moederbord,processor,geheugen combi
Ik heb een Core I5 6600K systeem dat nu 5 jaar oud is, dit systeem begint te haperen (vastlopers zonder aanwijsbare redenen is Microsoft windows 11 aan het pushen???)
Geheugen is ok, niets te warm, geen vreemde software.
De huidige opzet:
Asrock Z170M Pro4s
Core I5 6600K
16 GB ddr4 2400
geforce RTX 2070
diverse HDD (wd green/samsung EVO SSD)
2x 27"scherm (werk veel met data)
Zoals gezegd loopt het systeem af en toe vast, en aangezien ik het zowel voor werk als prive (normale games, geen heavy shizzle) gebruik wil ik de boel opfrissen (zwaarste game is Naval Acrtion/ARMA III)
Is het al slim om voor te bereiden op windows 11? Ik denk het niet, maar aangezien met werk beveiliging ook van belang is houdt ik me aanbevolen voor een goed advies.
Wat ik belangrijk vindt:
duurzaamheid, ik wil een systeem dat zeker 5 jaar meekan
duurzaamheid, de nieuwe processoren verbruiken steeds meer stroom
(thuiswerken/thuiszittende pubers levert een stroomverbruik op waar ik me voor schaam)
De PC moet goed presteren met GIS analyses (wil upgraden naar 32-64 gb ram) en wellicht een SSD met een betere toegang PCI-E i.p.v. SATA
Wat ik minder belangrijk vind
de prijs
Ik heb tot nu toe altijd zelf gebouwd (vanaf 1996) maar houdt de markt niet meer bij vanwege andere interesses (ik kan mijn kids nog de baas met kennis, maar dat duurt niet lang meer)
Wat ik denk nodig te hebben
minimaal
Moederbord
Processor (bij voorkeur intel)
processor Koeler
Geheugen
optioneel
SSD
voeding (weet niet of nieuwe borden nog dezelfde aansluiting gebruiken) Nu enermax 800W gold....
Wat wil ik houden
case (Cooler master silencio )
Grafische kaart
wat harde schijven
Ik heb een Core I5 6600K systeem dat nu 5 jaar oud is, dit systeem begint te haperen (vastlopers zonder aanwijsbare redenen is Microsoft windows 11 aan het pushen???)
Geheugen is ok, niets te warm, geen vreemde software.
De huidige opzet:
Asrock Z170M Pro4s
Core I5 6600K
16 GB ddr4 2400
geforce RTX 2070
diverse HDD (wd green/samsung EVO SSD)
2x 27"scherm (werk veel met data)
Zoals gezegd loopt het systeem af en toe vast, en aangezien ik het zowel voor werk als prive (normale games, geen heavy shizzle) gebruik wil ik de boel opfrissen (zwaarste game is Naval Acrtion/ARMA III)
Is het al slim om voor te bereiden op windows 11? Ik denk het niet, maar aangezien met werk beveiliging ook van belang is houdt ik me aanbevolen voor een goed advies.
Wat ik belangrijk vindt:
duurzaamheid, ik wil een systeem dat zeker 5 jaar meekan
duurzaamheid, de nieuwe processoren verbruiken steeds meer stroom
(thuiswerken/thuiszittende pubers levert een stroomverbruik op waar ik me voor schaam)
De PC moet goed presteren met GIS analyses (wil upgraden naar 32-64 gb ram) en wellicht een SSD met een betere toegang PCI-E i.p.v. SATA
Wat ik minder belangrijk vind
de prijs
Ik heb tot nu toe altijd zelf gebouwd (vanaf 1996) maar houdt de markt niet meer bij vanwege andere interesses (ik kan mijn kids nog de baas met kennis, maar dat duurt niet lang meer)
Wat ik denk nodig te hebben
minimaal
Moederbord
Processor (bij voorkeur intel)
processor Koeler
Geheugen
optioneel
SSD
voeding (weet niet of nieuwe borden nog dezelfde aansluiting gebruiken) Nu enermax 800W gold....
Wat wil ik houden
case (Cooler master silencio )
Grafische kaart
wat harde schijven