Shift toetsen werken niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1967
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-05 20:54
Van de een op de andere dag werken mijn shift toetsen niet meer. Ik had w11 erop gezet en dat werkte totdat ik merkte dat de shift toetsen niet meer werkten , wou chkdsk doen en de dubbele punt werkte niet, werd een kleine o). Een A met de shift wordt een A met een streepje erboven in wordpad. Sommige letters worden niet weergegeven bv een O met de shift toets ingedrukt. Wat heb ik tot nu toe gedaan?
Oude Cmos batterij eruit en een nieuwe na een nacht erin gedaan. De sticky toetsen optie in toetsenbord aan/uit gezet. W10 nieuw erop gezet. In mijn bios menu gekeken of ik iets kon vinden over het toetsenbord maar daar zie ik niks bijzonders. Er is geen vloeistof of viezigheid in het toetsenbord geweest. chkdsk c: f/r/ en scannow gedaan. De driver van het tb verwijderd in app.beheer. Dit alles was niet de oplossing.

Ik heb w11 op 2 andere laptops ook gezet en hier werken de shift toetsen prima.

Wat wel prima werkt is een usb extern tb. De shift toetsen werken prima op de laptop, dus taal en landinstellingen moeten dan goed zijn. Ook schermtoetsenbord werkt prima. De rest van het toetsenbord werkt ook goed van de laptop het betreft enkel de 2 shift toetsen die niet goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-05 07:59
viper1967 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:42:
De shift toetsen werken prima op de laptop, dus taal en landinstellingen moeten dan goed zijn.
Zou je dit dan toch nog eens willen checken?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:27

M2M

medicijnman

Geen idee waar het in windows 11 zit, maar in windows 10 is het bijzonder goed verstopt.

Settings --> language --> Selecteer je language (zou maar 1 optie moeten zijn) --> keyboards

Voor een US-international keyboard (qwerty) zoals standaard in NL geleverd wordt, zou het een United States International keyboard moeten zijn. In Belgie gebruiken ze Azerty, meestal in comma-vorm.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1967
bregweb schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:46:
[...]

Zou je dit dan toch nog eens willen checken?
Ik bedoel dus de shift toetsen op het externe tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1967
Bij taal staat windows weergave nederlands
Apps en websites nederlands
reg. instellingen nederlands
toetsenbord nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-05 07:59
Bij een NL toetsenbord zit de @ niet boven de 2, klopt dat?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1967
op de laptop staat hij op de knop maar toets ik de 2 met ingedrukt de shift (vd laptop) dan doet hij niks

Op een andere laptop werkt dit wel dus shift ingedrukt met een 2 word een @

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1967
Ik zag dat tijdens de w10 installatie als men een pc naam moet opgeven het tb op de laptop met de shift al niet meer goed werkt , wel als ik het externe usb tb gebruik. Denk dus dat de laptop tb het heeft begeven vreemd niks mee gebeurt altijd netjes behandeld maar alles kan kapot natuurlijk. Het tb van de laptop gehaalt om te kijken op beschadigingen flat cable maar zie niks bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:52

Flapmo

and back is gigi!

Klinkt toch alsof je laptop toetsenbord idd niet op iets als US international staat maar op NL terwijl je extern toetsenbord automatisch op US international springt. Kan je zonder extern toetsenbord aangesloten eens je instelling wijzigen naar US International als taal voor je toetsenbord?

Wbt shift, als je een letter typt met shift wordt het wel een hoofdletter?

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• viper1967
Met de shift (zowel links als ) krijg ik bij sommige letters vreemde tekens en bij andere letters zie ik niks. Het tb doet het goed bij alle andere knoppen behalve dus de 2 shifts niet. Bij installatie van w10 staat de instelling al op is internationaal daarna krijg je een scherm op een naam in te voeren en dan werkt de shift niet wel kan ik het externe tv gebruiken en dat werkt verder prima.

• viper1967
Sorry typefouten lag niet aan mijn tb maar spellingscontrole en te snel getypt

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Maar ga nu eens naar de instellingen en zet het toetsenbord op US international?
Je kunt het ook instellen dat het bij het login scherm al goed staat, maar rechtsonderin beeld kun je dat ook al instellen.

• viper1967
Tb staat nu op Nederlands - Verenigde staten internationaal ga ik naar wordpad en hou shift ingedrukt dan dan hoor ik een geluidje en zie niks op het scherm zie wel dat als ik de shift tb wel goed werkt. Plaktoetsen staat ook uit

• viper1967
Als ik de shift loslaat werken alle toetsen wel goed

• viper1967
Ook ander geheugen en een andere harde schijf waar ik Windows 10 op heb geïnstalleerd geven geen beter resultaat Ik blijf het probleem houden met die shift-toets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1967
Heel vreemd me toetsenbord werkt nu weer goed. Verder niks aan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1967
Nu weer het probleem ik weet al wat het is het is de stekker tussen het moederbord en het toetsenbord.
Pagina: 1