Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-04 20:29

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal Windows draaien, uiteraard gebruiken voor gaming, sta ook bekend om veel tabbladen open te hebben, en zal regelmatig een enkel extern scherm gebruiken. Dit zal op den duur een 32:9 scherm worden. (wat is het, 5120 bij 1440?)
Ik wil dat alles graag op een dock aansluiten, zou leuk zijn als dit een compleet dock is met voldoende voeding waar ik hem in kan klikken, maar weet niet of dit haalbaar is. Wil iig niet steeds heel veel snoeren inpluggen.

Wat is je budget?
Moeilijk te zeggen. Ik wil in ieder geval een 3070, en neig ook wel naar die kaart, maar mocht een 3080 met wat gewenste specs toch heel aantrekkelijk zijn, dan ach dan overleef ik die meerprijs wel.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
I.v.m. de komst van een kleine, zal ik veel switchen tussen de zolder ('desktop' opstelling), en beneden in de huiskamer. Gewicht is dus niet een heel groot probleem, maar wil wel graag een beetje compacte laptop (max dus in de 15,6 range, tenzij er groter wel iets heel aantrekkelijks is). De 14 inch van Razer vind ik bijvoorbeeld erg mooi qua formaat. Dit is verder geen indicatie dat ik voor die laptop wil gaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merken maken me niets uit, wel een aantal specs, zo wil ik minimaal 1TB opslag of uitbreidbaar/vervangbaar zonder garantie gezeur, 32GB of wederom uitbreidbaar/vervangbaar. Goed geluid is wel een plus, hoeft niet hard te gaan.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Beste antwoord (via Benjamin- op 02-12-2021 12:38)

• xMelvin99
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01-04 23:35
Goedemiddag!

Als ik naar je specificatie wensen kijkt vind ik de
LENOVO Legion 7 16-Ryzen 7 32GB 1TB RTX3070 wel heel aantrekkelijk kijkend naar prijs/kwaliteit verhouding. 16GB DDR4 Ram, Ryzen 7 5800H CPU, en natuurlijk de RTX 3070. Echter is deze wel wat aan de grote kant (16inch), dus ik weet niet in hoeverre dit een probleem is? Het grootste deel van de gaming laptops met een 3070 of 3080 hebben wel een verglijkbaar formaat of zelfs nog iets groter.

Mocht je toch liever voor iets verglijkbaars gaan, maar dan wel met 14 inch is de Razer gaming laptop Blade 14 QHD 3070 ook een aanrader. Deze is momenteel afgeprijsd en daarmee maar 200 euro duurder als de bovengenoemde laptop. Tevens ook een RTX 3070 en 32GB ram. Daarnaast heeft deze een iets betere en nieuwere gen CPU (Ryzen 9 5900HX), wat zeker een pluspuntje is in de toekomst. Overigens beschikt deze laptop over een touchscreen mocht dit jouw aanspreken.

Het ligt er dus maar net aan welk formaat en of merk laptop jouw voorkeur heeft. Ik kan ze in ieder geval beide aanraden!

PS. Houd de black friday deals in de gaten ;)

AMD Radeon RX 7900 XTX | Ryzen 7 7800X3D | B650E-F | Z5 64GB DDR5 6000Mhz

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• xMelvin99
Goedemiddag!

LENOVO Legion 7 16-Ryzen 7 32GB 1TB RTX3070 wel heel aantrekkelijk kijkend naar prijs/kwaliteit verhouding. 16GB DDR4 Ram, Ryzen 7 5800H CPU, en natuurlijk de RTX 3070. Echter is deze wel wat aan de grote kant (16inch), dus ik weet niet in hoeverre dit een probleem is? Het grootste deel van de gaming laptops met een 3070 of 3080 hebben wel een verglijkbaar formaat of zelfs nog iets groter.

