knetterhard in tegen de realiteit, en dat mag Tweakers absoluut kwalijk worden genomen.
- Ik speel een cherry-picked review versie op andere servers dan de retail versie
Wat is het nut van een review versie dan? Hoe kan je een review schrijven welke op de dag van de launch moet worden geplaatst, zonder dat de retail versie uit is? Moet Tweakers dan zeggen "joh, leuk ontwikkelaar / uitgever, dat jullie een review-code sturen, maareh, gaan wij niet doen hoor, wij reviewen wel als het spel uit is!" Dat zou commercieel gezien een hele gekke opzet zijn (en daar zijn toch de gebruikers reviews voor?).
- Ik speel en test enkel op een ver bovengemiddeld systeem
Dit ligt volledig aan de lezer. Er zijn diverse mensen, zeker op Tweakers, welke zo tech-enthousiast zijn, dat zij ook een bovengemiddeld systeem hebben staan.
- Ik speel een spel van een een reeks waarvan de laatste 3 allemaal gigantische launch problemen hadden
Het mag vermeld worden, maar hoeft niet direct invloed te hebben op deze game specifiek.

Mocht je fan zijn van de reeks, en de voorgaande 3 delen hebben gespeeld op de week van release, en ervaren dat ze problemen hadden, dan zou ik persoonlijk al niet voor een pre-order oid zijn gegaan. Dan zou ik zelf liever even afwachten op basis van ervaringen van gebruikers. Ervaringen van review-sites zoals Tweakers, maar zo ook vele anderen, schrijven op basis van een review-game, niet de retail (zeker in het geval van multiplayer is dit nogal een verschil). Ervaringen (lange of korte termijn) komen vaak pas naar buiten als het voor de consumenten toegankelijk is. Tweakers mag dan ook wat mij betreft de review een update geven, als het spel zo slecht gaat zoals dit spel, maar dat gaat geen verandering brengen in hoe @Tweakjur dit spel zelf heeft ervaren.
Het feit dat de review knetterhard tegen de realiteit in schreeuwt mag Tweakers absoluut kwalijk worden genomen, en dan heb ik het niet over op de man spelen zoals sommigen lijken te doen.
Op basis van wat? De retail versie? Daarom is er later een update op de review gekomen. Je kan het Tweakers kwalijk nemen op het moment dat de retail versie en de review versie zo veel van elkaar afwijkt. Degene die je het hier kwalijk moet nemen is de uitgever / ontwikkelaar (en dus moet je het spel dan niet kopen / wachten om te kopen / wanneer mogelijk een refund aanvragen). (Overigens valt het volgens mij nog best mee, de reviews welke ik tot nu toe heb gezien waarin een 0 of 1 van de 10 werd gegeven leken mij persoonlijk voornamelijk geschreven door gefrustreerde zure mensen. Een 4 of 5 was beter op zijn plaatst geweest).

[Voor 17% gewijzigd door Raznov op 24-11-2021 13:36]

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Raznov schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:24:
Op basis van wat? De retail versie?
Op basis van het feit dat de lezer compleet verkeerd wordt ingelicht. Het gaat hier om Tweakers, een bedrijf met winstoogmerk en betaalde medewerkers, niet om Jantje welke vanaf z'n zolderkamer voor 100 subscribers een video plaatst.
Daarom is er later een update op de review gekomen.
4 dagen na release, in Jurians eigen woorden dus ver na de lezerspiek.
Je kan het Tweakers kwalijk nemen op het moment dat de retail versie en de review versie zo veel van elkaar afwijkt. Degene die je het hier kwalijk moet nemen is de uitgever / ontwikkelaar (en dus moet je het spel dan niet kopen / wachten om te kopen / wanneer mogelijk een refund aanvragen). (Overigens valt het volgens mij nog best mee, de reviews welke ik tot nu toe heb gezien waarin een 0 of 1 van de 10 werd gegeven leken mij persoonlijk voornamelijk geschreven door gefrustreerde zure mensen. Een 4 of 5 was beter op zijn plaatst geweest).
De review- en release versie wijken dus daadwerkelijk zo ver van elkaar af. Ik lees niets anders dan uiterst lovende recenties van de grotere spelers in game/tech journalistiek*, en dat struint simpelweg in met wat men nu voor zich heeft.

