Slimme thermostaat met slimme radiatorknoppen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Zou iemand me advies kunnen geven?

Ik heb stadsverwarming, een grote woonkamer met open keuken met in totaal 3 radiatoren. Hier hangt ook mijn thermostaat. Deze regelt dus alles.

Ik heb nu een domme thermostaat hangen. Die regelt wel goed, maar is niet slim. Ook mijn slaapkamers staan aan of uit, afhankelijk van de stand van de radiatorknoppen. Nu wil ik in een slaapkamer de temperatuur kunnen regelen. Ik heb dus feitelijk twee zones. Een slaapkamer (met een thermostaat) en een woonkamer met drie thermostaten. Wat kan ik hiervoor gebruiken?

Ik weet dat de nest of Tado wel wat kunnen, maar wat ik vooral afvraag is of ik voor de drie radiatoren in de woonkamer een slimme radiator knop nodig heb, of dat ik de thermostaat in dezelfde ruimte hiervoor kan gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

radiatorknoppen in de slaapkamers vervangen voor thermostaatknop en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Maar dan is mn woonkamer nog niet smart ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Nu online

Tazzios

..

De nest en Tado zou ik eerder connected noemen dan smart.
Intelligentie dien je zelf aan kamer toe te voegen. :+

Wat wil je verder dan kunnen naast de temperatuur per kamer instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Hahaha ok.

Eigenlijk niets. Ik zou de temperatuur in woonkamer (inlc keuken) willen regelen en een of twee slaapkamers. Maar dan zou ik denk ik de bedrade Tado kunnen aanschaffen met twee radiatorknoppen. Dat zou moeten kunnen denk ik. Ze raden wel aan om ook in de woonkamer dan de radiatorknoppen slim te maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 14:12
Je hebt in de woonkamer alleen "slimme" radiatorknoppen nodig als je een scenario kan voorstellen dat je de slaapkamers wilt verwarmen maar het benedenhuis niet.

Want dat is waarvoor ze zijn, een radiator dichtknijpen als er geen warme vraag is voor die betreffende zone maar wel in een andere zone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Ah ok! Top. Ik wil sowieso toch wel iets aan de muur hebben hangen ivm de stadsverwarming, dus moet soweiso een bedrade thermostaat hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tazzios
  • Nu online

Tazzios

..

@Pikkemans gezien Batsu stadsverwarming heeft is dat niet nodig, er hoeft geen cv ketel te worden ingeschakeld o.i.d. .
Elke radiator wordt warm indien je hem opendraait ongeacht wat de rest doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicken83
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-01 16:23
Ik zit ook met een vraagje hieromtrent. Ik overweeg dus ook mijn verwarming thuis "slim" te maken, eventueel met een kit van Ali. Echter bestaan die kits uit enkele slimme thermostatische kranen en een zigbee gateway. Heb ik dan nog een aparte slimme thermostaat nodig die de cv ketel regelt? Of doet die Zigbee gateway dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Nu online

Tazzios

..

@Nicken83 wij kunnen moeilijk weten wat je gezien hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 17:16
Enige met een CV waar op gelet moet worden is dat er altijd een plek moet zijn waar het wat kan circuleren mocht alles dicht staan. Anders gaat de CV kapot.

Zelf ook aan het kijken, maar nog geen zin om er geld tegenaan te smijten. Wellicht komt dat tzt wel wanneer de CV vervangen moet worden. Dan kiezen we meteen voor een CV die er goed mee om kan gaan.

@Nicken83 Ik zou nooit gebruik maken van Ali spullen en elektra als het altijd aan staat zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Zelf heb ik Honeywell Evohome i.c.m. stadsverwarming. De hoofdklep in meterkast wordt aangestuurd i.c.m. een BDR91 (aan/uit). Vloerverwarming (één zone) middels zoneklep en BDR91 (aan/uit). Afzonderlijke radiatoren in de kamers middels HR92 thermostaatknoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Ik heb toch de tado gekocht nu, in de aanbieiding.

Met vijf radiatorknoppen. Hopelijk vandaag installeren!

• Batsu
Geinstalleerd, mooi spul. Voelt aan als goede kwaliteit. Heb ook vier radiator knoppen geinstalleerd en nog vier bijbesteld, dan heb ik er overal een. App is even uitvogelen maar werkt goed. Fijn spul wel moet ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sasz
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20-09-2022
Lekenvraag; is het nog wel aan te raden om waterzijdig in te regelen als je ook slimme radiatorknoppen wilt? Bijt dit elkaar? Wij willen onze hele cv installatie upgraden (in huis uit 1977) en dan ook met een schuin oog al al naar een hybride warmtepomp kijken.
Pagina: 1