Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Krode
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-11 17:12
Hey allemaal,
Ik ben langzaam begonnen met smart home en vandaag een IKEA tradfri plug in stopcontact gekocht.

Ik wil deze gebruiken voor de lampjes in mijn tuin en de plug in stopcontact in mijn schuur. Ik heb geen grote tuin en de tradfri verbindingshub zit op minder dan 10meter van elkaar af.

Als ik bij de plug sta en deze er uit haal en opnieuw er in heb ik verbinding in de IKEA App, maar na een paar minuten is de verbinding weg. Opnieuw er uit en in helpt, maar daarna is de verbinding weg. Ook heb ik soms wel verbinding in huis, maar zoals net zet ik de lampen uit, maar aanzetten lukt niet meer.

Dit kan toch niet komen door de afstand? Zo ver is dit niet en als ik bij de hub ben kan ik de plug zien zitten door het raam van de woonkamer en schuurdeur.

Hebben jullie tips? Ik heb nog weinig verstand van smart home.

[ Voor 6% gewijzigd door Krode op 17-11-2021 17:11 ]

Alle reacties

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 14:37
Wat voor raam zit ertussen? HR++ en soortgelijk modern isolatieglas is helaas heel goed in het tegenhouden van dit soort signalen.

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Kun je dit probleem reproduceren als je de plug in huis gebruikt met ongeveer dezelfde afstand als buiten?

• Krode
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-11 17:12
Vloris schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:11:
Wat voor raam zit ertussen? HR++ en soortgelijk modern isolatieglas is helaas heel goed in het tegenhouden van dit soort signalen.
Ja dat zit er inderdaad tussen. Zijn er oplossingen om het signaal te verbeteren? Of een andere plug die met het IKEA systeem werkt?