Ik neem het Tweakers (Niet Jurian) persoonlijk kwalijk dat ze dit probleem in gameland eigenlijk gewoon niet serieus (genoeg) durven te nemen. Keer op keer floppen launches maar staan ze er wel als de kippen bij om zo snel mogelijk een positieve review de wereld in te helpen zonder hier prompt op terug te komen in een nieuw artikel als de launch flopt. Dan zit je de boel gewoon te voeden puur om je eigen leescijfertjes hoog te houden. Als kwaliteit echt zo veel belangrijker is dan lees/kijkcijfers, was de review de 18e al bijgewerkt.

Ik vraag echt niet om een boycott met een -1/10 review of iets in die richting, maar wel dat de reviews een realistisch beeld vormen voor de lezer.

Dit alles is, zoals ik eerder al aanhaalde, het risico wat je als reviewer/bedrijf neemt door enkel met pre-release materiaal te werken.

* Vandaar ook dat sommige mensen suggereren dat EA geld zit uit te delen voor reviews. :')

[Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 24-11-2021 14:05]

• Raznov
D4NG3R schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:49:
[...]
Op basis van het feit dat de lezer compleet verkeerd wordt ingelicht. Het gaat hier om Tweakers, een bedrijf met winstoogmerk en betaalde medewerkers, niet om Jantje welke vanaf z'n zolderkamer voor 100 subscribers een video plaatst.
Op basis van het feit dat de lezer compleet verkeerd wordt ingelicht, kan je geen review schrijven. Je kan een review schrijven op basis van eigen ervaring. Als iedereen maar reviews gaat schrijven op basis van gebruikers ervaringen dan zijn de reviews óf lovend óf vernietigend. Als Tweakers ineens reviews gaat plaatsen op basis van andere reviews, komt er straks het commentaar "heb je het spel wel echt gespeeld"?
4 dagen na release, in Jurians eigen woorden dus ver na de lezerspiek.
Moet @Tweakjur dan op de dag van release van een game waar hij een review heeft geschreven, alsnog de retail versie opstarten om mogelijk een andere ervaring te krijgen / alle reviews lezen van gebruikers (veelal 1 zin reviews met óf hele hoge, óf hele lage cijfers)?
En dat is, zoals ik eerder al aanhaalde, het risico wat je als reviewer/bedrijf neemt door enkel met pre-release materiaal te werken.
Ik denk dat wij daarin wel overeen komen. Dat dit spel té positief ge-reviewed is, ben ik het mee eens. Dat Tweakers hierop een aanpassing op de review moet doen, ben ik het mee eens. Dat dit het risico is van het beoordelen van spellen op basis van review-code, ben ik het mee eens. Maar ik ben het er niet mee eens dat Tweakers an sich afgerekend moet worden hier op.

Stel, ik stuur jou een lp met daarop mijn nieuwe album (geloof mij, ik maak geen muziek, dus beter van niet, maar als voorbeeld). Jij luistert het, en bent er zeer over te spreken. Op master klinkt het goed. Jij schrijft een review, welke zeer lovend is, en zet daarmee je lezers aan om het album te kopen. Een dag later breng ik de plaat uit, op cd is het alleen vreselijk slecht gemasterd. Moeten de lezers van jouw review dan kwaad worden op jou, omdat jij het geheel als positief hebt ervaren? De artiest, of mogelijk de producer, uitgever of wie er dan ook deze troep heeft uitgebracht, die zou op dat moment verantwoordelijk moeten worden gehouden hiervoor. In dit geval Dice en EA.

Jij kan dan later een update geven op je review, en aangeven waarom jouw mening afweek van datgene wat uiteindelijk is uitgebracht. Maar om jou er op af te rekenen of jouw review site, is niet redelijk. Het is daarbij overigens natuurlijk commercieel gezien mogelijk, dat de gebruikers die de cd hebben gekocht en zwaar teleurgesteld zijn, jouw site niet meer bezoeken. Dat is dan het risico.

Maar goed, denk dat het beste is "Let's agree to disagree".
Ik ben geen koper van dit spel, anders was ik mogelijk ook kwaad, maar als een community nou echt impact zou willen maken, zou ik altijd voorstellen om het volgende deel vooral niet aan te schaffen. In zie bij iedere CoD, BF, Fifa en al die andere bijna "jaarlijks" terugkerende spellen, het zelfde effect (uitzonderingen daargelaten). Mensen kopen het bij release, want willen het weer samen spelen met hun vrienden, het valt tegen, er moeten veel patches komen om het te "fixen", en een maand later speelt het eindelijk "aardig". Ik, uit eigen ervaring, ondersteun dergelijke ontwikkelaars dan ook liever niet.

