Slecht bereik na overstap T-Mobile

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 04-08 09:55
Beste Community,

Zoals de titel zegt werkt het in de woonkamer (waar de router zit) wel, maar als ik naar een van de slaapkamers ga dan is het of beroerd traag (we praten dan over kilobytes per seconde) of dan kapt ie er zelfs helemaal mee! De sterkte zwakt ook meteen af naar 4-3-2 streepjes etc.

Ons huis is niet eens zo groot en de Ziggo router deed het op een minder gunstige locatie perfect in de slaapkamers. Ik denk eigenlijk niet eens dat het probleem bij ons zit dus. Het is zo erg dat ik zelfs mijn data moet gebruiken wil ik nog beetje normaal kunnen internetten. Dit is natuurlijk niet de bedoeling...

Ik heb de nieuwe Zyxel T50 Router. Natuurlijk heb ik eerst alle stappen doorlopen van het stappenplan, helaas heeft niets geholpen. Ik heb hem zelfs verplaatst maar dit heeft vreemd genoeg geen verschil gemaakt. We hebben ook een wifi extender, aangesloten of niet, maakt geen enkel verschil.

Ik ben hier ten einde raad, dus daarom zou ik jullie hulp willen zodat de wifi overal het perfect doet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:38
Advanced03 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:13:
... De sterkte zwakt ook meteen af naar 4-3-2 streepjes etc....Ik denk eigenlijk niet eens dat het probleem bij ons zit dus....
Tsja. In dat geval zou je beste dus je provider kunnen bellen.

Denk alleen dat je even goed moet nadenken of het probleem binnen je eigen netwerk of dat van je provider ligt. De sterkte zwakt af. Dus dat betekend dat je over de WiFi en dus binnen je eigen netwerk spreekt. Daar kan je provider weinig aan doen.

Heb je bekabeld wel overal in huis de juiste snelheid? Zo ja. Dan ligt het dus echt aan het interne netwerk en omgevingsfactoren.

WiFi kan al door normale betonnen muren flink minder worden. Een oplossing kan dan een extender/repeater zijn, maar als je die dan draadloos koppelt aan je router moet je dus wel weten dat deze dus het afgezwakte signaal gaat repeaten. Als je die repeater met een netwerkkabel kan aansluiten op je router zal dat zorgen voor een 2e sterke zender.

En je kan kijken of het WiFi kanaal dat je router gebruikt overbezet is door andere routers (van je buren) en dan dus je eigen router op een ander kanaal zetten. Of dit automatisch laten selecteren door je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

De Zyxel T50 is niet nieuw. Die hadden we twee jaar geleden ook al toen we T-mo DSL hadden. Ik was ook niet heel erg onder de indruk van het bereik, maar in onze jaren 70 woning met betonnen muren en plafonds was het redelijk. Wel snel boven een Unifi access point opgehangen en de Zyxel wifi uitgezet, toen was de ellende over :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced03
RollieBollie schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:19:
[...]

Tsja. In dat geval zou je beste dus je provider kunnen bellen.

Denk alleen dat je even goed moet nadenken of het probleem binnen je eigen netwerk of dat van je provider ligt. De sterkte zwakt af. Dus dat betekend dat je over de WiFi en dus binnen je eigen netwerk spreekt. Daar kan je provider weinig aan doen.

Heb je bekabeld wel overal in huis de juiste snelheid? Zo ja. Dan ligt het dus echt aan het interne netwerk en omgevingsfactoren.

WiFi kan al door normale betonnen muren flink minder worden. Een oplossing kan dan een extender/repeater zijn, maar als je die dan draadloos koppelt aan je router moet je dus wel weten dat deze dus het afgezwakte signaal gaat repeaten. Als je die repeater met een netwerkkabel kan aansluiten op je router zal dat zorgen voor een 2e sterke zender.

En je kan kijken of het WiFi kanaal dat je router gebruikt overbezet is door andere routers (van je buren) en dan dus je eigen router op een ander kanaal zetten. Of dit automatisch laten selecteren door je router.
Tja zoals ik al eerder zei werkte het met de Ziggo router wel goed, denk toch dat de Zyxel hier het probleem veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced03
nelizmastr schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:01:
De Zyxel T50 is niet nieuw. Die hadden we twee jaar geleden ook al toen we T-mo DSL hadden. Ik was ook niet heel erg onder de indruk van het bereik, maar in onze jaren 70 woning met betonnen muren en plafonds was het redelijk. Wel snel boven een Unifi access point opgehangen en de Zyxel wifi uitgezet, toen was de ellende over :)
Ja helaas denk ik dat de router gewoon slechter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:12

DirtyBird

Praktiserend denker

Bij mij valt het bereik ook snel af op de bovenverdieping of in de tuin. Is een simpele router van linksys of tp-link ofzo van 50-70 euro hiervoor een goede oplossing? Of is dat niet veel beter dan de zyxel?

ik bedoel dan als vervanging, niet als uitbreiding.

[ Voor 11% gewijzigd door DirtyBird op 29-11-2021 11:38 ]

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:02

Stronkie

Where wind is Trouble

De zyxel T-50 is idd niet nieuw , deze is al bijna 2 jaar op de markt.

Vraagje , heb je DSL of glasvezel , zo ja als je glasvezel hebt dan kun je de T50 router overal in huis neerzetten .

Als je een goed bereik wil hebben dan zou ik als ik jou was met een wifi sniffer gaan kijken welke kanalen je het beste kunt instellen.

Je kunt deze gebruiken.

https://play.google.com/s...delrahman.wifianalyzerpro

Gebruik dan niet de pro versie maar gewoon de gratis versie.

Ik heb zelf de zyxel modem op mijn 1e verdieping geinstalleerd en vanuitr daar het rest van mijn netwerk aangesloten. Ik heb door het hele huis goed bereik.

Als dat niet werkt dan kun je altijd met de t-mobile helpdesk bellen , deze zullen dan of een wifi monteur aansturen of gelijk wifi service plus aanraden. Eerste maand is gratis , voor de rest betaal je 2,50 per maand extra.

De Zyxel Wap in combinatie van de Zyxel T50 modem is beter dan alle providers bij elkaar , die 2,50 extra per maand is altijd nog goedkoper dan een ziggo of KPN.

Kijk maar eens .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je zowel 5GHz als 2,4GHz wifi? In dat geval: geef ze beiden een andere naam en verbind eens met de 2,4GHz versie. Kijken wat er gebeurt.
Pagina: 1