Op het volgende dakvlak wil ik graag zonnepanelen gaan plaatsen, het lijkt mij geen rocket science maar heb toch een aantal vragen.
:strip_exif()/f/image/HfrMmWpHcEQpyE0azV3u9AOt.jpg?f=fotoalbum_large)
Gegevens
Afmetingen: 810 x 270 cm
Helling: 40°
Orientatie: 220°
Het dakvlak is niet voldoende om mijn verbruik te compenseren en wil er daarom graag zoveel mogelijk uithalen, uiteraard wel in verhouding tot een redelijke prijs. Zoals te zien heb ik met name in het voor- en najaar te maken met schaduw van het huis wat er voor staat (foto is van eind oktober 12:30 uur)
Mijn eigen denkrichting is de volgende:
Panelen
8x DMEGC 395W Mono Full Black half cel portrait
of
8x Hyundai 395WP HiE-S395VG Full Black landscape
Omvormer & optimizers
Solaredge SE3000 HD Wave met P404 of S440 optimizer
Vragen die jullie hopelijk kunnen beantwoorden:
Gezien de breedte van de DMEGC panelen zouden deze in portrait kunnen worden geplaatst, optisch gezien het mooist maar is dit technisch gezien ook de beste oplossing?
De Hyundai panelen hebben en langere product garantie, maar zijn er meer voordelen om deze toe te passen?
Mogelijk zijn er betere / andere panelen in deze situatie toe te passen?
Past het vermogen van de Solaredge SE3000 HD Wave het beste in deze situatie?
Gezien het aantal panelen zou de P404 optimizer beter zijn gezien de marge die er nog is bij uitval van één of meerdere panelen, maar voldoet deze bij het toepassen van de Hyundai panelen gezien de hoge LSC?
:strip_exif()/f/image/HfrMmWpHcEQpyE0azV3u9AOt.jpg?f=fotoalbum_large)
Gegevens
Afmetingen: 810 x 270 cm
Helling: 40°
Orientatie: 220°
Het dakvlak is niet voldoende om mijn verbruik te compenseren en wil er daarom graag zoveel mogelijk uithalen, uiteraard wel in verhouding tot een redelijke prijs. Zoals te zien heb ik met name in het voor- en najaar te maken met schaduw van het huis wat er voor staat (foto is van eind oktober 12:30 uur)
Mijn eigen denkrichting is de volgende:
Panelen
8x DMEGC 395W Mono Full Black half cel portrait
of
8x Hyundai 395WP HiE-S395VG Full Black landscape
Omvormer & optimizers
Solaredge SE3000 HD Wave met P404 of S440 optimizer
Vragen die jullie hopelijk kunnen beantwoorden:
Gezien de breedte van de DMEGC panelen zouden deze in portrait kunnen worden geplaatst, optisch gezien het mooist maar is dit technisch gezien ook de beste oplossing?
De Hyundai panelen hebben en langere product garantie, maar zijn er meer voordelen om deze toe te passen?
Mogelijk zijn er betere / andere panelen in deze situatie toe te passen?
Past het vermogen van de Solaredge SE3000 HD Wave het beste in deze situatie?
Gezien het aantal panelen zou de P404 optimizer beter zijn gezien de marge die er nog is bij uitval van één of meerdere panelen, maar voldoet deze bij het toepassen van de Hyundai panelen gezien de hoge LSC?