[Voor 10% gewijzigd door Raznov op 24-11-2021 15:13]

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
Ik waardeer het meedenken en ik ben het met veel suggesties eens. Ideaal gezien geven onze reviews een zo compleet mogelijk beeld van de game. De haalbaarheid daarvan is echter een lastig iets. De manier waarop een review verloopt is nooit helemaal hetzelfde.

Stel dat BF2042 een benchmarktool had gehad: dan hadden we waarschijnlijk wél een diepgaandere test met meer hardware gedaan, want tof. Zonder een dergelijke tool moet je echter zelf benchable stukjes zoeken en dat is in een multiplayer game heel erg lastig, want wat je analyseert verloopt niet identiek. Het kost dan onevenredig veel tijd, dus doen we het niet. Een andere, beter benchbare game geven we die behandeling wél, waardoor eventuele problemen met mid-range hardware dus wél gespot zouden worden.

Ook de timing is nooit gelijk en de uitwerking daarvan verschilt. Soms spelen we een game vóór de Day One patch en zijn daardoor kritischer, want meer bugs. Dat werkt dan dus nadelig uit voor de game. Maar soms, zoals bij BF2042, spelen we terwijl er nog amper server load is en hebben we juist een betere ervaring: dat valt vooraf niet altijd te voorspellen. Realiteit is dat als wij kunnen gaan spelen, andere reviewers dat óók kunnen. De reviews komen er dus aan, en als wij zeggen: we doen daar niet meer aan mee en beginnen pas als de volledige game uit is, dan ebt als gezegd de interesse bij een groot deel van de lezers weg, want dan heb je er elders allang alles over kunnen lezen. Jullie (de mensen die hierboven reageren) prefereren die aanpak wellicht, maar een grote, stille meerderheid is het kennelijk niet met je eens, want leest de review dan niet meer. Dat heeft niets met 'er als de kippen bij willen zijn' te maken, maar met: op welk moment zitten de bezoekers van Tweakers op een review te wachten en wanneer niet (meer)? Het antwoord op die vraag is vrij helder: sneller is beter, later betekent minder lezers. Beginnen met spelen op release (als onze eigen agenda dat al toelaat) betekent dat een review al snel een week, soms twee weken daarna pas op Tweakers staat. De algemene interesse in een game is dan al sterk gezakt. Dat betekent overigens niet dat we nooit later dan anderen zijn met een review (zijn we zeker wel, regelmatig zelfs), maar ook dan proberen we de vertraging zoveel mogelijk te beperken. Het aantal handjes dat Tweakers beschikbaar heeft voor gamereviews is echter veel kleiner dan wat andere sites hebben, dus die vertraging is voor ons soms onvermijdelijk.

Zoals ook eerder gezegd: in de meeste gevallen gaat het gewoon goed en zijn er geen grote verschillen tussen wat wij reviewen en wat gamers op day one kunnen spelen. In sommige gevallen, zoals bij BF2042, gaat het niet goed. Er staat om die reden inmiddels een extra notitie op de conclusiepagina. Meer dan dat kan ik er niet aan doen. De scorekaart aanpassen is geen optie, want die wordt ook in de video gebruikt en is daarin uiteraard niet meer aanpasbaar. De hele review herschrijven kost te veel tijd. Een game die pre-release is getest na release nogmaals goed testen, kost te veel tijd. Zelf de game op 5 platformen spelen (BF2042 deed ik voor de review immers al op high end pc, PS5 en Xbox Series X, met low en mid range pc's erbij wordt het 5) is totaal onrealistisch - kost veel te veel tijd, nog los van dat ik die low/mid hardware niet zomaar tot mijn beschikking heb. Dus: een melding in de review plaatsen op basis van breed gedragen feedback - zoals nu - is zo goed als het gaat worden bij reviews waar een aantekening noodzakelijk blijkt.

Een perfecte, altijd toepasbare manier van reviewen is er niet. BF2042 speelden we voor de release, CoD Vanguard spelen we nu pas, dus ruim na release. Dat zijn twee ongelijke startpunten, maar door hoe releasekalenders werken en door hoe/wanneer we games krijgen (CoD kregen we überhaupt niet pre-release binnen dit jaar) valt daar niet één duidelijke koers in te kiezen. We streven er standaard naar content zo snel mogelijk op de site te hebben. Bovendien wegen de omstandigheden rond connectivteit/stabiliteit van servers voor lang niet alle games zo zwaar als voor Battlefield. Ik zal bij dat soort games proberen duidelijker te vermelden in wat voor omstandigheden wij hebben getest, mocht daar verschil in zitten met hoe de consument het uiteindelijk te spelen krijgt, dat lijkt me zeker een bruikbare toevoeging.

