Vraag

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:39
Mijn vraag

Vandaag een mail ontvangen van mijn provider Ziggo dat ze op modems die in Bridge staan IPv6 gaan activeren.
Nu kan voor de een IPv6 een toevoeging zijn voor een ander niet :P

Maar na aanleiding van de mail ben ik toch even in de router gaan kijken.

Onder security - Advanced Security kan je de beveiliging van je Firewall instellen.

Waar ik echter geen duidelijkheid over krijg welke instellingen je moet gebruiken.

Op de router en ook op de emulator staan de settings default.

screenshot vanuit de emulator

Mijn vraag is concreet moet je iets met deze waardes doen ?
In de handleiding lees ik hier geen duidelijkheid over.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Handleiding doorgenomen, maar geeft geen duidelijkheid

2250 WP Zuid PVoutput

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Die DOS protection moet je zelf weten of je die aanzet. In mijn ervaring leveren ze vooral false positives op.
Die "forbid ping" vinkjes moet je allebei disabelen. ICMP is noodzakelijk voor een goed werkende ipv6 verbinding

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:58

lier

MikroTik nerd

Do$ Protection lijkt mij voor de meeste huis-tuin-en-keuken gebruikers totaal niet nodig. Heb je poorten open/geforward staan op dit moment?

Forbid ping vanaf je LAN is niet zo spannend (anders dan dat je je router kan pingen), ICMP noodzaak is weer wat nieuws voor me (heb dan ook nog geen ervaring met IPv6).

Draai je nu trouwens een eigen router, of maak je gebruik van die van het Ziggo modem?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:39
lier schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:33:
Do$ Protection lijkt mij voor de meeste huis-tuin-en-keuken gebruikers totaal niet nodig. Heb je poorten open/geforward staan op dit moment?

Forbid ping vanaf je LAN is niet zo spannend (anders dan dat je je router kan pingen), ICMP noodzaak is weer wat nieuws voor me (heb dan ook nog geen ervaring met IPv6).

Draai je nu trouwens een eigen router, of maak je gebruik van die van het Ziggo modem?
Modem staat in bridge met eigen router.
Heb op dit moment maar 1 poort forward dus het is niet heel spannend.

Overigens als ik IPv6 niet enable op de router dan krijg ik geen IPv6 begreep ik, maar goed we kunnen er gelijk even induiken ;)
Al is de toegevoegde waarde nihil voor mij

2250 WP Zuid PVoutput

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee