Op dit moment gebruik ik mijn al weer wat oudere laptop dual boot Windows 8.1 en Linux.
Linux werkt perfect op dit ding. Maar Windows is nogal traag.
Uiteraard weet ik dat WIndows 8 niet de meest ideale Windows is en de support is ook ongeveer klaar.
Opstarten kan zo gauw een minuut of 10 duren.
Voor het totaal plaatje wat system specs:
i7-3630QM
6 GB intern
Nvidia 650M
Windows 6.3.9600 (Windows 8.1)
Ik denk aan vier opties:
1. Computer upgraden naar Windows 10 (of hoger)
2. Nieuwe pc halen (met Windows 10 of 11)
3. pc herinstalleren
4. pc niet herinstalleren maar opschonen sneller zien te krijgen
Optie 1-3 is niet wat ik aan het overwegen ben momenteel. Graag wil ik de pc sneller maken/opschonen. Momenteel staan de netwerkkaarten uit. Dus geen internet. Ook heb ik geen virusscanner of windows defender software aan staan. Toch wordt de pc trager. Ik installeer niks (meer) onder windows maar wil gebruik blijven maken van bepaalde foto software onder Windows.
Iemand nog een tip
Linux werkt perfect op dit ding. Maar Windows is nogal traag.
Uiteraard weet ik dat WIndows 8 niet de meest ideale Windows is en de support is ook ongeveer klaar.
Opstarten kan zo gauw een minuut of 10 duren.
Voor het totaal plaatje wat system specs:
i7-3630QM
6 GB intern
Nvidia 650M
Windows 6.3.9600 (Windows 8.1)
Ik denk aan vier opties:
1. Computer upgraden naar Windows 10 (of hoger)
2. Nieuwe pc halen (met Windows 10 of 11)
3. pc herinstalleren
4. pc niet herinstalleren maar opschonen sneller zien te krijgen
Optie 1-3 is niet wat ik aan het overwegen ben momenteel. Graag wil ik de pc sneller maken/opschonen. Momenteel staan de netwerkkaarten uit. Dus geen internet. Ook heb ik geen virusscanner of windows defender software aan staan. Toch wordt de pc trager. Ik installeer niks (meer) onder windows maar wil gebruik blijven maken van bepaalde foto software onder Windows.
Iemand nog een tip

Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room!