Niet meer voor release spelen is echter niet realistisch: het zou onze planning én de interesse die er is in onze content helaas op negatieve wijze beïnvloeden. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het daar niet mee eens zijn en concluderen dat die reviews dan niet meer serieus te nemen zijn (voor zover je dat ooit deed 8)7). Tja, so be it. We doen ons best met de tijd en middelen die we hebben en maximaliseren graag onze output aan content, zodat er over zo veel mogelijk games iets te lezen valt op Tweakers. Flexibel zijn in wanneer we met een game aan de slag kunnen is daar een belangrijk wapen in. Meestal helpt het ons om een game vroeger te kunnen spelen, heel soms (zoals nu, dus) is het een valkuil waar we geheid af en toe in gaan lazeren. Dat vinden we heel jammer, maar meer dan een update plaatsen in de review en het betreuren dat het door ons geschetste beeld afwijkt van wat anderen ervaren, kunnen we dan niet.

TL;DR: dank voor het meedenken en de geopperde ideeën, ik heb enkele goede suggesties gelezen, maar momenteel - met de tijd en middelen die we hebben - is het niet mogelijk om bijvoorbeeld te zeggen 'we gaan alle games standaard ná release reviewen', of 'we doen standaard een extra check na release'. Er is ongelijkheid in op welk moment we een game testen en dat is niet te voorkomen. Tevens: later verschijnende reviews worden ruim minder gelezen dan dichter op de releasedate verschijnende reviews, dus de voorkeur in testmethode die in dit topic naar voren komt, komt niet overeen met het moment dat bezoekers het liefst reviews lezen over een game.

[Voor 3% gewijzigd door Tweakjur op 24-11-2021 17:02]

• Raznov
@Tweakjur is het wel een mogelijkheid om de gebruikers-review score op te nemen in de scorekaart?

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
Raznov schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:29:
@Tweakjur is het wel een mogelijkheid om de gebruikers-review score op te nemen in de scorekaart?
Dat is meer een vraag voor mensen van product en development. Wel zal dan niet altijd bij het verschijnen van de review meteen een community score staan, want de community kan niet pre-release spelen. Maar als die er dan later bij komt... ik zie op zich wel hoe dat van meerwaarde zou kunnen zijn. Maar dat is veel breder dan gaming alleen dan: het moet dan ook voor tv's, telefoons etc kunnen werken. Kan best dat dat prima zou werken hoor, geen idee. Maar daar moeten dan dus andere delen van Tweakers naar kijken.

Alleen: wij geven als redactie al een tijdje geen scores meer, we delen alleen (waar van toepassing) awards uit (Excellent, Ultimate, etc). Dus ik weet niet of een communityscore zetten op een plek waar de redactie juist geen echte scores meer neerzet heel logisch is.

[Voor 12% gewijzigd door Tweakjur op 24-11-2021 17:35]

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 23:17
Ik vind het ook mooi om te zien dat je hier uitgebreid op reageert.

Ik ook snap heel goed dat de kijkcijfers voor jullie belangrijk zijn, maar als je daar een mindere review van krijgt, schiet je wat mij betreft eigenlijk je doel voorbij. Een review is er in mijn ogen juist om mensen te behoeden van het kopen van een slechte game, of het aanraden van een goede game.
Nu worden er een hele hoop dingen gemist waar de spelers kritiek op hebben, die de game misschien niet gekocht hadden als dat in een review duidelijk was geweest. Dat is toch juist het doel van een review?

Ik ben bijvoorbeeld wel fan van Angry Joe. Nou is dat natuurlijk ook niet echt te vergelijken, een heel groot Youtube kanaal vs 1 persoon op Tweakers, maar zijn instelling is wel hoe ik het zelf ook zie. Liever een latere review die de pijnpunten laat zien, als een vroege review waar een hoop informatie mist.
Nogmaals, hij kan zich dat waarschijnlijk beter veroorloven, en het past wat beter bij zijn karakter.

Ik vind het idee van de community score geen slechte, maar je geeft inderdaad wel meteen een goed punt aan, als de community nog niet kan spelen, en de review staat al online, heb je daar ook niet zo veel aan. Voor sommige mensen wel, maar andere hebben dan het spel al lang gekocht. Als pas een week later de community score echt naar boven komt, word die review al nauwelijks meer bekeken. (niet alleen omdat er dan minder mensen naar op zoek zijn, maar ook omdat hij dan ook al van de FP verdwenen is.)

