Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobberg
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-05 10:29
Hi mede-tweakers,

Ik had een vraag over kostenreductie en data privacy.

Momenteel heb ik 2 abbonementen - 1 unlimited data van werk bij Vodafone en 1 privé bij T-mobile. Ook heb ik 2 toestellen. 1 company managed iPhone 12 van werk en 1 Android voor privé.

Nu met de komst van e-sim wil ik eigenlijk 1 e-sim voor beide telefoons gebruiken en dus mijn prive-nummer wegdoen.

Ik weet dat mijn werkgever mogelijk kan zien wie ik bel en hoe lang (maakt me niet echt uit), net als ik dat op mijn facturen bij T-mobile kan zien. Volgens mij is 4g/5g data wel anoniem, maar kan iemand dit bevestigen?

Dit kan me zomaar veel geld per jaar besparen.

Mvg,

bobberg

http://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/75064_10151473769436004_241124342_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Je kunt niet dezelfde e-sim op twee telefoons tegelijkertijd actief hebben. En toen ik nog VF had boden ze nog geen e-sim aan, mogelijk is dat nu anders?

[ Voor 34% gewijzigd door True op 17-11-2021 01:07 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobberg
True schreef op woensdag 17 november 2021 @ 01:07:
Je kunt niet dezelfde e-sim op twee telefoons tegelijkertijd actief hebben.
Oke, ik heb wel ook een simkaart van werk naast de e-sim, dus dan stop ik de simkaart in een van de twee.
True schreef op woensdag 17 november 2021 @ 01:07:
En toen ik nog VF had boden ze nog geen e-sim aan, mogelijk is dat nu anders?
Ik heb inderdaad een e-sim en normale simkaart van vodafone

[ Voor 32% gewijzigd door bobberg op 17-11-2021 01:13 ]

http://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/75064_10151473769436004_241124342_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:10
bobberg schreef op woensdag 17 november 2021 @ 01:02:

Dit kan me zomaar veel geld per jaar besparen.
Ik heb voor 12 euro een Youfone met onbeperkt bellen en 10GB.. dat is dus maar 144 euro op jaarbasis aan kosten, los van een telefoon natuurlijk.

Mag je je werk mobiel wel privé gebruiken voor telefoneren en internet? En data is ergens anoniem, tegelijkertijd natuurlijk niet. Ook onbeperkt is vaak niet zo onbeperkt. Wil je echt privacy veilig surfen dan zou je een vpn moeten gebruiken?

Los daarvan moet je ook voor die e-sim iets hebben om dat nummer te behouden natuurlijk. Een abonnement of pre-paid.

Het doel is volgens mij om je privé telefoon weg te kunnen doen, niet je privé nummer?

[ Voor 15% gewijzigd door President op 17-11-2021 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
President schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:31:
[...]

Ik heb voor 12 euro een Youfone met onbeperkt bellen en 10GB.. dat is dus maar 144 euro op jaarbasis aan kosten, los van een telefoon natuurlijk.
En dat is met data, zonder data is volgens snelle zoek actie met onbeperkt bellen €5 per maand goedkoopste, met andere voor €7.

Ieder zijn ding natuurlijk. Ik heb tegenwoordig dual sim van de baas, en heb mijn eigen sim daarin zitten. Ik overweeg nog weleens paar euro te besparen door data uit te zetten van mijn eigen abbo en puur data van de baas te gebruiken, maar ik zou nooit mijn eigen nummer switchen nu voor relatief beperkte opbrengsten, en dan als je wisselt van werkgever potentieel weer moeten wisselen.

En nu belt geen hond mij op mijn werk nummer, maar als dat wel gebeurd, lijkt het mij ook wel handig om dat gewoon op aparte nummers te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobberg
President schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:31:
[...]

Mag je je werk mobiel wel privé gebruiken voor telefoneren en internet? En data is ergens anoniem, tegelijkertijd natuurlijk niet. Ook onbeperkt is vaak niet zo onbeperkt. Wil je echt privacy veilig surfen dan zou je een vpn moeten gebruiken?

Los daarvan moet je ook voor die e-sim iets hebben om dat nummer te behouden natuurlijk. Een abonnement of pre-paid.

Het doel is volgens mij om je privé telefoon weg te kunnen doen, niet je privé nummer?
Ik heb opzich een Windscribe VPN (niet altijd aan). Verder wil ik mijn privé telefoon behouden, maar mijn T-mobile Sim-only abbonement opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobberg
Sissors schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:55:
[...]

En dat is met data, zonder data is volgens snelle zoek actie met onbeperkt bellen €5 per maand goedkoopste, met andere voor €7.

Ieder zijn ding natuurlijk. Ik heb tegenwoordig dual sim van de baas, en heb mijn eigen sim daarin zitten. Ik overweeg nog weleens paar euro te besparen door data uit te zetten van mijn eigen abbo en puur data van de baas te gebruiken, maar ik zou nooit mijn eigen nummer switchen nu voor relatief beperkte opbrengsten, en dan als je wisselt van werkgever potentieel weer moeten wisselen.

En nu belt geen hond mij op mijn werk nummer, maar als dat wel gebeurd, lijkt het mij ook wel handig om dat gewoon op aparte nummers te hebben.
Volgens mij kan ik (als ik zou stoppen met werken bij deze werkgever) mijn werk telefoonnummer gewoon meenemen. Ik gebruik mijn prive telefoonnummer veel meer. Maar wil best die overstap maken als me dat geld bespaart.

[ Voor 5% gewijzigd door bobberg op 17-11-2021 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 14:19

Barrycade

Through the...

