Airport extreme in combinatie met Ziggo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Thuis heb ik beneden de ziggo connectbox staan.
Qua wifi is beneden alles prima, maar voor boven is dit toch net te weinig.

Nu heb ik op de eerste verdieping een apple airport extreme staan. Deze is met ethernet aangesloten op de connectbox.

De Situatie is nu dat ik beneden een wifi punt heb en boven een 2e wifipunt. Ik wil graag naar 1 wifipunt/wifinaam in het hele huis zodat ik niet steeds hoef te switchen tussen wifi punten

Probleem dan is dat je soms alsnog verbinding met de connectbox blijft houden terwijl je boven staat. (Wifi signaal geeft dan maar 1 of 2 streepjes aan terwijl ik naast de airport sta)

Hier kan je dus niks aan doen omdat je 1 wifipunt in het hele huis hebt.

Is er een mogelijkheid om te zorgen dat mijn telefoon of laptop automatisch naar het sterkste signaal gaat? (Welke dus het meest dichtbij is)

Of is de airport hier gewoon niet geschikt voor in combinatie met de connectbox?

[ Voor 3% gewijzigd door dr86 op 16-11-2021 16:56 ]

Beste antwoord (via dr86 op 17-11-2021 20:37)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:54
Mijn best practice voor roaming
- zelfde ssid
- ander kanaal
- zelfde wachtwoord
- zelfde encryptietype (let op! Dit komt heel nauw. Wpa2 aes only is wat anders dan wpa/wpa2)

Als het nu nog brak werkt, apart ssid voor 5ghz maken en alleen die voor mobiele clients gebruiken

CISSP! Drop your encryption keys!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je de airport extreme in router of in ap modus staan?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:54
- zelfde ssid
- ander kanaal
- zelfde wachtwoord
- zelfde encryptietype (let op! Dit komt heel nauw. Wpa2 aes only is wat anders dan wpa/wpa2)

Als het nu nog brak werkt, apart ssid voor 5ghz maken en alleen die voor mobiele clients gebruiken

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Alternatief is twee AirPorts. Een aan de connectbox, op connectbox wifi uitzetten, een boven neerzetten. Beide AirPorts identiek instellen en de kabels in de LAN poorten doen. Met WiFi wil je eigenlijk niet mixen qua vendors.

[ Voor 12% gewijzigd door nelizmastr op 16-11-2021 21:37 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Zal morgen even een update geven als ik weer thuis ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

nelizmastr schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:37:
Alternatief is twee AirPorts. Een aan de connectbox, op connectbox wifi uitzetten, een boven neerzetten. Beide AirPorts identiek instellen en de kabels in de LAN poorten doen. Met WiFi wil je eigenlijk niet mixen qua vendors.
Nadeel is dat die AirPorts ondertussen erg oud zijn, de laatste Extreme is van 2013 en Apple is ondertussen al lang uit de WiFi AP/router-markt gestapt. Ik zou niet echt aanraden om een apparat met >=8j oude ontwerp vandaag de dag nog erbij te kopen en zou eigenlijk aanraden om de bestaande te vervangen door iets dat wel in support is, al is het maar uit security-overwegingen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
laurens0619 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:31:
- zelfde ssid
- ander kanaal
- zelfde wachtwoord

Dit lijkt vooralsnog wel te werken, heb nu inderdaad 2 aparte netwerken 2 en 5Ghz. Zie het signaal minder worden als ik de trap oploop (vanaf de connectbox en weer sterker worden als ik bij de airport in de buurt kom)

Thanx!
Pagina: 1