We hebben hier internet van Ziggo dus in onze meterkast zit zo'n Ziggo-modem met 4 uitgangen voor internet. Maar nu wil ik graag een extra aansluiting (bedraad). Kan ik dan heel simpel, bijvoorbeeld een TPLINK TL-SG1008D aan 1 van die uitgangen hangen en vanuit die TPLink dan weer meerdere utp-kabels aansluiten die dan allemaal ook weer internet doorgeven? En als dat kan, verlies ik dan snelheid (en zo ja, veel? of valt dat wel mee?).
Vraag
Alle reacties
JaAppelmoesje schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:39:
We hebben hier internet van Ziggo dus in onze meterkast zit zo'n Ziggo-modem met 4 uitgangen voor internet. Maar nu wil ik graag een extra aansluiting (bedraad). Kan ik dan heel simpel, bijvoorbeeld een TPLINK TL-SG1008D aan 1 van die uitgangen hangen
Jaen vanuit die TPLink dan weer meerdere utp-kabels aansluiten die dan allemaal ook weer internet doorgeven?
geen snelheidverliesEn als dat kan, verlies ik dan snelheid (en zo ja, veel? of valt dat wel mee?).
CISSP! Drop your encryption keys!
Haha, dat is een snel en tevredenstellend antwoord. Dank u.
Appelmoesje schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:44:
Haha, dat is een snel en tevredenstellend antwoord. Dank u.
Als je aan 5 poorten genoeg hebt, dit is een prima en zuinige switch (heb hem zelluf ook)
https://www.action.com/nl...k-desktop-switch-ls1005g/
Ja hoor, 5 is meer dan genoeg. Dank u.
Je ping kan wel omhoog gaan door een extra switch er tussen te zetten. De reactietijd zeg maar.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Dat kan ja maar is echt minimaal en niet eens noemenswaardig eigenlijk.LordSinclair schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:50:
Je ping kan wel omhoog gaan door een extra switch er tussen te zetten. De reactietijd zeg maar.
Cloud ☁️
mwoahLordSinclair schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:50:
Normally, for the most commonly used Gigabit Ethernet switch, the switch latency ranges from 50 to 125 microseconds.20 Sep 2018
[ Voor 15% gewijzigd door laurens0619 op 17-11-2021 14:52 ]
@laurens0619 , begrijp ik uit het Engelse stuk dat het gaat om een mogelijke vertraging van 50 tot 125 microseconde???? Dat is toch bijna niets? Ik heb de extra aansluiting nodig om op een kamer op zolder betere WIFI te krijgen om daar via die WIFI televisie te kijken. Dan maakt zo'n vertraging toch niets uit?
Wil dus een kabel leggen vanuit de meterkast naar de zolder om daar een extra router neer te zetten die een WIFI signaal uitzendt. Het signaal wat nu vanuit de meterkast komt, is niet sterk genoeg voor een goede ontvangst op de zolder.
Wil dus een kabel leggen vanuit de meterkast naar de zolder om daar een extra router neer te zetten die een WIFI signaal uitzendt. Het signaal wat nu vanuit de meterkast komt, is niet sterk genoeg voor een goede ontvangst op de zolder.
Klopt, het maakt in de praktijk geen donder uit. Zie een switch gewoon als een stekkerdoos voor internetaansluitingen. Op Tweakers vinden ze het gewoon leuk om je te bombarderen met dit soort waarschuwingen :-P, niets nieuws onder de zon.
Leesvoer daar voor: [HOWTO] Draadloze Router gebruiken als Access Point
Zorg er dan wel voor dat je DHCP uitzet op die tweede router, anders introduceer je onbedoeld 2 gescheiden netwerken, en krijg je situaties als "Huh, waarom kan ik vanaf dit apparaat de Chromecast ineens niet bedienen, en vanaf apparaat Y wel?".Appelmoesje schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:06:
Leesvoer daar voor: [HOWTO] Draadloze Router gebruiken als Access Point
[ Voor 59% gewijzigd door MsG op 17-11-2021 15:11 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Je wilt geen router met Wifi-signaal. Je wilt een acces point.
@Appelmoesje
In dat geval moet ik je waarschuwen! Een kabel helemaal naar zolder kan ook nanoseconden aan vertraging opleveren
met @MsG dus. Theoeretisch geneuzel, het boeit helemaal niets.
PS: Als je extra router wilt neerzetten dan adviseer ik een Deco M4 setje bij Ziggo. 100 euro, zet je er 1tje beneden en op zolder (en misschien de 3e bekabeld op de 1e verdieping?)
https://www.ziggo.nl/internet/smartwifi-deco/pods/bestel-set
In dat geval moet ik je waarschuwen! Een kabel helemaal naar zolder kan ook nanoseconden aan vertraging opleveren
met @MsG dus. Theoeretisch geneuzel, het boeit helemaal niets.
PS: Als je extra router wilt neerzetten dan adviseer ik een Deco M4 setje bij Ziggo. 100 euro, zet je er 1tje beneden en op zolder (en misschien de 3e bekabeld op de 1e verdieping?)
https://www.ziggo.nl/internet/smartwifi-deco/pods/bestel-set
[ Voor 7% gewijzigd door laurens0619 op 17-11-2021 15:13 ]
@mark_vs , okay, ben niet helemaal thuis in al die benamingen. Maar ik bedoel dus een 'access point'. Een kastje wat bedraad met het Ziggo-modem verbonden is en dan een WIFI signaal uitzendt.
(Weer wat geleerd).
(Weer wat geleerd).
Dat is in Windows niet meetbaar (<1ms). Je opmerking is puur theoretisch en niet van praktisch nut. Je merkt een switch in de praktijk niet.LordSinclair schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:50:
Met de juiste termen kun je ook de juiste producten vindenAppelmoesje schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:11:
@mark_vs , okay, ben niet helemaal thuis in al die benamingen. Maar ik bedoel dus een 'access point'. Een kastje wat bedraad met het Ziggo-modem verbonden is en dan een WIFI signaal uitzendt.
(Weer wat geleerd).
Dat is het voordeel van dat “techneutencollectief” hiero
I reject your reality and substitute my own
(opgelost)
[ Voor 97% gewijzigd door Appelmoesje op 20-11-2021 19:45 ]
(opgelost)
[ Voor 93% gewijzigd door Appelmoesje op 20-11-2021 19:46 ]
Pagina: 1