Mocht je toch liever voor iets verglijkbaars gaan, maar dan wel met 14 inch is de Razer gaming laptop Blade 14 QHD 3070 ook een aanrader. Deze is momenteel afgeprijsd en daarmee maar 200 euro duurder als de bovengenoemde laptop. Tevens ook een RTX 3070 en 32GB ram. Daarnaast heeft deze een iets betere en nieuwere gen CPU (Ryzen 9 5900HX), wat zeker een pluspuntje is in de toekomst. Overigens beschikt deze laptop over een touchscreen mocht dit jouw aanspreken.

Het ligt er dus maar net aan welk formaat en of merk laptop jouw voorkeur heeft. Ik kan ze in ieder geval beide aanraden!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
xMelvin99 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:42:
Goedemiddag!

LENOVO Legion 7 16-Ryzen 7 32GB 1TB RTX3070 wel heel aantrekkelijk kijkend naar prijs/kwaliteit verhouding. 32GB DDR4 Ram, Ryzen 7 5800H CPU, en natuurlijk de RTX 3070. Echter is deze wel wat aan de grote kant (16inch), dus ik weet niet in hoeverre dit een probleem is? Het grootste deel van de gaming laptops met een 3070 of 3080 hebben wel een verglijkbaar formaat of zelfs nog iets groter.

toon volledige bericht
Bedankt voor je reactie. Had het gevoel dat niemand mijn topic had gezien. :P

De Razer heeft helaas maar 16GB, en dit is niet uitbreidbaar of vervangbaar. Dit is ook wel erg jammer omdat die voorderest wel echt precies is wat ik wil, supercompact maar wel krachtig, en las dat als je de CPU niet maximaal laat draaien, dat de temperatuur geen problemen geeft met de accu.

Ik had wel al het idee dat het om een aanbieding gaat, verwacht je dat de Razer nog lager zal komen?

De Lenovo doet naast de afmetingen inderdaad aan mijn eisen, zal eens wat gaan opzoeken en meten om een idee te krijgen hoe groot die is.

Als het niet de Razer is dan kom je toch al snel op 15,4/15,6 uit, dus ja hoeveel maakt 16 inch dan nog uit. Zal als ik vanavons thuis kom eens kijken.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Anoniem: 472287

Bang-for-buck is de Medion Beast X25 ook een optie. Wel wat aan de grote kant, MAAR erg dun.

5800H, 32GB, Een 165 watt RTX3080 en 1TB nvme opslag met een 1440p 165hz scherm voor +-2200euro als je op het juiste moment koopt (hij schommelt tussen 2200 en 2500)

Let met de "mobiliteit" wel op dat je met een dockingstation (USB-C) ook ALTIJD de power adapter aan de laptop aangesloten moet hebben.

Laptops met 3070/3080 verbruiken veel te veel om door USB-C gevoed te worden.

• xMelvin99
Excuses, de Razer is idd 16GB en niet uitbreidbaar. Of hij veel lager zal worden weet ik niet, zal niet heel veel zijn. Misschien over een paar dagen met de black friday aanbiedingen?

Overigens is de suggestie van Intelligo ook een hele goede. Deze is wel 17 inch en dus nog groter als de Lenovo, maar als je de eisen aan de afmetingen wat minder zwaar laat tellen, is het zeker een top laptop voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Meten moet ik nog even, 'gelukkig' heb ik nu een stevige 17,3 inch staan met dikke bezels, dus kan wel een goed idee krijgen. Maar gaat morgen worden. :P
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:16:
Bang-for-buck is de Medion Beast X25 ook een optie. Wel wat aan de grote kant, MAAR erg dun.

5800H, 32GB, Een 165 watt RTX3080 en 1TB nvme opslag met een 1440p 165hz scherm voor +-2200euro als je op het juiste moment koopt (hij schommelt tussen 2200 en 2500)

Let met de "mobiliteit" wel op dat je met een dockingstation (USB-C) ook ALTIJD de power adapter aan de laptop aangesloten moet hebben.

Laptops met 3070/3080 verbruiken veel te veel om door USB-C gevoed te worden.
Had idd gezien dat ze maar tot 100 wat gaan de USB C, maargoed alleen de voeding plus een USB C overleef ik wel.

