Netwerk probleem (LAN & WiFi)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svendekeyser
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-11-2021
Dag iedereen,

Ik zit namelijk met een netwerk probleem die al enige weken aansleept. We hebben namelijk last van onderbrekingen en disconnects op zowel LAN als wifi en tv. Deze onderbrekingen duren van 10 - 30minuten. We hebben ondertussen al een nieuwe modem gevraagd aan onze netwerkprovider omdat we in eerste instantie dachten dat het daaraan lag. Als het netwerk uitviel op de oude modem gingen alle lampjes op de modem uit behalve die van de aan/uit. Het voelde aan alsof de modem zich keer op keer moest resetten en terug opstarten. Nu heb ik vanalles ondernomen om het probleem te zoeken maar tevergeefs. Andere contactdoos gebruikt, ander stopcontact, andere ethernet kabels maar niet hielp. Toen de nieuwe modem gesplaatst was ging het ongeveer en week goed en dan begonnen de netwerkproblemen terug opnieuw. Maar bij de nieuwe router ging lampje internet en wifi knipperen en verloor elk toestel de internetverbinding..

Wat mij soms opviel is dat als mijn desktop aanstond het meer voorkwam dan wanneer die uit stond. Zou mijn desktop het probleem kunnen veroorzaken?
Ook als elk apparaat terug wifi had dan moest ik toch nog eens mijn ethernet kabel uit en inpluggen om terug internet te hebben.

Zou het kunnen zijn dat bvb mijn netwerkkaart gedeelte op mijn moederbord voor problemen zorgt? Of ligt dit gehele probleem aan de netwerkprovider?

We hebben fiber internet bij ons thuis

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-05 10:58
Als de nieuwe modem ook rare zaken begint te doen zoals abnormale lampjes, kan je dat niet beter even bellen naar je ISP om de lijn te laten uitmeten en logs na te kijken of de disconnect niet gewoon in de buitenbekabeling zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:57

lier

MikroTik nerd

Zou mooi zijn als je nog wat relevante informatie kan toevoegen:

- welke provider?
- welk abonnement(xDSL/glas/kabel)?
- welke router (merk/type/firmware versie)?
- gebruik je op je pc "zware applicaties" (denk aan torents)?
- is je pc beveiligt met anti-alles (virus/malware/etc.)?
Ook als elk apparaat terug wifi had dan moest ik toch nog eens mijn ethernet kabel uit en inpluggen om terug internet te hebben.
Op je pc of je hele netwerk?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21-05 21:03
Loop gecreëerd?

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svendekeyser
Tha Render_2 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:51:
Als de nieuwe modem ook rare zaken begint te doen zoals abnormale lampjes, kan je dat niet beter even bellen naar je ISP om de lijn te laten uitmeten en logs na te kijken of de disconnect niet gewoon in de buitenbekabeling zit?
Er komt deze middag een technieker om het eens te bekijken. Vanuit het hoofdkantoor zagen ze wel de disconnects maar het kan niet aan hen liggen blijkbaar. Kzei ook nog tegen die man dat ze paar maanden geleden mijn straat heraangelegd hebben en dat ze misschien iets geraakt hebben. Waarop die antwoordde met Fiber kan je geen faulty kabels hebben, het is ofwel internet ofwel niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svendekeyser
lier schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:51:
Zou mooi zijn als je nog wat relevante informatie kan toevoegen:

- welke provider?
- welk abonnement(xDSL/glas/kabel)?
- welke router (merk/type/firmware versie)?
- gebruik je op je pc "zware applicaties" (denk aan torents)?
- is je pc beveiligt met anti-alles (virus/malware/etc.)?

[...]

Op je pc of je hele netwerk?
- Provider is Proximus
- Abonnement is Fiber. die gaat door de muur met fiber maar is verbonden met utp van het fiberbakje naar de modem.
- Router is Bbox 3V+ nuja vraag me niet welke firmware enzo want die modem van de ISP zelf zijn serieus begrenst in wat je kan doen ermee
- Ik gebruik niet overdreven zware programma's en tijdje geleden kon men internet dat perfect aan (en ik verwacht niets anders voor 130 euro in de maand)
- Zelf gebruik ik geen antivirus of dergelijke (ben niet aan die software). Ik gebruik de windows firewall maar ik heb nog nooit iets verkeerds binnegekrege

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svendekeyser
Hoe bedoelt u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
Als je bij een proximus modem een loop in u netwerk heb gecreëerd dan valt u internet weg van u modem. Dan ligt het probleem in u netwerk en bent u daar verantwoordelijk voor en niet proximus.

