Parkeerapp voor bezoek e.d.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sindskort hebben ze in onze wijk betaald parkeren ingevoerd. Voor bezoekers heb ik een bezoekersvergunning van 16 uur per week, echter is dat niet altijd genoeg, omdat bijv. opa en oma altijd een dag per week komen oppassen en eens per twee weken een schoonmaakster een halve dag komt. Als er dan nog iemand komt die week zit ie vol. Nu hebben we bijv. 2 dagen een aannemer aan het werk met 2 busjes, waardoor de bezoekersuren alweer op zijn en opa en oma morgen geen uren meer hebben. Je kunt wel bij een parkeerautomaat betalen, maar dat is voor max. 2 uur, waardoor je aldoor aan het heen en weer aan het lopen bent (en eraan moet denken). Die paal staat ook een paar honderd meter verderop en werkt tergend traag :|

Ik zat eraan te denken om een parkeerapp te gebruiken voor bezoekers die niet meer op de bezoekersvergunning passen. Kost mij dan wel wat, maar ik wil ook niet ongastvrij zijn en bezoek met parkeerkosten opzadelen.

Ik heb zojuist Parkmobile geprobeerd, maar die vraagt bovenop de transactiekosten ook weer 1 euro per kenteken. Wel te overzien, omdat we natuurlijk niet elke week nieuwe bezoekers krijgen, maar toch wel beetje zonde van het geld.

Ben wel benieuwd naar tips voor dit probleem? Of laten jullie je bezoek gewoon zelf betalen? En hoe doen jullie dat met aannemers/monteurs oid die een dag bij je huis geparkeerd staan bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:05
Bezoekers kunnen toch ook gewoon zelf een parkeerapp gebruiken? Die 16 uur zou ik dan reserveren voor opa en oma die komen oppassen.

En als andere bezoekers de parkeerkosten niet willen betalen, komen ze met het OV of de fiets. Ik neem aan dat je ergens in een stad woont, als je betaald parkeren in de wijk hebt, en dus goed bereikbaar bent met het OV.

[ Voor 5% gewijzigd door Blauwschaap op 17-11-2021 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Palomar schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:28:
Sindskort hebben ze in onze wijk betaald parkeren ingevoerd. Voor bezoekers heb ik een Je kunt wel bij een parkeerautomaat betalen, maar dat is voor max. 2 uur, waardoor je aldoor aan het heen en weer aan het lopen bent (en eraan moet denken).
Is dat niet omdat de maximale parkeerduur 2 uur is (uitgezonderd bewoners en bezoekers)? Dan kun je met een app ook niet langer dan dat parkeren toch?

Aannemers zou ik het mooi zelf uit laten zoeken. Benoem bij het eerste gesprek even dat het betaald parkeren is en laat ze het maar in het offertebedrag opnemen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Blauwschaap schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:36:
Bezoekers kunnen toch ook gewoon zelf een parkeerapp gebruiken? Die 16 uur zou ik dan reserveren voor opa en oma die komen oppassen.

En als andere bezoekers de parkeerkosten niet willen betalen, komen ze met het OV of de fiets. Ik neem aan dat je ergens in een stad woont, als je betaald parkeren in de wijk hebt, en dus goed bereikbaar bent met het OV.
Daar zit natuurlijk ook wat in. Dat hele betaald parkeren is even nieuw voor mij, dus ben aan het zoeken wat de beste oplossing hiervoor is. Voor aannemers e.d. kan ik dan misschien maar het beste van te voren aan ze melden dat het betaald parkeren is zodat ze zelf iets moeten regelen. Er zullen de komende tijd wegens verbouwingen nl. regelmatig aannemers/dienstverleners zijn die niet op de fiets komen ;)

En ik woon idd in een stad, maar wel een buitenwijk. Dat hele parkeervergunning-gedoe is naar onze mening ook alleen maar geldklopperij, want er is geen parkeerprobleem en altijd voldoende plek. En dat het bereikbaar is met OV vind ik niet echt een reden om dan maar niet meer met de auto te gaan. Ging laatst voor de grap eens met de bus, omdat de kinderen dat zo leuk vinden. Was een uur onderweg met een keer overstappen voor een ritje wat met de auto of fiets een kwartier is :') Verder ook geen last van mensen die voor hun werk of om te winkelen oid hun auto in onze straat zetten. We zijn hier dus helemaal niet blij mee, maar dat is een andere discussie ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 17-11-2021 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Maar los hiervan, heeft iemand toch tips voor een goede parkeer-app voor deze specifieke situatie? Zou het liefst bijv. gratis nieuwe kentekens toevoegen en niet een euro per nieuw kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Yellowbrick heeft geen kosten per nummerbord afaik

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:28

Sabbi

je denkt aan mij.

Je kan ook in plaats van een nieuw kenteken toevoegen in Parkmobile gewoon het bestaande aanpassen. Dat is iets onhandiger maar wel gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Sabbi schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:51:
Je kan ook in plaats van een nieuw kenteken toevoegen in Parkmobile gewoon het bestaande aanpassen. Dat is iets onhandiger maar wel gratis.
aha thanks, dat is nog wel een optie. Eerst eens kijken hoe vaak ik dat gebruik, maar voor nu voldoet het denk ik wel om gewoon het kenteken aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:33
je moet even kijken of je wel meteen mag verlengen. Er zijn plaatsen waar bijvoorbeeld 30 min tussen de parkeer transacties moet zitten. Dit merk je niet als je bonnetjes koopt maar wel in een app.