Managed je baas je werktelefoon /applicaties?

Die van mij wel, en in de voorwaarden staat ook dat je je als goed huisvader/moeder moet gedragen.

Dus ik loop gewoon met 2 telefoons rond.
Werktelefoon gewoon op buro als ik niet aan het werk ben. Geen kans op meekijkende helpdeskers.

En als ik ooit nog eens van werkgever wissel geen gedoe met nummers.

Dat 10tje in de maand die ik betaal aan HN sim only is me dat prima waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobberg
Barrycade schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:18:
Managed je baas je werktelefoon /applicaties?

Die van mij wel, en in de voorwaarden staat ook dat je je als goed huisvader/moeder moet gedragen.

Dus ik loop gewoon met 2 telefoons rond.
Werktelefoon gewoon op buro als ik niet aan het werk ben. Geen kans op meekijkende helpdeskers.

En als ik ooit nog eens van werkgever wissel geen gedoe met nummers.

Dat 10tje in de maand die ik betaal aan HN sim only is me dat prima waard.
Ja, maar via software (company portal) op mijn iphone, niet op mijn prive telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 14:19

Barrycade

Through the...

Mag je dan wel via je privé mobiel je werkapps gebruiken? Aangezien je je privé mobiel wil gaan gebruiken voor de dual sim set up? Of wil je je werksim clonen en die ook in je privé mobiel gaan gebruiken?

Dat laatste tja weet niet of je werk dat leuk zal vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobberg
Barrycade schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:53:
Mag je dan wel via je privé mobiel je werkapps gebruiken? Aangezien je je privé mobiel wil gaan gebruiken voor de dual sim set up? Of wil je je werksim clonen en die ook in je privé mobiel gaan gebruiken?

Dat laatste tja weet niet of je werk dat leuk zal vinden.
Nee, want zonder de company portal werken die werkapps niet, tenzij je Signal of een andere chat app bedoelde. Dat kan uiteraard wel. Dus werktelefoon (iphone 12) met werkapps en Android zonder, maar inderdaad met gedeelde (werk)abbonement.

Een aantal collega's gebruiken sowieso hun werktelefoon als enige (dus ook prive) telefoon.

[ Voor 34% gewijzigd door bobberg op 17-11-2021 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-05 22:24

Qwerty-273

Meukposter

De meeste providers zullen waarschijnlijk niet mee werken om "dezelfde" sim op het zelfde moment te gebruiken in meerdere telefoons. Als je dan toch met twee telefoons loopt, kan je net zo goed de werk telefoon als hotspot gebruiken en je prive toestel via wifi connecten. Dan gaat al je data via het werk abo, en kan je ook bellen/gebeld worden op het nummer van je werk toestel. Het kost alleen wat meer batterij.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb duplicate SIMs gehad voor 2 devices.
Als de 1 verbond, werd de ander van het netwerk gegooid.
Zeker voor het belgedeelte is dat erg lastig.

Voor data SIMs van zakelijke abonnementen krijg je alleen data op een aparte "lijn"
Ik denk dat wat je niet wilt eenvoudig goed gaat werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

GforceNL

Out of memory....

Een normale Sim en eSim tegelijk gaat ook niet werken. De normale Sim wordt gedeactiveerd na aanvraag eSim.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobberg
Dank voor de informatie. Dan maar beslissen of ik mijn privé abbonnement opzeg en inderdaad de hotspot methode doe (waarschijnlijk niet) of nog maar eens goed naar een Black Friday deal bij T-Mobile ga zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-05 23:10
bobberg schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:16:Volgens mij kan ik (als ik zou stoppen met werken bij deze werkgever) mijn werk telefoonnummer gewoon meenemen.
Denk je dat of staat dat ergens zwart op wit? Ik zou er zeker niet zomaar vanuit gaan dat je werkgever daar aan mee wilt werken, zeker niet als je in een functie zit waarbij je veel telefonisch contact hebt met klanten di dat nummer hebben.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
bobberg schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:15:
Dank voor de informatie. Dan maar beslissen of ik mijn privé abbonnement opzeg en inderdaad de hotspot methode doe (waarschijnlijk niet) of nog maar eens goed naar een Black Friday deal bij T-Mobile ga zoeken...
Ik weet niet wat je precies zoekt, maar goedkope sim-only abbos zijn vaak meer beschikbaar bij de kleine aanbieders.

• donleo123
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-05 23:37
En hoe doe je het dan met bereikbaarheid? Ik neem aan dat je vrienden en familie je privé nummer gebruiken om jou te bereiken. Dat word dan je zakelijk nummer. Je verliest zo de controle dus stel je werkgever veranderd van provider? Of door andere redenen dat je een nieuw nummer krijgt. Lijkt me niet handig.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 20:03
Ik hou zakelijk en prive juist bewust gescheiden.

Als ik een keertje geen zin heb om collegas of klanten te woord te staan in de avond of in het weekend dan schakel ik de werk simkaart uit (ik heb duosim).

Op mijn prive nummer ben ik dan nog steeds bereikbaar voor vrienden en familie.

Tegenwoordig wordt er wel snel van je verwacht dat je 24x7 bereikbaar bent. Dat wil ik dus bewust niet.

Edit: En zoals gezegd: je kunt niet op 2 telefoons tegelijkertijd bereikbaar zijn. Je bent als je duo sim hebt maar op 1 van de 2 telefoons bereikbaar en kunt ook maar met 1 van de 2 telefoons bellen (net degene die is aangemeld).

[ Voor 22% gewijzigd door DutchKel op 18-11-2021 10:57 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Pagina: 1