Router WDN900 nog wel veilig met IPv6?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• S en A DW
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:35
Ik heb vandaag de mail van ziggo gekregen over de overstap naar IPv6. Het modum gebruik ik al vanaf dag een in bridge mode voor mijn WD N900.
https://www.gebruikershan...w-handleiding-597482.html

Ik heb niet veel verstand van zaken maar ik vraag me 2 dingen af.
1, De firewall van de router geeft alleen IPv4 SPI aan wil dat zeggen dat hij geen beveiliging kan geven voor IPv6?
2, Bij IPv6 connectie type geeft hij 4 mogelijkheden aan.
Link-local only (hier staat hij automatisch op ingesteld)
Static IPv6
Auto (SLAAC/DCPv6)
PPPoE
Moet ik hier wat in veranderen of is “Link-local only” een gewoon goed.

Kan hij dus nog wel overweg met IPv6 adressen of is het veiliger om gewoon over te stappen op het modum van ziggo?

Alle reacties

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:48

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je zou hem op Auto moeten zetten. "link-local only" betekent dat IPv6 niet gerouteerd wordt, maar apparaten evt. onderling op je lokale netwerk wel IPv6 kunnen gebruiken.

De meeste routers hebben op IPv6 een firewall die vanaf buiten alleen verkeer toestaat dat hoort bij een verbinding die vanuit jouw netwerk is opgezet. Dus als jij een website opvraagt, dan wordt het antwoord vanaf de webserver netjes doorgelaten. Maar nieuwe verbindingen van buitenaf worden geblokkeerd. Dat is effectief dezelfde beveiliging als wat IPv4 NAT biedt (zonder portforwarding).

Maar eerlijk gezegd wordt het me uit die handleiding niet heel duidelijk of jouw router ook zo'n IPv6 firewall heeft.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr