Shelly 2.5 - Probleem Kalibreren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb_89
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-09 21:45
Een tijdje geleden heb ik bij ROBBshop 6x Shelly 2.5 besteld om deze uiteindelijk aan te sluiten op de bestaande rolluiken (6x). Middels het onderstaande schema heb ik alles aangesloten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w5mwNFW50b5Kg4vm_ho_FqMBmOI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UjGT9HPqYc6OTypaQTUYVoj3.jpg?f=user_large

Het aansturen van de rolluik via de Shelly als via de draaischakelaar werkt perfect. Het enigste wat niet werkt, is het kalibreren van de rolluik via de Shelly. Wanneer het rolluik gesloten is, en ik druk op kalibreren (ongeacht via de app of web interface), gaat het rolluik open en loopt de spanning op naar 120 watt. Echter wanneer de rolluik helemaal open is, gaat hij daarna niet automatisch omlaag maar de spanning blijft wel staan op 120 watt. Na verloop van tijd hoor je de Shelly klikken en veranderd de 120 watt naar 0 watt. In de app als op de web interface komt geen error/foutmelding voorbij.

Ik heb Shelly ook al gedowngraded als geüpgraded (Firmware V1.8.X / V1.10.4 / V1.11.4) + volledig factory reset, maar dit maakt geen verschil. Voor de zekerheid heb ik diverse afbeeldingen van de configuratie toegevoegd aan dit topic.Tenslotte heb ik ook getimed hoelang de rolluik erover doet voordat hij helemaal open of gesloten is en dit bedraagt normaliter 20 seconden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jAdBvwDe9vHfybOlruggX8QOKBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XKctCXdI2Ol5Pd1WBEyk98Xt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YyA_ICz0eEvX7STyVquAbUkR3vw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6f2vs24XugwLPEyLeeR0mI40.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JOBofF24ZBJ0E1Cmo0zW1sCemaY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tig9eGpRcHhvANC5ZmQYK7qR.jpg?f=fotoalbum_large

Hopelijk kan iemand van jullie mij helpen met dit probleem, want ik sta op het punt om ze terug te sturen, wat ik erg jammer vind. De Shelly's als bijbehorende app werkt super, alleen omdat de kalibratie niet werkt, ben je beperkt met de mogelijhkeden.

Alle reacties

• jb_89
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-09 21:45
Niemand die nog een idee heeft?

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 13:09
Ik heb recent rolluiken geplaatst en overweeg deze shelly's ervoor aan te schaffen (ik wacht nog even op een goede black friday deal..). Waar wat is het nadeel nu de energiemeting niet werkt? ze gaan toch prima open en dicht?

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:50
Het lijkt er dus op dat je rolluik stroom blijft trekken, ondanks dat hij al in z'n eindpositie is?
Dat lijkt mij of niet te kloppen en anders in ieder geval niet goed, dat zou betekenen dat de motor uiteindelijk verbrand als je een draaiknop i.p.v. drukknoppen zou hebben.
Normaal zitten er in de rolluiken geïntegreerde eindschakelaars, welke de motor uitschakelen wanneer de eindstand bereikt is, dit meet de Shelly en wordt ook gebruikt voor de kalibratie.
Toevallig heb ik vorige week zelf een Shelly 2.5 geplaatst, ik moest wel de default max. looptijd van 20seconden verhogen om de kallibratie te kunnen doen, mijn rolluik deed er langer over om een slag te maken.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denonman1

Eens met Jorn: Ik dnek ook dat je motor gene autostop heeft iod?

Ik heb er zaterdag ook eentje geplaatst, werkt perfect.
Maar: Waarom perse calibereren? Enige wat je niet goed kan doen is het rolluik op xx% open zetten.
Als je de timers op 22 seceonden zet stopt Shelly zelf met de stroomtoevoer: Open en dicht moet dan ook gewoon prima werken.

Overigens:
Kende Shelly tot 2 weken geleden helemaal niet, maar de webgui van deze dingen zijn superdoorontwikkeld en bevatten settings die super logisch en superhandig zijn, maar ik nog niet eerder ben tegengekomen: Absolute aanrader!

Enige wat ik nog wil doen is mijn Ditec E2 poort aansturen met een Shelly, maar ik weet niet of dit gaat lukken, Ik zal hier is een topic voor openen (als deze er nog niet is)

• johnny2000
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-09 14:14
Hi! Sorry dat ik dit draadje een schop geef. Heb je dit nog werkend gekregen? Of is het inderdaad een tekortkoming dat de motor blijft draaien?

Hoi

Pagina: 1