Het testsysteem snap ik aan een kant heel goed, de grafische kant is natuurlijk ook heel belangrijk, hoe ziet het er uit op maximale instellingen? Aan de andere kant is het wel een systeem waar een hoop mensen alleen van kunnen dromen.
Zo'n systeem knalt wel door de meeste dingen heen, slecht geoptimaliseerd, maakt voor zo'n systeem meestal niet echt uit, tenzij het echt afschuwelijk is.
De helft van de review op 50% cores en 50% gpu snelheid doen, is dat niets? Is ook niet optimaal, maar dan krijg je wel een beetje een beeld.

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
WEBGAMING schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:10:
Ik ook snap heel goed dat de kijkcijfers voor jullie belangrijk zijn, maar als je daar een mindere review van krijgt, schiet je wat mij betreft eigenlijk je doel voorbij.
Dat zou kunnen, maar: je generaliseert alle gamereviews nu wel. Wat ik al zei: een game pre-release spelen is zelden echt een probleem. Nu toevallig wel. Maar meestal is er helemaal geen issue. Onze manier van reviewen totaal omgooien, met alle gevolgen van dien (minder content, latere publicatie, minder lezers) op basis van een/enkele reviews die er minder geslaagd uitkomen gaat te ver.
De helft van de review op 50% cores en 50% gpu snelheid doen, is dat niets? Is ook niet optimaal, maar dan krijg je wel een beetje een beeld.
Is best een idee, ja. Ik ben niet expert genoeg om in te schatten of je daar iets zinnigs uit af zou kunnen lezen, maar wellicht dat ik met de jongens van het testlab representatieve hardware-instellingen zou kunnen vinden om zoiets te testen. Maar: 50-50 zal het nooit worden. Het zou hooguit eventjes ter check zijn. Ook eerder gezegd in dit topic: de top-line is leading, in alle productcategorieën. We volgen de laatste trends, we kijken waar de lat op dit moment ligt. Af en toe vullen we dat aan met extra tests op basis van extra (meer gemixte) hardware, maar dat is geen hoofddoel. Mooi meegenomen als het lukt, maar de inhoud van de game en uiteenzetten wat die game op zijn best in huis heeft, staat centraal.

Dat gezegd hebbende: ik lees inmiddels veel dezelfde suggesties en denk dat ik inmiddels ook duidelijk heb uitgelegd waar onze limieten en prioriteiten liggen. Dat de samensmelting van die twee er heel soms toe leidt dat een review uit de toon valt bij wat consumenten ervaren, is jammer, maar part of the game. Reviews blijven momentopnames en waarnemingen van een of enkele personen en de interpretatie daarvan kan altijd verschillen met wat anderen er van vinden. Het is geen exacte wetenschap. Het vinden van een fool-proof methode die bij elke game de 'juiste' beoordeling weet te vinden, is een utopie. Gelukkig maar, anders zouden alle reviews hetzelfde zijn. 8)7

Ik ga dit topic vanaf hier loslaten, aangezien ik denk dat alles wel gezegd is, en ik mijn tijd aan andere dingen dan BF2042 moet gaan besteden. Dank voor alle feedback!

• DavidAxe
EA denkt duidelijk enkel aan zichzelf en niet aan de klanten. Om de update te installeren moet nu de gewijzigde refund policy geaccepteerd worden, m.a.w. EA vreest de refunds...
http://tos.ea.com/legalapp/termsofsale/US/en/PC/#section8

[Voor 6% gewijzigd door DavidAxe op 26-11-2021 00:59]

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 29-11 19:27

MazeWing

passionate & cynical

@Tweakjur Gelukkig komt het niet heel vaak voor dat een spel dat 1 week voor release gereviewed wordt, dusdanig afwijkt van het uiteindelijke resultaat bij release.

Maar als de signalen er dusdanig zijn dan is het toch juist mooi als tweakers inspringt op de actualiteit en een "re-review" plaatst met de huidige stand van zaken. En het is nu echt niet zo dat dit de aan orde van de dag is en het bij elke review moet gebeuren.
Wat je nu krijgt is een review die flink afwijkt van de daadwerkelijke ervaring en eigenlijk enorm "achterhaald" is en (volgens velen) niet strookt met de werkelijkheid.

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• 8x4
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
*knip* laat het trollen aub achterwege.

[Voor 85% gewijzigd door RoD op 26-11-2021 22:18]

• Yariva
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 21:28

Yariva

Power to the people!

*knip* ivm hierboven.

[Voor 92% gewijzigd door RoD op 26-11-2021 22:19]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee