Problemen evohome vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ley1987
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-12-2021
Mijn vraag

Ik heb een jaar evohome systeem zonder problemen.
Na enkele keren stroomuitval nu een probleem met de vloerverwarming die op 16 graden blijft staan. Andere radiatoren boven worden wel warm.
...
Componenten:

Zolder: Remeha calenta ketel met opentherm ketelmodule r8810.
Eerste verdieping: radiatoren met hr92 knoppen. Doen het prima
Begane grond: volledige vloerverwarming met zoneklep icm BDR91. 1 volledige zone door hele woonkamer.
En de Evohome touchscreen die in woonkamer als thermostaat fungeert

De BDR91 wordt groen en klep opent als ik verwarming op bijv 22 graden wilt zetten. Maar wordt vervolgens niet warm.
Ketel gaat ook aan. Overige kamers worden wel verwarmd.

Heb gelezen dat opentherm niet met de bdr91 combineert, maar voorheen deed deze het prima. Dus daar kan het niet aan liggen

Monteur heb ik al gebeld, die komt pas volgende week maandag. Tot de tijd in de kou zitten is geen pretje, vandaar mijn vraag hier alvast opgezet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-05 18:34
en wat als je honnywell opniuew programmaeert ?
dus de ruimtes opnieuuew gaat toevoeggen 1 voor 1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wat @miciel zegt komt ook wel voor.
Heb je de HCE80, het kan zijn dat een of meerdere van de motoren (mt4-230-nc) zijn overleden.

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05 23:48

bert pit

asdasd

Een mix van OT en aan/uit componenten geeft problemen. Men denkt dat het goed werkt, het wordt tenslotte warm. Echter zou je in het verleden goed gemeten hebben dan had je kunnen constateren dat het toen ook al niet correct werkte. Doorgaans wordt de klep door Evohome al dicht gestuurd en staat de CV nog vrolijk te stoken.

Dat het nu niet werkt kan komen doordat je een wijziging hebt aangebracht. Bij sommige versies van Evohome dien je dan de modulerende ketelmodule als laatste toe te voegen.

Evohome met een klep werkt het best met aan uit. Dus het best kun je de R8810 vervangen door een BDR91. Let op koop geen hele oude, er zijn er in omloop van voor het Evohome tijdperk, deze kunnen problemen geven.

[ Voor 14% gewijzigd door bert pit op 18-11-2021 17:39 ]

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05 23:48

bert pit

asdasd

Het is overigens vreemd dat de klep opent, de ketel slaat aan maar de vloer wordt niet warm. Heb je de pomp op de verdeler al gecontroleerd?

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962