Klinkt interessant, helaas mis ik wel een goede review van deze laptop.
Maar ik mis van wel meer laptops goede info, zoals toetsenbord, scherm en geluid.
Het is ook lastig te vinden wat de verschillen zijn tussen modellen. Zo heeft heeft LTT ik dagen geleden een video gemaakt over de Legion 7 met een Intel chip, maar geen idee of de bouwkwaliteit hetzelfde is van de bovengenoemde versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Benjamin- schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 02:02:
Meten moet ik nog even, 'gelukkig' heb ik nu een stevige 17,3 inch staan met dikke bezels, dus kan wel een goed idee krijgen. Maar gaat morgen worden. :P

[...]

Had idd gezien dat ze maar tot 100 wat gaan de USB C, maargoed alleen de voeding plus een USB C overleef ik wel.

Klinkt interessant, helaas mis ik wel een goede review van deze laptop.
Maar ik mis van wel meer laptops goede info, zoals toetsenbord, scherm en geluid.
Het is ook lastig te vinden wat de verschillen zijn tussen modellen. Zo heeft heeft LTT ik dagen geleden een video gemaakt over de Legion 7 met een Intel chip, maar geen idee of de bouwkwaliteit hetzelfde is van de bovengenoemde versie.
https://www.notebookcheck...et-powerful.552561.0.html

Hier staat wel een aardige review over de "basis", maar de uitvoering is iets anders. Daar heeft de 3080 nog een 135w TGP, waar hij nu naar 165w is gestegen.

Ook heeft hij daar een 5900HX en een full HD 240hz scherm ipv 1440p 165hz. Maar de laptop is verder hetzelfde dus het geeft wel een aardige indruk.

Ik heb hem ook in huis inmiddels dus ik kan ook wel een vraag of 2 beantwoorden :+

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 19-11-2021 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:49:
[...]

https://www.notebookcheck...et-powerful.552561.0.html

Hier staat wel een aardige review over de "basis", maar de uitvoering is iets anders. Daar heeft de 3080 nog een 135w TGP, waar hij nu naar 165w is gestegen.

Ook heeft hij daar een 5900HX en een full HD 240hz scherm ipv 1440p 165hz. Maar de laptop is verder hetzelfde dus het geeft wel een aardige indruk.

Ik heb hem ook in huis inmiddels dus ik kan ook wel een vraag of 2 beantwoorden :+
xMelvin99 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:43:
Excuses, de Razer is idd 16GB en niet uitbreidbaar. Of hij veel lager zal worden weet ik niet, zal niet heel veel zijn. Misschien over een paar dagen met de black friday aanbiedingen?

Overigens is de suggestie van Intelligo ook een hele goede. Deze is wel 17 inch en dus nog groter als de Lenovo, maar als je de eisen aan de afmetingen wat minder zwaar laat tellen, is het zeker een top laptop voor die prijs.
Wilde eigenlijk al eerder reageren, maar tussen drukte en veel onderzoek was ik nog niet zover.

De Medion is wel echt een hele mooie laptop voor de prijs, de 3080 is zeker een highlight, en wil je groter, dan is dit fantastische keuze. Echter zie je wel het 'probleem' dat je met veel 3080's in laptops ziet, de performance krijg lang niet de boost die je van een desktop kaart zou verwachten. Ik heb de Medion met de Razer vergeleken via die site, en gemiddeld doet die het met grafische zaken tussen de 5 en 15% beter, gemiddelde met games was 12%. Dat is absoluut beter, maar nog niet het niveau dat dit het grotere formaat de moeite waard maakt.
Tevens was het scherm minder mooi, en maakt die wat meer geluid. Zeker geen dealbreakers, maar ook niet dingen waardoor ik hem graag zou willen.

Helaas kon ik niet echt goede vergelijkingen zien tussen de bovengenoemde Legion 7 en de Razer. Wel is het duidelijk dat de Legion 7 het heel goed doet qua scherm helderheid. De speakers en toetsenborden worden best nog wel verschillend ervaren door de verschillende reviewers, en lijkt meer om een 'lichte' voorkeur te gaan. Al waren wel meer mensen niet helemaal blij met het Razer toetsenbord door een te korte aanslag.

