Aankoopadvies 55" TV Voor gaming +- €600

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildWolf
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-11-2021
Ik zoek een?
Ik zoek een TV die een lage inputlag heeft, het liefst 100hz (lastig te vinden voor dit budget) en een goed contrast met zo min mogelijk bleed van backlight.

Wat is je budget?
€500 - €625

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De TV gaat voornamelijk gebruikt worden voor de Xbox Series S, waar zometeen Halo Infinite op gespeeld gaat worden. Uiteraard gaat er ook op gestreamd worden, waar goed contrast een aangename feature fijn zal zijn. De TV gaat in de woonkamer staan.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat een tijd te kijken naar de LG 55NANO815PA, aangezien ik las dat de nano technologie een "poor mans" versie was van OLED, ook de gaming mode op dit scherm zou helpen met de inputlag zodra de console op HDMI 2.1 is aangesloten. Ik las veel verschillende reviews en dat er geklaagd werd over de backlight bleed, maar ik vraag me af in hoeverre dit storend is. Ook zag ik de SAMSUNG AU7170 , ben benieuwd of deze lijn beter is dan de TU7000 serie. De LG 55UP80009LA heeft wel 100hz, maar is een buitenlands model, ik zou graag willen weten of dit apparaat wel gebruikt kan worden voor KPN tv.

Welke vragen heb je hier nog over?
De eerste twee suggesties die ik gevonden heb zijn uiteraard niet 100hz, maar ik denk niet dat ik een scherm ga vinden die dit heeft in deze budgetrange. Wel ga ik wachten tot black friday, hopen op een mooie deal. Ik ben benieuwd welke suggesties jullie hebben voor mijn vraag!

Beste antwoord (via WildWolf op 16-11-2021 17:13)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De Sony XH90/92 kan je voor €599 krijgen bij Smits Arnhem. 120Hz, FALD en HDMI 2.1. LG gebruikt overwegend IPS: goed contrast kan je dan afstrepen. 7-series van Samsung is niet veel bijzonders ongeacht jaartal.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-05 14:14
Zou nog even doorsparen en dan voor deze gaan: pricewatch: Hisense 55U8QF Zwart. Een van de goedkopere LED televisies die ook nog je geld waard is. Alles daaronder is het allemaal net niet. LG OLED A1 is ook nog een optie als je niet te hard vasthoudt aan die 100/120Hz.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
De Sony XH90/92 kan je voor €599 krijgen bij Smits Arnhem. 120Hz, FALD en HDMI 2.1. LG gebruikt overwegend IPS: goed contrast kan je dan afstrepen. 7-series van Samsung is niet veel bijzonders ongeacht jaartal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-05 16:15

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Laat je niet misleiden door "poor man's OLED": Vanwege WebOS is de gebruikerservaring weliswaar redelijk te vergelijken met OLED en dankzij dezelfde Alpha7-processor heb je ook functies als HDMI2.1: De beeldkwaliteit van de Nanocell's is beslist niet te vergelijken met OLED. Dus als je iets OLED's-achtigs verwacht, blijf er van weg, het zijn traditionele LCD's, waarbij weinig aandacht besteed is aan het lokaal dimmen, dus je ziet de bekende LCD-gloed vrij goed in het donker.

De LG A1 is ondanks dat hij geen 100Hz en HDMI 2.1 heeft een vrij fijne televisie voor speltoepassingen, omdat OLED gewoon erg goed is in spellen. Veel spellen halen die 120Hz toch niet. Voor de genoemde LCD's zou in dit geval mijn voorkeur gaan naar de Hisense: Een beperkte hoeveelheid SmartTV-apps (het nadeel van Hisense) lijkt bij deze casus niet echt van toepassing, terwijl de U8QF veel meer dimmingzones heeft dan de XH90/XH92 en dan ook een betere beeldkwaliteit zal bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Nu online
benbaba schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:24:
De Sony XH90/92 kan je voor €599 krijgen bij Smits Arnhem. 120Hz, FALD en HDMI 2.1.
Wow, dat is wel heel cheap voor zo'n tv.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildWolf
Klinkt als een mooie scherm, hoe kan Smits zo goedkoop zijn, aangezien ik zie dat deze modellen voor 850 gaan in normale winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildWolf
dmantione schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:01:
Laat je niet misleiden door "poor man's OLED": Vanwege WebOS is de gebruikerservaring weliswaar redelijk te vergelijken met OLED en dankzij dezelfde Alpha7-processor heb je ook functies als HDMI2.1: De beeldkwaliteit van de Nanocell's is beslist niet te vergelijken met OLED. Dus als je iets OLED's-achtigs verwacht, blijf er van weg, het zijn traditionele LCD's, waarbij weinig aandacht besteed is aan het lokaal dimmen, dus je ziet de bekende LCD-gloed vrij goed in het donker.

