Remlicht aanhanger brand wanneer ik mijn lampen ontsteek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanvb_
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
een goeie avond!

ik ben bezig met een trailer voor mijn boot en nu heb ik mijn lichtbalk doorgelust naar met een langere kabel. het is allemaal 7-polig
alles werkt nu prima behalve mijn remlichten.

wanneer ik mijn lampen aanzet gaan de remlichten samen met mijn achterlicht constant branden zoals alleen mijn achterlichten horen te doen.
als ik dan vervolgend rem wordt het licht niet versterkt. het is echt duidelijk dat de remlichten constant aanzijn.

wanneer ik mijn lampen uitzet en daarna rem, werken de remlichten echt precies zoals ze horen te doen.
heeft iemand enig idee welk draadje of dingetje er verkeerd kan zitten of waar er eventueel sluiting kan zitten?

alvast bedankt!

Beste antwoord (via Stefanvb_ op 18-11-2021 09:51)

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:27
Schema:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xYsOSN5feZpWaPq5lxj2LiMxd4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bnXeHkF8a7p76idbC9ma8y5n.jpg?f=user_large

Dus kijk de corresponderende pin even na. Wazig gedrag is meestal de massa (andere lampen branden minder fel of gaan uit).
Officieel moet een aanhanger een mistachterlicht hebben. Deze is later toegevoegd op de pin van de constante stroomdraad (die niet altijd gebruikt werd) Het kan dat deze dus zijn dat deze dus constant het mistachterlicht van stroom voorziet. Zou echter niet verklaren waarom hij mee schakelt met de verlichting.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:17

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Bij mogelijk sluiting: meten is weten.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:07

BCC

Klinkt alsof 1 van de lampen slecht aarde maakt en dan aarde zoekt over je remlicht?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:00
BCC schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:47:
Klinkt alsof 1 van de lampen slecht aarde maakt en dan aarde zoekt over je remlicht?
Als dat het geval is, staan je lampen in serie en zouden ze veel zwakker moeten branden. Of is het een lichtbalk met ledjes?

Als er sluiting tussen de draden van remlichten en verlichting is, geeft remmen en lichten aan hetzelfde beeld, lijkt me. Uit je verhaal kan ik niet opmaken of je verschil ziet tussen rem zonder licht en rem met licht.

Je hebt de lichtbalk met een verlengkabel aangesloten. Werkt het wel goed als je die er tussenuit haalt?

Weet je of de auto goed is? Ligt het aan het stuk voor of achter de trekhaak?

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanvb_
  • Laatst online: 29-09-2024
avdongen schreef op woensdag 17 november 2021 @ 19:09:
[...]

Als dat het geval is, staan je lampen in serie en zouden ze veel zwakker moeten branden. Of is het een lichtbalk met ledjes?

Als er sluiting tussen de draden van remlichten en verlichting is, geeft remmen en lichten aan hetzelfde beeld, lijkt me. Uit je verhaal kan ik niet opmaken of je verschil ziet tussen rem zonder licht en rem met licht.

Je hebt de lichtbalk met een verlengkabel. aangesloten. Werkt het wel goed als je die er tussenuit haalt?

Weet je of de auto goed is? Ligt het aan het stuk voor of achter de trekhaak?
er is geen verschil in het licht als ik rem of niet rem.
de auto werkt helemaal perfect. doet dus allen gek met deze lichtbalk. het aparte is dus ook dat het remlicht perfect werkt als ik mijn lampen uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
dit soort dingen is meestal een massa dingetje.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:27
Schema:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xYsOSN5feZpWaPq5lxj2LiMxd4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bnXeHkF8a7p76idbC9ma8y5n.jpg?f=user_large

Dus kijk de corresponderende pin even na. Wazig gedrag is meestal de massa (andere lampen branden minder fel of gaan uit).
Officieel moet een aanhanger een mistachterlicht hebben. Deze is later toegevoegd op de pin van de constante stroomdraad (die niet altijd gebruikt werd) Het kan dat deze dus zijn dat deze dus constant het mistachterlicht van stroom voorziet. Zou echter niet verklaren waarom hij mee schakelt met de verlichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loonatick78
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-05 22:06
Is meestal een probleem met de massa draad of er zit inderdaad zoals hierboven staat een kabel verkeerd aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:43
Stefanvb_ schreef op woensdag 17 november 2021 @ 19:34:
[...]

De vraag was: Zie je verschil tussen remmen met het licht aan, en remmen met het licht uit?

Oftewel... Als je het licht aan zet, gaan ook de remlichten constant branden. Maar als het licht uit staat en je remt, gaan dan ook de normale achterlichten branden? Of zijn het dan enkel de remlichten?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:01
denk dat er ergens een duplo lamp verkeerd gemonteerd zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
  • Laatst online: 10:55
Massa probleem inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domblondje
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 03-07-2024
Stefanvb_ schreef op woensdag 17 november 2021 @ 19:34:
[...]

de auto werkt helemaal perfect. doet dus allen gek met deze lichtbalk. het aparte is dus ook dat het remlicht perfect werkt als ik mijn lampen uitzet.
Dag Stefan,

Ik heb precies dit dus... Heb je het uiteindelijk kunnen oplossen?
Dan hoor ik het graag!

Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
domblondje schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:49:
[...]

Dag Stefan,

Ik heb precies dit dus... Heb je het uiteindelijk kunnen oplossen?
Dan hoor ik het graag!

Pieter
Heb je de lampen al gecontroleerd dat ze goed zitten, meestal de duplo lamp die verkeerd om zit dan maakt die op beide pinnen contact en krijg je dit effect. die duplo kan er normaal maar op een manier in ivm hoogte verschil pinnetjes aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domblondje
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 03-07-2024
Toerq schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:07:
[...]

Heb je de lampen al gecontroleerd dat ze goed zitten, meestal de duplo lamp die verkeerd om zit dan maakt die op beide pinnen contact en krijg je dit effect. die duplo kan er normaal maar op een manier in ivm hoogte verschil pinnetjes aan de zijkant.
Dag Tourq, dank voor je reactie!
Ik had nog een aanvulling: het beschreven effect is op een X5 (2005) met 13 polige stekker met daarop een verloop naar 7 pins.
Op een A3 (2006) met een 7 pins connector is er geen probleem.
Is dat ook nog te beredeneren?

Ik zal de duplo's nogmaals checken (al het gestopt is met regenen ;)

Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
domblondje schreef op maandag 6 juni 2022 @ 16:25:
[...]

Dag Tourq, dank voor je reactie!
Ik had nog een aanvulling: het beschreven effect is op een X5 (2005) met 13 polige stekker met daarop een verloop naar 7 pins.
Op een A3 (2006) met een 7 pins connector is er geen probleem.
Is dat ook nog te beredeneren?

Ik zal de duplo's nogmaals checken (al het gestopt is met regenen ;)

Pieter
Dan kun je de aanhanger al uitsluiten van een probleem, dan kan het in de 13p aansluiting zitten of in de achterlichten van je x5 dat daar een lamp omgedraait zit maar dan zou je hetzelfde effect ook zien zonder aanhanger.
Pagina: 1