De keuze van de twee vind ik lastig, ik neig meer naar de Razer, dit is echt door het formaat en design, hij is super compact voor een gaming laptop, en erg strak qua design, alleen dat logo staat me niet aan.
De Legion 7 is echter wel goedkoper en het scherm gaat wel echt super helder, geen idee of dit echt belangrijk voor me zal zijn (zit eigenlijk nooit buiten met mijn laptop, maargoed wie weet dan wel). En natuurlijk niet te vergeten, 32GB geheugen.
Verder zie ik op sites nu staan dat de Razer in de aanbieding is, al is die volgens mij nu gewoon de adviesprijs, dit terwijl de Legion 7 nog de normale prijs is, dus wie weet zakt dit nog aan het einde van de week.

Ik neig voor deze prijzen dus nog wel naar de Razer, en overweeg om hem gewoon te bestellen, in de doos te laten en terug te sturen (of lagere prijs vragen) mocht de prijzen van 1 van de 2 toch nog veranderen deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Benjamin- schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:23:
[...]

[...]

Wilde eigenlijk al eerder reageren, maar tussen drukte en veel onderzoek was ik nog niet zover.

De Medion is wel echt een hele mooie laptop voor de prijs, de 3080 is zeker een highlight, en wil je groter, dan is dit fantastische keuze. Echter zie je wel het 'probleem' dat je met veel 3080's in laptops ziet, de performance krijg lang niet de boost die je van een desktop kaart zou verwachten. Ik heb de Medion met de Razer vergeleken via die site, en gemiddeld doet die het met grafische zaken tussen de 5 en 15% beter, gemiddelde met games was 12%. Dat is absoluut beter, maar nog niet het niveau dat dit het grotere formaat de moeite waard maakt.
Tevens was het scherm minder mooi, en maakt die wat meer geluid. Zeker geen dealbreakers, maar ook niet dingen waardoor ik hem graag zou willen.

Helaas kon ik niet echt goede vergelijkingen zien tussen de bovengenoemde Legion 7 en de Razer. Wel is het duidelijk dat de Legion 7 het heel goed doet qua scherm helderheid. De speakers en toetsenborden worden best nog wel verschillend ervaren door de verschillende reviewers, en lijkt meer om een 'lichte' voorkeur te gaan. Al waren wel meer mensen niet helemaal blij met het Razer toetsenbord door een te korte aanslag.

De keuze van de twee vind ik lastig, ik neig meer naar de Razer, dit is echt door het formaat en design, hij is super compact voor een gaming laptop, en erg strak qua design, alleen dat logo staat me niet aan.
De Legion 7 is echter wel goedkoper en het scherm gaat wel echt super helder, geen idee of dit echt belangrijk voor me zal zijn (zit eigenlijk nooit buiten met mijn laptop, maargoed wie weet dan wel). En natuurlijk niet te vergeten, 32GB geheugen.
Verder zie ik op sites nu staan dat de Razer in de aanbieding is, al is die volgens mij nu gewoon de adviesprijs, dit terwijl de Legion 7 nog de normale prijs is, dus wie weet zakt dit nog aan het einde van de week.

Ik neig voor deze prijzen dus nog wel naar de Razer, en overweeg om hem gewoon te bestellen, in de doos te laten en terug te sturen (of lagere prijs vragen) mocht de prijzen van 1 van de 2 toch nog veranderen deze week.
toon volledige bericht
Hou er rekening mee dat de reviews de performance van de Medion op 120-130w TGP geven - ze hebben de 165w update niet zo lang geleden vrij gegeven en je moet deze ook nog zelf installeren nadat je de laptop ontvangt (kwestie van 5 minuten 2 updates installeren van de Medion website).

De prestatie van mijn 3080 ging na de installatie met ongeveer 12% omhoog, dus die 5-15% tov van de Razer zal iets ruimer uitvallen. Maar hou ook in gedachte dat de 3080 mobile niet de echte 3080 is, maar een afgeknepen versie. Zo ook de 3070. 3080 mobile -> 3070 desktop en 3070 mobile -> 3060 desktop ongeveer.

