27" monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdv1
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik zoek een?
Monitor :)
Bij onderstaande link heb ik al een aantal filters die ik belangrijk vind geselecteerd, maar can de overgebleven opties weet ik niet goed welke te kiezen.

https://tweakers.net/moni...wWNUOI3YEgcORVFxIWkNL8sXw

Wat is je budget?
Rond de 400

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
1440p gaming (met i5-12600k en rtx 3070)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdv1
Zelf is mijn oog net gevallen op de Dell S2721DGFA, is dat een goede keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiben
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Gaming of ook productiviteitswerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdv1
Vooral gaming, maar zal hem af en toe ook gebruiken voor werk en dingen als Photoshop (hobby niet professioneel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:18
Ja, dat is een goede keuze. Ben me al een tijdje aan 't verdiepen in dezelfde categorie, twijfel nog tussen deze monitor en de Gigabyte M27Q. Voor mij persoonlijk denk ik dat ik voor die laatste ga, vanwege de ingebouwde KVM-switch die ik met thuiswerken goed kan gebruiken. Plus, die is wel een stuk goedkoper dan de Dell.

Andere alternatief is misschien nog de LG UltraGear 27GP850-B. Maar die is boven je budget en biedt niet veel meer volgens mij t.o.v. de Dell.

Persoonlijk wacht ik nog tot black friday (26-11), in de hoop dat er dan één goed in prijs daalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdv1
Dat is inderdaad ook een interessante optie, ik zie alleen dat deze niet G-sync compatible is helaas.

Wat houdt zo'n KVM-switch precies in? Ik dacht dat als er een USB hub in zit (zo te zien ook bij die Dell) je de monitor al kan gebruiken om makkelijk te switchen tussen werk laptop en PC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazzdevil
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:20
Ik ben zelf erg tevreden met mijn S2721DGFA, goede features en scherm kwaliteit, zowel voor games als productiviteit.

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdv1
tazzdevil schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:40:
Ik ben zelf erg tevreden met mijn S2721DGFA, goede features en scherm kwaliteit, zowel voor games als productiviteit.
Ik hoor hier ook veel goede verhalen over, dus ik denk dat ik deze extra goed in de gaten ga houden rond black friday :)

2 dingen die ik me nog afvraag over dit scherm zijn:
- ik hoor dat de kleuren van dit scherm erg kunnen afwijken van de werkelijkheid. Is dat zo?
- kan ik hier zowel mijn laptop als pc op aansluiten (en keybord + muis via USB) om makkelijk te switchen tussen laptop en PC input?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzdevil
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:20
rvdv1 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:50:
[...]

Ik hoor hier ook veel goede verhalen over, dus ik denk dat ik deze extra goed in de gaten ga houden rond black friday :)

2 dingen die ik me nog afvraag over dit scherm zijn:
- ik hoor dat de kleuren van dit scherm erg kunnen afwijken van de werkelijkheid. Is dat zo?
- kan ik hier zowel mijn laptop als pc op aansluiten (en keybord + muis via USB) om makkelijk te switchen tussen laptop en PC input?
je kan wel van input switchen voor beeld ( hdmi 1, 2 , displayport) maar usb gaat niet mee, m.a.w geen kvm functie.

kwa kleur is mijn scherm aardig goed afgesteld, vergeleken met een dell u2413

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
rvdv1 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:37:
Dat is inderdaad ook een interessante optie, ik zie alleen dat deze niet G-sync compatible is helaas.

Wat houdt zo'n KVM-switch precies in? Ik dacht dat als er een USB hub in zit (zo te zien ook bij die Dell) je de monitor al kan gebruiken om makkelijk te switchen tussen werk laptop en PC?
Niet officieel gecertificeerd, maar G-Sync werkt wel als ik de reviews lees. KVM heeft @tazzdevil goed uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdv1
tazzdevil schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:55:
[...]

je kan wel van input switchen voor beeld ( hdmi 1, 2 , displayport) maar usb gaat niet mee, m.a.w geen kvm functie.

kwa kleur is mijn scherm aardig goed afgesteld, vergeleken met een dell u2413
Ah oke dat is toch jammer van die KVM, maar desnoods zou ik ooit nog een losse KVM switch kunnen kopen dan toch?
JanW schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:00:
[...]

Niet officieel gecertificeerd, maar G-Sync werkt wel als ik de reviews lees. KVM heeft @tazzdevil goed uitgelegd.
Oke bedankt! Ik neig toch iets meer naar de Dell denk ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
@rvdv1 een losse KVM kopen kan altijd als je 't nodig hebt ja. Keuze is lastig inderdaad. Ik neigde eerst naar de Gigabyte, toen naar de Dell, maar nu weer naar de Gigabyte Hopelijk heb ik vrijdag de knoop doorgehakt... :X . Volgens mij is 't sowieso nooit een slechte keus, succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdv1
JanW schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:12:
@rvdv1 een losse KVM kopen kan altijd als je 't nodig hebt ja. Keuze is lastig inderdaad. Ik neigde eerst naar de Gigabyte, toen naar de Dell, maar nu weer naar de Gigabyte Hopelijk heb ik vrijdag de knoop doorgehakt... :X . Volgens mij is 't sowieso nooit een slechte keus, succes ;)
Heb je deze uiteindelijk gekocht? Hoe bevalt hij?
Ik zie dat er wel een aanbieding op de Gigabyte is maar niet op de Dell. Dus nu twijfel ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Ja, heb m gekocht inderdaad en was er op zich tevreden mee. Op mijn laptop van t werk functioneert ie uitstekend, maar op mijn PC gaat t niet zo lekker als ie via displayport is aangesloten. Maar mijn PC is inmiddels al 5 jaar oud en m'n voeding nog ouder, dus ik denk eigenlijk dat t probleem niet in de monitor zit, maar één van de componenten. Uitzoekwerk nog.
Pagina: 1