Heb je sonossen in huis staan want deze kunnen de boosdoener zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door Dyckie op 16-11-2021 13:59 ]

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svendekeyser
Dyckie schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:53:
Als je bij een proximus modem een loop in u netwerk heb gecreëerd dan valt u internet weg van u modem. Dan ligt het probleem in u netwerk en bent u daar verantwoordelijk voor en niet proximus.

Heb je sonossen in huis staan want deze kunnen de boosdoener zijn.
sonossen als in de speakers? nee.
De technieker van Proximus is 2uurtjes geleden langsgeweest en die heeft nieuw fiber bakje geinstalleerd. Hij was nog maar net weg of de connectie problemen begonnen opnieuw :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:55
Toevallig hevig aan het downloaden? (Torrents oid)

Heb zelf iets soortgelijks gehad, na veel telefoontjes met de provider, bleef het defect in de wijkcentrale te zitten.

Ik zou zeggen, gewoon blijven bellen (wel even jezelf uitsluiten natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
Verbreek eens alle verbindingen en hang er eens alleen 1 computer aan en kijk of je het nog hebt. Heb je het dan niet meer ligt het ergens aan u intern netwerk en als je het dan wel hebt ligt het aan proximus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svendekeyser
bramassendorp schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:45:
Toevallig hevig aan het downloaden? (Torrents oid)

Heb zelf iets soortgelijks gehad, na veel telefoontjes met de provider, bleef het defect in de wijkcentrale te zitten.

Ik zou zeggen, gewoon blijven bellen (wel even jezelf uitsluiten natuurlijk).
Nee echt totaal niet veel zitten downloaden daarom dat ik niet snap waar het probleem ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svendekeyser
Dyckie schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:56:
Verbreek eens alle verbindingen en hang er eens alleen 1 computer aan en kijk of je het nog hebt. Heb je het dan niet meer ligt het ergens aan u intern netwerk en als je het dan wel hebt ligt het aan proximus.
met ethernet of wifi? want als het probleem voorkomt vallen alle verbindingen weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
svendekeyser schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:06:
[...]

met ethernet of wifi? want als het probleem voorkomt vallen alle verbindingen weg
Gewoon 1 toestel maar verbinden met modem, maakt niet uit of dit wifi of bekabeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:22
svendekeyser schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:36:
Dag iedereen,
Maar bij de nieuwe router ging lampje internet en wifi knipperen en verloor elk toestel de internetverbinding..
dit is al een goeie 1e vaststelling...

kan je een frequentie bepalen ? heb je dit elke 3h , elke dag , elke week ?
er is ook niets wat het event triggert, zodat je het kan reproduceren , neem ik aan ?
en kan je bv kijken of het ook zou voorvallen als er 0 apparaten verbonden zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svendekeyser
ijske schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:06:
[...]

dit is al een goeie 1e vaststelling...

kan je een frequentie bepalen ? heb je dit elke 3h , elke dag , elke week ?
er is ook niets wat het event triggert, zodat je het kan reproduceren , neem ik aan ?
en kan je bv kijken of het ook zou voorvallen als er 0 apparaten verbonden zijn ?
Laatste weken was het dagelijks tot 2/3daags zoiets. Soms lijkt het alsof het getriggert wordt door het aanzetten van mijn desktop pc maar misschien is dit gewoon een toeval. We hadden vroeger nooit problemen met 4-5 apparaten op eenzelfde netwerk te hebben dus het zou me verwonderen moest dit nu opeens wel zo zijn. Ook zou ik het raar vinden moest mijn desktop voor problemen zorgen als ik zelf niets van netwerk instellingen zou hebben veranderd. Nu heb ik vandaag dus wel wat onderzoek gedaan naar mijn realtek pcie gbe family controller en zag dat er enorm wat problemen zijn met onderbrekingen bij deze netwerkkaart.

Maar kan een probleem met bvb mijn realtek ervoor zorgen dat niet alleen ik maar ook alle apparaten de verbinding verliezen?
Uit ervaring als er maar 1 of 2 apparaten verbonden zijn is er bijna tot geen onderbreking. Maar zoals ik al zei als ik bvb met mijn desktop alleen actief op het netwerk zit dan kunnen er wel problemen zijn. Nuja hier ben ik niet 100 procent zeker van. Op den duur begin ik misschien linken te leggen en dingen te veranderen waar er niets fout aan is

Ik zal zeker morgen nog eens proberen om misschien apparaat per apparaat te testen en zien of er iets gebeurt.
Pagina: 1