Alsnog kan je kwa scherm wel gelijk hebben - ik heb daar weinig kaas van gegeten dus kan je daar geen inhoudelijk antwoord op geven, en heb hem ook voor 99% aan een extern scherm hangen dus het maakt voor mij niet veel uit.

Medion heeft overigens ook 30 dagen no-questions-asked return. Je zou ze dus prima "zelf" kunnen vergelijken en diegene die het meest bevalt houden. Niet helemaal waar WKOA voor gemaakt is, maar Medion biedt het nou eenmaal zelf aan, dus waarom niet gebruiken?

EDIT:

sorry ik zie dat je de Medion al had afgeschreven en het over de Legion en de Razer had - daarvoor geldt natuurlijk hetzelfde, ook daar kan je zoiets doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 22-11-2021 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:23
De Legion 5 Pro en Legion 7 hebben de maximale TPG die een GPU aan kan.. de Legion 7 met 3080 heeft een TGP van 165 Watt.

Zag net dat er een witte versie van de Legion 5 Pro is binnengekomen bij Coolblue.

pricewatch: Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ00ELMH)

Ziet er nice uit en de prijs lijkt me ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cinemaskoop schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:54:
De Legion 5 Pro en Legion 7 hebben de maximale TPG die een GPU aan kan.. de Legion 7 met 3080 heeft een TGP van 165 Watt.

Zag net dat er een witte versie van de Legion 5 Pro is binnengekomen bij Coolblue.

Maar dat is wel een 3070 en niet de 3080 waar je het daarboven over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:00:
[...]

Maar dat is wel een 3070 en niet de 3080 waar je het daarboven over hebt.
De 3080 is legion 7 only. Ik had het over beide platforms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Als je een Legion 7 met RTX3080 wil dan kom je uit bij de intel versie momenteel

pricewatch: Lenovo Legion 7 16ITHg6 (82K6008UMH)

Zie wel dat deze nu standaard met Premium Care onsite garantie wordt geleverd dus dat is mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Anoniem: 472287 schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:54:
[...]
EDIT:

sorry ik zie dat je de Medion al had afgeschreven en het over de Legion en de Razer had - daarvoor geldt natuurlijk hetzelfde, ook daar kan je zoiets doen.
Wel fijn dat je daar een update over gaf. Vond de verbetering wel erg weinig voor een 3080. Ondanks dat hem een stuk aantrekkelijker maakt, is het formaat toch nog een te groot minpunt.

Wat betreft performance ben ik bekend. 3070 komt tevens tussen de 3060 en 3060 ti uit.
Cinemaskoop schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:54:

Mooie laptop op papier, maar weet niet meer wat de Legion 5 inlevert op de 7. Zal hem eens onderzoeken.

Heb inmiddels de Razer 14 binnen. Doe er nog niets mee, alleen even vast gehouden, nog een stuk zwaarder dan ik had verwacht/gehoopt. Gezien deze volgens mij wel de lichtste 3070 is, maakt dat andere niet aantrekkelijk qua gewicht. Maargoed ga dus nog even verder kijken. Vrijdag zal ik de uiteindelijke keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Benjamin- schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 18:08:
[...]

Wel fijn dat je daar een update over gaf. Vond de verbetering wel erg weinig voor een 3080. Ondanks dat hem een stuk aantrekkelijker maakt, is het formaat toch nog een te groot minpunt.

Wat betreft performance ben ik bekend. 3070 komt tevens tussen de 3060 en 3060 ti uit.

[...]

Mooie laptop op papier, maar weet niet meer wat de Legion 5 inlevert op de 7. Zal hem eens onderzoeken.

Heb inmiddels de Razer 14 binnen. Doe er nog niets mee, alleen even vast gehouden, nog een stuk zwaarder dan ik had verwacht/gehoopt. Gezien deze volgens mij wel de lichtste 3070 is, maakt dat andere niet aantrekkelijk qua gewicht. Maargoed ga dus nog even verder kijken. Vrijdag zal ik de uiteindelijke keuze maken.
toon volledige bericht
De Legion 7 is full metal, de Legion 5 Pro niet volledig, rondom het keyboard is het kunststof.