De LG A1 is ondanks dat hij geen 100Hz en HDMI 2.1 heeft een vrij fijne televisie voor speltoepassingen, omdat OLED gewoon erg goed is in spellen. Veel spellen halen die 120Hz toch niet. Voor de genoemde LCD's zou in dit geval mijn voorkeur gaan naar de Hisense: Een beperkte hoeveelheid SmartTV-apps (het nadeel van Hisense) lijkt bij deze casus niet echt van toepassing, terwijl de U8QF veel meer dimmingzones heeft dan de XH90/XH92 en dan ook een betere beeldkwaliteit zal bereiken.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. De A1 ligt wel echt buiten het budget en de U8QF heeft een flinke onderbezel doordat het een soort ingebouwde soundbar heeft, maar ik was vergeten te vertellen dat ik een sonos beam zal gebruiken als audiosetup. Toch maak ik op aan je uitleg van de nanocell schermen dat ze wel wat beter zijn dan de gemiddelde andere LCD schermen, klopt dit? Aangezien ik dit budget heb, verwacht ik ook geen high-end prestaties, dus zal wel wat concessie moeten doen. Hoewel ik 100hz en 2.1 toch wel belangrijk vind, overweeg ik deze: LG 55NANO886PB . Deze zit wel echt aan de grens van mijn budget. Ben benieuwd wat jouw kijk op dit model is.

Coolblue toelichting:

YouTube: LG NanoCell televisies - 2021

[ Voor 3% gewijzigd door WildWolf op 16-11-2021 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
WildWolf schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:15:
[...]

Klinkt als een mooie scherm, hoe kan Smits zo goedkoop zijn, aangezien ik zie dat deze modellen voor 850 gaan in normale winkels.
De XH92 is recent verhoogd. 699 is de gangbare prijs, ook bij Smits op de website. De meeste winkels pakken natuurlijk het liefst zoveel mogelijk marge of hebben prijsafspraken met de leverancier. Bij dergelijke tv's moet je ook nooit de webprijs betalen, zie ook het oled prijzen topic. Sommige winkels hebben niet voor niets kreten als 'vraag naar korting, bel voor de beste prijs, vraag direct de beste deal' etc. De XH90/92 is uitlopend en vervangen en moet in het magazijn plaats maken voor de X90J.

De outlet van Mediamarkt heeft nog een aantal nieuwe U8QF's (met beschadigde doos) voor €662. Puur kijkend naar beeldkwaliteit is dat de beste. Gamen moet dan op max. 4K60. Daarna volgt de XH90/92. Nanocell is puur marketing. Local dimming heeft ook alleen zin als het meerwaarde biedt, zoals bij de U8QF en XH90/92. Bij de LG is het enkel hinderlijk en komt de tv sowieso te kort voor HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-05 14:14
JEROENrgfgf schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:20:
Zou nog even doorsparen en dan voor deze gaan: pricewatch: Hisense 55U8QF Zwart. Een van de goedkopere LED televisies die ook nog je geld waard is. Alles daaronder is het allemaal net niet. LG OLED A1 is ook nog een optie als je niet te hard vasthoudt aan die 100/120Hz.
Hmm ik bedoelde eigenlijk de U8G van Hisense. Die ondersteunt wel 4k120 alleen die is volgens mij nergens te krijgen hier in NL? Let wel dat de XH90/92 4k120 niet goed kan weergeven doordat de SOC niet voldoet. Hier is zelfs een artikel over gemaakt op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
JEROENrgfgf schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:44:
[...]

Hmm ik bedoelde eigenlijk de U8G van Hisense. Die ondersteunt wel 4k120 alleen die is volgens mij nergens te krijgen hier in NL? Let wel dat de XH90/92 4k120 niet goed kan weergeven doordat de SOC niet voldoet. Hier is zelfs een artikel over gemaakt op Tweakers.
US only, EU line up is compleet anders. De U8G in Europa is een downgrade en in de EU is er op geen enkel model hdmi 2.1. Wat betreft 4K120 op de Sony: op consoles en op normale kijkafstand valt het verschil in scherpte niet op. De recente geteste TCL C825 heeft hetzelfde 'probleem', maar dat is o.a. Tweakers tijdens het testen blijkbaar niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
WildWolf schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:27:
[...]

Toch maak ik op aan je uitleg van de nanocell schermen dat ze wel wat beter zijn dan de gemiddelde andere LCD schermen, klopt dit?
Nanocell is het LG-equivalent van kwantumdot: Het betekent dat de verlichting van het scherm plaatsvindt met blauwe leds, waarna een kwantumdotfilter de overige kleuren genereert. Nanocell zegt niets over de verlichting van het scherm, dat kan nog steeds geen, eenvoudige, complexere dimming zijn of zelfs miniled. LG Display maakt IPS-panelen, wat tot gevolg heeft dat alle of zowat alle televisies van LG IPS-panelen hebben.

