Mijn PC 2 haar oud crasht sinds 2 maanden tijdens gamen bij bijvoorbeeld laadschermen of bij het afsluiten van een game. De crash is gelijktijdig met het vertragen van de fans van de gpu. Verder is het systeem volledig stabiel temps in orde, de GPU kan uren op 100% blazen zonder problemen.
GPU is in fabrieksinstellingen.
Geprobeerd:
stress test gpu (geen probleem)
kast schoonmaken (was schoon overigens).
Drivers volledig verwijderd.
BIOS moederbord geupdate.
memtest
Systeem:
AMD Ryzen 7 3700X
MSI X470 Gaming Plus Max
MSI GeForce RTX 2070 Super Ventus OC
Be quiet! Dark Rock 4 - Koeler voor processor
Be quiet! STRAIGHT POWER 11 650W
Voelt als slijtage van de GPU?? Normaal zou ik gewoon de GPU upgraden maar dat is nu gewoon te duur.
Verder ben ik niet zo heel erg handig in dit soort zaken op te lossen. Kan het nog aan andere hardware liggen/de moeite dit te laten testen? Is er iets in te stellen met fans bij bijbehorende software zodat de gpu wat rustiger terugschakelt?Andere ideeen?
GPU is in fabrieksinstellingen.
Geprobeerd:
stress test gpu (geen probleem)
kast schoonmaken (was schoon overigens).
Drivers volledig verwijderd.
BIOS moederbord geupdate.
memtest
Systeem:
AMD Ryzen 7 3700X
MSI X470 Gaming Plus Max
MSI GeForce RTX 2070 Super Ventus OC
Be quiet! Dark Rock 4 - Koeler voor processor
Be quiet! STRAIGHT POWER 11 650W
Voelt als slijtage van de GPU?? Normaal zou ik gewoon de GPU upgraden maar dat is nu gewoon te duur.
Verder ben ik niet zo heel erg handig in dit soort zaken op te lossen. Kan het nog aan andere hardware liggen/de moeite dit te laten testen? Is er iets in te stellen met fans bij bijbehorende software zodat de gpu wat rustiger terugschakelt?Andere ideeen?