De Legion 7 heeft een heel goed per key RGB keyboard. De Legion 5 Pro heeft of witte backlight of 4 zone RGB of lichtblauw bij de witte variant.

De Legion 7 heeft een beter koelsysteem met vaporchamber. De Legion 5 Pro heeft heatpipes.

De Legion 7 is dunner en heeft ook nog RGB strips rondom. Verder is de Legion 7 verkrijgbaar tot i9/R9 en RTX3080. De Legion 7 Pro is er tot Ryzen 7/ Core i7 met 3070.

Dat zijn de voornaamste verschillen. Waar de Legion 5 Pro als erg goed wordt gezien is de Legion 7 nog net wat beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-04 21:57
Ik heb sinds juli deze Lenovo 7:

https://www.bol.com/nl/nl...ch/9300000022025560/?s2a=

Dus 32Gb geheugen met 2x1Tb SSD en een RTX 3080.

Deze laptop bevalt uitstekend. Eigenlijk mag dat woord wel met hoofdletters. Geen ogenblik spijt van gehad. Snel, prima bouwkwaliteit, prachtig scherm.

Ook een pre: garantie aan huis voor een schappelijke prijs (een Razor moet je opsturen) bij een calamiteit.

[ Voor 17% gewijzigd door Ynnoz op 28-11-2021 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drial
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-12-2021
Ynnoz schreef op zondag 28 november 2021 @ 01:49:
Ik heb sinds juli deze Lenovo 7:

https://www.bol.com/nl/nl...ch/9300000022025560/?s2a=

Dus 32Gb geheugen met 2x1Tb SSD en een RTX 3080.

Deze laptop bevalt uitstekend. Eigenlijk mag dat woord wel met hoofdletters. Geen ogenblik spijt van gehad. Snel, prima bouwkwaliteit, prachtig scherm.

Ook een pre: garantie aan huis voor een schappelijke prijs (een Razor moet je opsturen) bij een calamiteit.
Is dit kwa spec de beste legion 7 die er is op dit moment?

Overigens dacht ik dat bij deze laptop de keyboard verlichting per key is maar bij de product informatie staat aangegeven dat er sprake is van 4 zone rgb..

[ Voor 11% gewijzigd door Drial op 01-12-2021 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-05 16:10
Drial schreef op woensdag 1 december 2021 @ 00:48:
[...]

Is dit kwa spec de beste legion 7 die er is op dit moment?

Overigens dacht ik dat bij deze laptop de keyboard verlichting per key is maar bij de product informatie staat aangegeven dat er sprake is van 4 zone rgb..
Lijkt me een fout op de site. De Legion 7 is het vlaggenschip van de Lenovo laptops en van wat ik heb gezien altijd met per RGB keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Inmiddels zijn alle deals voorbij.

Ik ben bij de Razer gebleven. De laptop trok me al toen ik niet eens aan het kijken was, en het compacte staat me erg aan. Het formaat was ik al gewend doordat mijn werklaptop (Probook) vrijwel dezelfde afmetingen heeft, alleen wat lichter is.

Mijn grootste twijfel bleef wel echt naar de Legions, zowel de 5 als de 7 zijn wel heel erg interessant, maar merkte dat de enige reden voor mij om daarvoor te gaan, was geld. Absoluut geen onbelangrijke factor, maar ik denk dat het altijd wel had blijven knagen als ik deze niet had genomen.

Allen erg bedankt voor jullie reacties, heeft me zeer geholpen om een goed overwegen keuze te maken.

Nu maar eens opzoek naar een dock en misschien een sticker om dat logo af te plakken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Benjamin- schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:45:
Inmiddels zijn alle deals voorbij.

Ik ben bij de Razer gebleven. De laptop trok me al toen ik niet eens aan het kijken was, en het compacte staat me erg aan. Het formaat was ik al gewend doordat mijn werklaptop (Probook) vrijwel dezelfde afmetingen heeft, alleen wat lichter is.

