Beste Tweakers, ik wil bij mijn woning op zuid vol leggen met panelen.
Ik ben zelf al aan de slag gegaan met Sunny design.
Het is de bedoeling dat we uit de buurt van het dakkapel blijven ivm onderhoud/schoonmaken./f/image/oW4vgh5VidW8jBXRan3MzdBs.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/zbZGqd9OhrPEUxReJbFBbvMZ.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Yt8njFScH4JGWHZNtgPFKNdf.png?f=user_large)
breete tot nok weet ik zo even niet meer!
hoek 50 graden
ligging 172 graden
/f/image/YQWxm4hqZMhtpRQY19QW0Yp0.png?f=fotoalbum_large)
En heb ik de juiste omvormer gekozen!! de omvormer komt in de garage tehangen, kan ik de DC kabels gewoon onder de dakpannen naar de garage laten lopen!
ik heb 2 strings gebruikt voor de schaduw, of is dit onzin en kan het op 1 string!
Ik ben zelf al aan de slag gegaan met Sunny design.
Het is de bedoeling dat we uit de buurt van het dakkapel blijven ivm onderhoud/schoonmaken.
Foto's
/f/image/oW4vgh5VidW8jBXRan3MzdBs.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/zbZGqd9OhrPEUxReJbFBbvMZ.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Yt8njFScH4JGWHZNtgPFKNdf.png?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
lengte 10.8mbreete tot nok weet ik zo even niet meer!
hoek 50 graden
ligging 172 graden
Schaduw
ja om het dakkapel heen, en in de winter maanden op de onderste panelen (door huis buurman)Jaarverbruik
4100kW 4 personenHuidige elektriciteitsaansluiting
3 fase (3x25)Budget en doel
6000,- euro vol leggenWie gaat het project uitvoeren
Zelf uitvoeren met bevriende installateurBijhouden van data
Ja leuk om te zien wat het opbrengt, maar dat is het dan ook.Reeds verkregen offertes
ben zelf aan de slag gegaan bij Solar budget en Solar Bouwmarkt/f/image/YQWxm4hqZMhtpRQY19QW0Yp0.png?f=fotoalbum_large)
Regio
Zuid west FrieslandWat wil ik weten
Ik heb nu gekozen voor de Trina 390Wp panelen deze hebben net even een beter formaat als de Hyundai panelen. heb nu een SMA omvormers gebruikt, maar die is niet heilig, graag jullie advies.En heb ik de juiste omvormer gekozen!! de omvormer komt in de garage tehangen, kan ik de DC kabels gewoon onder de dakpannen naar de garage laten lopen!
ik heb 2 strings gebruikt voor de schaduw, of is dit onzin en kan het op 1 string!
[ Voor 16% gewijzigd door m4ni4k-4live op 18-11-2021 19:48 ]