Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ik had zo'n gas heater liggen (zo'n heteluchtkanon of hoe je het ook noemt) van zo'n 30 kW (100k btu) aangesloten op een gasfles. Dacht dat het wel handig kon zijn om mijn loods hier te verwarmen (60m2 maar wel 2 vrij hoog). Het ding verwarmt alleen echt heel erg snel en na een paar minuten werd ik al misselijk en zakte bijna door m'n knieën :'( >:)

Had ook alles dicht staan dus dat is waarschijnlijk niet verstandig. Iemand enig idee hoe deze dingen een beetje werken of hoe je ze veilig gebruikt? Er moet blijkbaar wel te allen tijden ventilatie zijn of iets open voor genoeg zuurstof :')

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zou eens googlen op heteluchtkanon handleiding, want wat je deed was niet zo handig:
WARNING: Follow the mini-mum fresh, outside air ventilation requirements. If proper fresh, outside air ventilation is not provided, carbon monoxide poisoning can occur. Provide proper fresh, outside air ventilation before running heater.

[ Voor 75% gewijzigd door AlvaK op 17-11-2021 10:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:36
Dit is een grapje toch? Niemand gaat toch serieus een open-verbrandingstoestel gebruiken in een afgesloten ruimte zonder rookgasafvoer en/of aanvoer van verse lucht? Dat is wel hetzelfde niveau als de auto in een dichte garage warm laten draaien. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

YoshiBignose schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:17:
Ik had zo'n gas heater liggen (zo'n heteluchtkanon of hoe je het ook noemt) van zo'n 30 kW (100k btu) aangesloten op een gasfles. Dacht dat het wel handig kon zijn om mijn loods hier te verwarmen (60m2 maar wel 2 vrij hoog). Het ding verwarmt alleen echt heel erg snel en na een paar minuten werd ik al misselijk en zakte bijna door m'n knieën :'( >:)

Had ook alles dicht staan dus dat is waarschijnlijk niet verstandig. Iemand enig idee hoe deze dingen een beetje werken of hoe je ze veilig gebruikt? Er moet blijkbaar wel te allen tijden ventilatie zijn of iets open voor genoeg zuurstof :')
serieus gevalletje READ THE F*cking Manual .. je mag blij zijn dat je het na kan vertellen, en dan nog posten ook :X

FYI dit soort dingen wil je niet gebruiken, niet alleen omdat je bovenstaande kan overkomen maar als je stalen wanden hebt (dunne muren) .of zoals een tent dat gas verbranding ook waterdamp hebt dat betekend dat het ook snel weer afkoelt als je hem uitzet en metalen objecten zullen sneller roest vertonen ..

hout/pellet/elektrisch verwarmen zou ik eerder adviseren maar lees dan wel de handleiding :P

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ja zo erg was het niet ik had inderdaad nog wel een kier open maar niet de hele loods. Had niet verwacht dat het zo extreem was namelijk maar jullie hebben gelijk dat dit voor deze situaties niet de bedoeling is :') was meer een beetje in de war met zo'n gaskachel.

Wat zouden jullie gebruiken voor het verwarmen van een loods?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

YoshiBignose schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:27:
Ja zo erg was het niet ik had inderdaad nog wel een kier open maar niet de hele loods. Had niet verwacht dat het zo extreem was namelijk maar jullie hebben gelijk dat dit voor deze situaties niet de bedoeling is :') was meer een beetje in de war met zo'n gaskachel.
Dat je effecten merkt is geluk hebben & op zijn beurt erg genoeg
hoeveel methodes kan je bedenken om te verwarmen? en welke zou je daar kunnen doen ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:36
Airco ophangen? Makkelijk te plaatsen en kan je ook koelen in de zomer. Alleen misschien wat vaker de filters reinigen wegens eventueel stof en slijpsel.

[ Voor 13% gewijzigd door jordje op 17-11-2021 12:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zh50oMJavUXrhUbIND7jaBEdw2s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ADXmwaLgbNShHYeRBWSvzGK8.jpg?f=user_large

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1