Hallo,
Ik ga een nieuwe laptop kopen en ik twijfel tussen een HP Probook 450 G7 en een Asus Vivobook Pro 15 Oled.
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ga de laptop voornamelijk privé gebruiken voor Netflix, browsen e.d.
Daarnaast ga ik de laptop af en toe voor mijn werk gebruiken met o.a. de volgende programma's;
- Autocad LT
- Onedrive ( veel geheugen?)
- vabi software; transmissie- en energieprestatieberekeningen
Wat mag je laptop gaan kosten?
rond de € 1100
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
De laptop zal af en toe mee moeten maar niet dagelijks
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb de volgende laptops zelf gevonden.
HP Probook 450 G7 vs Asus Vivobook Pro 15 Oled
pricewatch: ASUS VivoBook Pro 15 OLED K3500PH-L1115T
pricewatch: HP ProBook 450 G8 (1A888AV/71449742)
De HP Probook omdat mijn vriendin deze heeft voor haar werk en dit vinden wij een erg fijne laptop.
De Asus Vivobook omdat ik vroeger een Asus heb gehad en hier erg tevreden over was. deze had geen losse videokaart en kon destijds prima met autocad lt overweg. Daarom vraag ik me af of de betere videokaart wel nodig is.
Het voornaamste verschil wat ik zie is de betere videokaart en betere accu van de Asus. de HP heeft daarentegen de mogelijkheid tot geheugen uitbreiding wat mij beter lijkt voor de toekomst
Ik wil een laptop met Intel I7 en 16gb werkgeheugen om de genoemde programma's te ondersteunen
Het geen waar ik dan over twijfel is de kwaliteit van de hardware, welke laptop kan het beste tegen een stootje? Waar ik overigens een hekel aan heb is onnodige en ongevraagde software (deze stond op mijn oude Asus)
Graag hoor ik jullie advies!
Ik ga een nieuwe laptop kopen en ik twijfel tussen een HP Probook 450 G7 en een Asus Vivobook Pro 15 Oled.
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ga de laptop voornamelijk privé gebruiken voor Netflix, browsen e.d.
Daarnaast ga ik de laptop af en toe voor mijn werk gebruiken met o.a. de volgende programma's;
- Autocad LT
- Onedrive ( veel geheugen?)
- vabi software; transmissie- en energieprestatieberekeningen
Wat mag je laptop gaan kosten?
rond de € 1100
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
De laptop zal af en toe mee moeten maar niet dagelijks
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb de volgende laptops zelf gevonden.
HP Probook 450 G7 vs Asus Vivobook Pro 15 Oled
pricewatch: ASUS VivoBook Pro 15 OLED K3500PH-L1115T
pricewatch: HP ProBook 450 G8 (1A888AV/71449742)
De HP Probook omdat mijn vriendin deze heeft voor haar werk en dit vinden wij een erg fijne laptop.
De Asus Vivobook omdat ik vroeger een Asus heb gehad en hier erg tevreden over was. deze had geen losse videokaart en kon destijds prima met autocad lt overweg. Daarom vraag ik me af of de betere videokaart wel nodig is.
Het voornaamste verschil wat ik zie is de betere videokaart en betere accu van de Asus. de HP heeft daarentegen de mogelijkheid tot geheugen uitbreiding wat mij beter lijkt voor de toekomst
Ik wil een laptop met Intel I7 en 16gb werkgeheugen om de genoemde programma's te ondersteunen
Het geen waar ik dan over twijfel is de kwaliteit van de hardware, welke laptop kan het beste tegen een stootje? Waar ik overigens een hekel aan heb is onnodige en ongevraagde software (deze stond op mijn oude Asus)
Graag hoor ik jullie advies!
[ Voor 11% gewijzigd door Autarchie op 17-11-2021 16:18 . Reden: typfouten en duidelijkheid ]