Ik heb namelijk al eens gehad dat ik dit ook zo wilde doen en uiteindelijk snel terug moest om een kaartje te kopen voor de volgende 2 uur omdat ik geen nieuwe actie op dat kenteken mocht starten.

[ Voor 33% gewijzigd door alwind op 17-11-2021 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:26
Blauwschaap schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:36:

Zo kom je wel van je bezoek af inderdaad.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:33
wat ik mij nu bedenk ik dat je er wel rekening mee kan houden. Het is veel werk maar je betaald 2 uur in de app. Dan 30 min uit de bezoekerspas. En dan weer 2 uur met de app.

Wordt wel wekkertje zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
alwind schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:17:
wat ik mij nu bedenk ik dat je er wel rekening mee kan houden. Het is veel werk maar je betaald 2 uur in de app. Dan 30 min uit de bezoekerspas. En dan weer 2 uur met de app.

Wordt wel wekkertje zetten :)
Hoop idd niet dat dit bij ons zo werkt, want dat is gewoon burgertje pesten. Je zou er dan haast naar neigen om toevallig aan beide kanten iets tegen je kentekenplaten aan te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 14:19

Barrycade

Through the...

Weet niet of je bij de Rabobank zit, maar in hun wallet kan je ook parkeren en daar kan je kosteloos kentekens toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-05 23:05

Destruction

(ex-)Automonteur

itons schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:50:
Yellowbrick heeft geen kosten per nummerbord afaik
Klopt, je kunt gewoon meerdere kentekens in de app zetten. Ik heb ook Yellowbrick, en in de app staat mijn eigen kenteken als favoriet (die wordt standaard geselecteerd), maar daarnaast heb ik ook auto's waar ik enigszins regelmatig mee rijdt in de app gezet.

Echter, meerdere auto's tegelijk aanmelden, dat kan volgens mij niet. Alhoewel, bij Yellowbrick kun je wel meerdere "gebruikers" registreren. En dan kan het wellicht wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Destruction op 17-11-2021 14:02 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-05 23:07
je zou ook parkline kunnen proberen.
Ik kan hier meerdere kentekens zonder problemen (gratis) toevoegen.
Ooit eens " aangeschaft" omdat de dealer/importeur (Skoda/Pon) een actie hiermee had....
En de kosten zijn daarna nooit aangepast (krijg nog steeds 50% korting op de kosten)

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 09:55

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Ik gebruik de anwb onderweg app: openen, start drukken en klaar. Kentekens kan je zo toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Bij parkmobile kan je het kenteken wijzigen gratis (tenminste dat was zo)
Dus je betaald eenmalig 1euro voor een extra kenteken, je past hem aan wanneer je gaat parkeren. (doe ik ook regelmatig)

Net nog getest, wijzigen gewoon gratis inderdaad.

[ Voor 11% gewijzigd door Oid op 19-11-2021 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Oid schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:14:
Bij parkmobile kan je het kenteken wijzigen gratis (tenminste dat was zo)
Dus je betaald eenmalig 1euro voor een extra kenteken, je past hem aan wanneer je gaat parkeren. (doe ik ook regelmatig)

Net nog getest, wijzigen gewoon gratis inderdaad.
Idd, zo heb ik het gisteren ook gedaan. Werkt allemaal prima, maar max. parkeerduur is telkens 2 uur, dus wel de hele dag bezig met verlengen bij 3 auto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Palomar schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:59:
[...]

Idd, zo heb ik het gisteren ook gedaan. Werkt allemaal prima, maar max. parkeerduur is telkens 2 uur, dus wel de hele dag bezig met verlengen bij 3 auto's ;)
En vervolgens dus gewoon 3 bekeuringen binnen kunnen krijgen.

Je mag daar maar 2 uur parkeren. Uitgezonderd (bezoekers)vergunningen.

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 19-11-2021 17:07 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Palomar schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:28:
Sindskort hebben ze in onze wijk betaald parkeren ingevoerd. Voor bezoekers heb ik een bezoekersvergunning van 16 uur per week, echter is dat niet altijd genoeg, omdat bijv. opa en oma altijd een dag per week komen oppassen en eens per twee weken een schoonmaakster een halve dag komt. Als er dan nog iemand komt die week zit ie vol. Nu hebben we bijv. 2 dagen een aannemer aan het werk met 2 busjes, waardoor de bezoekersuren alweer op zijn en opa en oma morgen geen uren meer hebben. Je kunt wel bij een parkeerautomaat betalen, maar dat is voor max. 2 uur, waardoor je aldoor aan het heen en weer aan het lopen bent (en eraan moet denken). Die paal staat ook een paar honderd meter verderop en werkt tergend traag :|

Ik zat eraan te denken om een parkeerapp te gebruiken voor bezoekers die niet meer op de bezoekersvergunning passen. Kost mij dan wel wat, maar ik wil ook niet ongastvrij zijn en bezoek met parkeerkosten opzadelen.

Ik heb zojuist Parkmobile geprobeerd, maar die vraagt bovenop de transactiekosten ook weer 1 euro per kenteken. Wel te overzien, omdat we natuurlijk niet elke week nieuwe bezoekers krijgen, maar toch wel beetje zonde van het geld.

Ben wel benieuwd naar tips voor dit probleem? Of laten jullie je bezoek gewoon zelf betalen? En hoe doen jullie dat met aannemers/monteurs oid die een dag bij je huis geparkeerd staan bijvoorbeeld?
toon volledige bericht
Verhuizen.
Pagina: 1