Mijn grootste twijfel bleef wel echt naar de Legions, zowel de 5 als de 7 zijn wel heel erg interessant, maar merkte dat de enige reden voor mij om daarvoor te gaan, was geld. Absoluut geen onbelangrijke factor, maar ik denk dat het altijd wel had blijven knagen als ik deze niet had genomen.

Allen erg bedankt voor jullie reacties, heeft me zeer geholpen om een goed overwegen keuze te maken.

Nu maar eens opzoek naar een dock en misschien een sticker om dat logo af te plakken. :P
Hoezo is de enige reden geld? De Razor heeft toch geen full power GPU? Dat scheelt heel veel in performance.

Jarrodstech heeft alle gaming laptops van 2021 op een rijtje gezet en daar stonden de Legion 5. 5 Pro 7 allemaal in de hoogste categorieen. De Legion 7 stond op de een na hoogste door de icue software van corsair. Anders h ad ie ook in de Superklasse gestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 03-05 20:01
Ik begrijp niet helemaal waarom je voor de Razer 14" bent gegaan, terwijl je in de wensen zegt niet groter dan 15,6 inch en 32GB RAM. Dan is de Razer BLade 15" toch een goede keuze?
Maar goed, die 14" ziet er ook erg mooi uit!

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Menesis schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:55:
Ik begrijp niet helemaal waarom je voor de Razer 14" bent gegaan, terwijl je in de wensen zegt niet groter dan 15,6 inch en 32GB RAM. Dan is de Razer BLade 15" toch een goede keuze?
Maar goed, die 14" ziet er ook erg mooi uit!
De Razer 15 heeft een Intel processor, deze worden erg heet en creeren problemen met de accu, en de Razers zijn daar zeer bekend mee.

Verder zag ik geen Razer Blade 15 met een 3070 via de pricewatch. (wel meer modellen zijn niet te vinden in Nederland)
Cinemaskoop schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:36:
[...]

Hoezo is de enige reden geld? De Razor heeft toch geen full power GPU? Dat scheelt heel veel in performance.

Jarrodstech heeft alle gaming laptops van 2021 op een rijtje gezet en daar stonden de Legion 5. 5 Pro 7 allemaal in de hoogste categorieen. De Legion 7 stond op de een na hoogste door de icue software van corsair. Anders h ad ie ook in de Superklasse gestaan
Wat noem jij heel veel performance? Ik heb vergelijkingen met de Legion 5 bekeken, en dan heb je het over minder dan 10%, in sommige gevallen was de Razer sneller. Ik schat zo'n 5% verschil gemiddeld.

Dat is voor mij redelijk verwaarloosbaar, voor jou misschien niet. Voor mij kwam het echt neer op formfactor vs prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Benjamin- schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:00:
[...]

De Razer 15 heeft een Intel processor, deze worden erg heet en creeren problemen met de accu, en de Razers zijn daar zeer bekend mee.

Verder zag ik geen Razer Blade 15 met een 3070 via de pricewatch. (wel meer modellen zijn niet te vinden in Nederland)

[...]

Wat noem jij heel veel performance? Ik heb vergelijkingen met de Legion 5 bekeken, en dan heb je het over minder dan 10%, in sommige gevallen was de Razer sneller. Ik schat zo'n 5% verschil gemiddeld.

Dat is voor mij redelijk verwaarloosbaar, voor jou misschien niet. Voor mij kwam het echt neer op formfactor vs prijs.
Welke gpu heb je bekeken dan? De 3070? Die is bij de legion 5 lager dan bij de 5 pro en 7.

De 5 heeft 130 watt 3070 en de 5 pro en 7 140 watt ( het maximale ) vs 100 watt voor de razer blade. Dat scheelt 40% (!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cinemaskoop schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:11:
[...]

Welke gpu heb je bekeken dan? De 3070? Die is bij de legion 5 lager dan bij de 5 pro en 7.

