Game console met spellen ook voor kleine kinderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:00

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ooit hebben we een Wii gehad met allerlei leuke spellen. Zowel voor kinderen (vanaf 4+ jaar), soort van sport (Wii sport, yoga etc.), monopoly gewoon volwassen schietspellen.
Nu is die Wii overleden en zoek ik een moderne game console als vervanger.

Omdat ik het zo 1 2 3 niet terug kon vinden stel ik de vraag hier maar. wat zou een moderen vervanger kunnen zijn voor de Wii die we hadden?

De game console moet dus minimaal geschikt zijn voor eenvoudige/4+ jarige kinderen, eventueel wat tbv sporten/workout, mogelijk gezelschapsspellen en de moderne schietspellen.
Maar ook spellen als Mario, Mario Kart etc. vinden we prima om te doen.

Mijn beeld bij een PS5 en Xbox is dat ze met name de nieuwste "grote"/moeilijke spellen aan kunnen. Maar kun je daar ook eenvoudige spellen op spelen en zijn die dus ook beschikbaar?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dé goto voor kids games blijft toch wel de Switch. Ja, er zijn uitzonderingen op de PS5 en Xbox maar met een Switch zit je geheid goed. Vooral veel games met lokale multiplayer is voor de kids fantastisch.

Daarnaast kun je genoeg volwassen games erop spelen (niet elke nieuwe call of duty...), met als bijkomend voordeel dat je die op het eigen scherm kunt spelen (dus uit beeld van de kids en ook als de tv in gebruik is)

[ Voor 34% gewijzigd door pagani op 16-11-2021 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:31

MazeWing

The plot thickens...

Er zijn ook spellen die geschikt zijn voor kinderen en beschikbaar zijn op de ps5/xbx, alhoewel dit er wel stukken minder zijn. Het grootste probleem dat je dan echter hebt is de controller icm kleine kinderhandjes. Ze kunnen de controller simpelweg niet fatsoenlijk vasthouden waardoor het besturen omslachtig of simpelweg niet gaat.

Het grote voordeel van de Switch, afgezien van het veel grotere aanbod aan spellen gericht op kleine kinderen, zijn de zeer kleine controllers die perfect in de handjes van een 4/5 jarige passen.
Heb niet de illusie dat een kind van die leeftijd ook fatsoenlijk Mario Odyssey (oid) kan spelen, want dat vereist toch wat meer precisie en inzicht dan het overgrote merendeel van de kinderen van die leeftijd hebben.
Maar een goede controller (voor een kind) waarbij ze zonder problemen alle knoppen binnen handbereik hebben is, net zoals voor ons volwassen, het allerbelangrijkste in het succesvol kunnen spelen van een spel.

Zodra je ook spellen wil spelen die beschikbaar zijn op de "grote" consoles zoals de playstation en xbox moet je je afvragen of je bereid bent flink wat concessies te doen. Het ziet er eigenlijk grafisch altijd stukken minder uit en ook de performance is meestal stukken minder (30fps). Het grote voordeel om voor dit soort spellen de Switch als platform te kiezen is het feit dat je ze onderweg "handheld" kan spelen. Mocht je dit niet willen en 'm meer docked gebruiken is een 2e hands Playstation 4 pro of Xbox One X misschien wel de beste optie. Die vind je voor rond de €200 en geven je voor dat soort spellen een uitstekende ervaring.

Mijn advies zou dan ook zijn:
- Switch Oled (halen bij Amazon.fr waar ie regelmatig 329 is incl. (Nederlandse) BTW en verzendkosten)
- Playstation 4 pro (2e hands) of Xbox One X, waarbij de Playstation aanzienlijk meer (uitstekende) exclusives heeft. Ook zijn het gros van de spellen op de PS4 inmiddels erg goedkoop.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:00

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ok, thanks voor de adviezen, ik ga me eens wat meer inlezen op de switch.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720