Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddie1234
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18-11-2021
Mijn vraag
...
Ik heb een huis gekocht en de vorige eigenaren hebben een beamer/projector laten hangen voor in de home cinema kamer :)

Na het opstarten van dit apparaat kwam ik er achter dat er strepen in het beeld zitten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bFcduYhRiOrEP2qMBvplqQcEsN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rh0Xo3BrvejRolVJHXjd9aS7.jpg?f=fotoalbum_large

Nu vroeg ik me af of ik hier zelf iets aan kon doen of dat iemand een adres weet waar ik hier iets aan kan laten doen in regio rotterdam/zuid Holland.

Bedankt alvast voor het advies!

Groetjes Freddie
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddie1234
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18-11-2021
Het gaat overigens om een Panasonic pt-at6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:51
heb je deze strepen ook in het (interne) testscherm van de beamer?

en zit het probleem bij alle 3 de HDMI ingangen of enkel bij eentje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:04

rdejongjr

Gnome

90% kans dat het een defect in een van de panelen is. Soms is het schoonmaken van de connecties voldoende maar geef het weinig kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 10:13
Ook beter om zwarte balken in het scherm te maken zodat hij 16;9 verhouding is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:04
Zoals eerder is vermeld, denk dat het LCD paneel defect is.
heb zelf een Epson EH-TW 9200 W gehad met hetzelfde defect ( bij mij zat er één geel gekleurde streep aan de linkerkant in het beeld verticaal )
Onderzoek wees uit dat het LCD blok vervangen moest worden, een reparatie van á 500,- Euro.

Laten wij het er maar op houden dat de vorige eigenaar hem heeft laten hangen / aan jou heeft gegeven zodat hem dat weer een ritje naar de milieustraat scheelde. :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is alleen plek voor zaken die niet elders op GoT thuishoren. Televisies & Beamers is toch echt waar vragen over beamers thuishoren.

Move OH -> TB

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:58

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Strepen bij LCD-schermen worden soms veroorzaakt door slecht contact van de kabel tussen paneel en besturingsprintplaat. Het loshalen van die kabel en bijvoorbeeld het contact verbeteren door een beetje contactspray wil dan nog wel eens helpen. Hoe dat zich vertaalt naar een projector is een goede vraag.
Pagina: 1