De 5 heeft 130 watt 3070 en de 5 pro en 7 140 watt ( het maximale ) vs 100 watt voor de razer blade. Dat scheelt 40% (!)
Allereerst moet je even aan je % calculaties sleutelen - 40 uit 140 is geen 40%

Daarnaast is TGP niet gelijk aan performance. Ook koeling speelt een belangrijke rol en 1% extra TGP betekend niet 1% extra performance.

In werkelijkheid scheelt het zo'n 10% in benchmarks en real-life gametests. Dat is niet niks maar als het de prijs waard is om bij 14" te blijven, dan is dat aan de koper natuurlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 04-12-2021 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Anoniem: 472287 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:49:
[...]

Allereerst moet je even aan je % calculaties sleutelen - 40 uit 140 is geen 40%

Daarnaast is TGP niet gelijk aan performance. Ook koeling speelt een belangrijke rol en 1% extra TGP betekend niet 1% extra performance.

In werkelijkheid scheelt het zo'n 10% in benchmarks en real-life gametests. Dat is niet niks maar als het de prijs waard is om bij 14" te blijven, dan is dat aan de koper natuurlijk.
Volgens mij is van 100 naar 140 weldegelijk +40%. Dus met mijn calculatie is niets mis. Ik heb het ook niet over performance maar over tgp. Maar als de videokaart geconfigureerd is voor 140 tgp tov 100 w tgp dan scheelt dat echt wel meer dan 10% en dan kan ie die power ook aan. Waar haal je die 10% vandaan?

Bovendien gaf je aan dat je het vergeleek met een legion 5 en die heeft 130 watt. Dus ook al zou het 10% schelen met een legion 5 dan scheelt t nog meer met een 5 pro of 7.

En hij bedoelde nou juist dat de legion goedkoper was volgens mij want je hebt een legion 5 pro met 3070 voor rond de 2000€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cinemaskoop schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 23:37:
[...]

Volgens mij is van 100 naar 140 weldegelijk +40%. Dus met mijn calculatie is niets mis. Ik heb het ook niet over performance maar over tgp. Maar als de videokaart geconfigureerd is voor 140 tgp tov 100 w tgp dan scheelt dat echt wel meer dan 10% en dan kan ie die power ook aan. Waar haal je die 10% vandaan?

Bovendien gaf je aan dat je het vergeleek met een legion 5 en die heeft 130 watt. Dus ook al zou het 10% schelen met een legion 5 dan scheelt t nog meer met een 5 pro of 7.

En hij bedoelde nou juist dat de legion goedkoper was volgens mij want je hebt een legion 5 pro met 3070 voor rond de 2000€
Reviews van de Legions vs de Razer - daar zit echt maar 10% tussen grafische performance. Max TGP van 130/140watt, maar op basis van temperatuur kan dat ook verlaagd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Anoniem: 472287 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 23:51:
[...]

Reviews van de Legions vs de Razer - daar zit echt maar 10% tussen grafische performance. Max TGP van 130/140watt, maar op basis van temperatuur kan dat ook verlaagd worden.
Nou ik kijk net de review van de blade 14 op jarrod en daar zie ik 3 games getest op een blade 14 R9 met 3080 vs andere laptops. Oa ook de legion 5 pro met R7 3070 en legion 7 met R9 3080.

Shadow of the tomb raider :
Blade 14 104
Legion 5 pro 111 (+7%)
Legion 7 128 (+23%)

Battlefield V
Blade 14 115
Legion 5 Pro 131 (+14%)
Legion 7 151 (+31%)

Far Cry 5
Blade 14 95
Legion 5 Pro 99 (+4%)
Legion 7 114 (+20%)

Je ziet hier dus dat de legion 5 pro met ryzen 7 5800H en 3070 het wint van de blade met ryzen 9 5900HX en 3080. En als je de zelfde specs hebt dan is de legion 7 20 tot 30% sneller. En dat voor een lagere prijs als je appels met appels vergelijkt

YouTube: Razer Blade 14 - The Fastest 14” Gaming Laptop?
6.55 min
Pagina: 1