Opslag geheugen MacBook Pro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nestorix60
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02-05 16:58
Ik heb een MacBook Pro 2019. Foto's sla ik op externe schijf op. Ik werk veel met fotobewerking programma's waarbij af en toe foto's tijdelijk worden opgeslagen op interne harde schijf (256GB). Deze raakt aardig vol en wil ik opruimen. Als ik dit wil doen kijk ik bij "Over deze Mac/Opslag/Beheer" en werk regelmatig e.e.a. bij. Maar ik zie ook "....overig 156 GB" in licht grijs waar ik niets mee kan doen. Wat is dat? Ik wil maximaal opruimen, maar dat lukt dus niet dan.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 00:06

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

App als Daisydisk gebruiken om inzicht te krijgen in de grote bestanden etc,
Of DiskInvertoryX, DiskWave...

Deze vraag kwam laatst ook al voorbij...

[ Voor 34% gewijzigd door kaassouffle op 16-11-2021 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Nestorix60 @kaassouffle was me net voor, prachtige app ook DaisyDisk en wat mij betreft elke euro waard. Straks met Black Friday waarschijnlijk ook nog eens in de aanbieding.

Mocht het visuele niet zo belangrijk zijn, dan is er ook een gratis variant als Disk Inventory X

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nestorix60
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02-05 16:58
OK, thx. Ik ga kijken. Maar ik neem aan dat ik met dat licht grijze, waar ik niet bij kan komen, geen vrije ruimte kan creëren/opruimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Nestorix60 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:19:
OK, thx. Ik ga kijken. Maar ik neem aan dat ik met dat licht grijze, waar ik niet bij kan komen, geen vrije ruimte kan creëren/opruimen?
Eerst zien wat het is voordat je kan zien/besluiten wat je er mee kan/gaat doen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nestorix60 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:19:
Je moet daisy disk als admin starten om echt een volledig beeld te krijgen. Het zou kunnen dat grijs betekend “onbekend” ivm onvoldoende rechten.

🌞🍃

Pagina: 1