Als het gaat om de OLED-ervaring dan zijn de zwartprestaties van het scherm erg belangrijk. Dat betekent dat je voor een ervaring nabij OLED een VA-paneel wilt en zo goed mogelijke lokale dimming. De Nano81 waarna je verwees heeft randverlichting. Bij randverlichting is vrij beperkte lokale dimming mogelijk. De Nano81 heeft lokale dimming, dus dat wat mogelijk is, zit erop, doch het is niet mogelijk het scherm in vele zones op te delen zoals bij de FALD van de Hisense en Sony mogelijk is.

Dus om je vraag te beantwoorden: De Nano81 is beter dan een standaard LCD wat betreft de kleuren, vanwege de Nanocell, maar wat betreft zwartprestaties (nodig om richting OLED-kwaliteit te gaan), is randverlichting vrij karig, tel daar bovenop de nadelen van IPS. Verwacht wat betreft zwartwaarden dus beslist geen betere prestaties dan de gemiddelde LCD, hooguit is het wat beter dan de budgetmodellen die in het geheel geen lokale dimming hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Hoewel ik 100hz en 2.1 toch wel belangrijk vind, overweeg ik deze: LG 55NANO886PB . Deze zit wel echt aan de grens van mijn budget. Ben benieuwd wat jouw kijk op dit model is.
De Nano88 vervangt de randverlichting door directe verlichting, wat betekent dat je betere uniformiteit kunt verwachten, maar heeft nog geen onafhankelijke dimmingzones, dat is pas vanaf de Nano90 het geval. Als ik de recensies lees, dan lees ik reacties dat het apparaat veel stoorlicht in het donker toont, dus nog geen OLED-achtige ervaring. Bekijk het als volgt: Voor mensen die de OLED-ervaring willen heeft LG OLED's, LG heeft geen drijfveer om in de LCD's geavanceerde technieken te stoppen om de hoeveelheid stoorlicht te beperken. WIl je LCD en toch OLED-achtige ervaring dan denk ik dat LG niet het merk is waar je wilt winkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildWolf
dmantione schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:49:
[...]

De Nano88 vervangt de randverlichting door directe verlichting, wat betekent dat je betere uniformiteit kunt verwachten, maar heeft nog geen onafhankelijke dimmingzones, dat is pas vanaf de Nano90 het geval. Als ik de recensies lees, dan lees ik reacties dat het apparaat veel stoorlicht in het donker toont, dus nog geen OLED-achtige ervaring. Bekijk het als volgt: Voor mensen die de OLED-ervaring willen heeft LG OLED's, LG heeft geen drijfveer om in de LCD's geavanceerde technieken te stoppen om de hoeveelheid stoorlicht te beperken. WIl je LCD en toch OLED-achtige ervaring dan denk ik dat LG niet het merk is waar je wilt winkelen.
De LG's vallen dan af.

Ik kwam er net pas achter dat de Xbox series S bij veel games niet de 100hz haalt, waardoor de wens naar 100hz al minder is. Ook weet ik dat ik geen OLED ervaringen zal krijgen voor dit budget, maar vind het alsnog erg lastig om een knoop door te hakken, ik kom nu ook Hisense 55U7QF tegen, die een stuk goedkoper is dan dan de U8, ook FALD en direct led backlighting. Wat vinden jullie van deze optie?

Nogmaals: ik hoef geen top of the line prestaties, maar voornamelijk lage inputlag met een decent beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Nu online
WildWolf schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:30:
[...]

De LG's vallen dan af.

Ik kwam er net pas achter dat de Xbox series S bij veel games niet de 100hz haalt, waardoor de wens naar 100hz al minder is. Ook weet ik dat ik geen OLED ervaringen zal krijgen voor dit budget, maar vind het alsnog erg lastig om een knoop door te hakken, ik kom nu ook Hisense 55U7QF tegen, die een stuk goedkoper is dan dan de U8, ook FALD en direct led backlighting. Wat vinden jullie van deze optie?

Nogmaals: ik hoef geen top of the line prestaties, maar voornamelijk lage inputlag met een decent beeld
De U7QF is een stuk minder dan de U8 en XH90/92. Voor net dat beetje meer koop je een veel betere tv. De XH92 voor € 599 is echt een nobrainer.

Het feit dat de Series S geen 100hz haalt (je bedoelt fps) wil niet zeggen dat je geen baat kan hebben bij een 100hz of 120hz tv. HDMI 2.1 is daarnaast alleen al interessant om te overwegen voor VRR, los of je überhaupt 4K120fps ondersteuning nodig hebt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildWolf
Hulleman schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:03:
[...]

De U7QF is een stuk minder dan de U8 en XH90/92. Voor net dat beetje meer koop je een veel betere tv. De XH92 voor € 599 is echt een nobrainer.

Het feit dat de Series S geen 100hz haalt (je bedoelt fps) wil niet zeggen dat je geen baat kan hebben bij een 100hz of 120hz tv. HDMI 2.1 is daarnaast alleen al interessant om te overwegen voor VRR, los of je überhaupt 4K120fps ondersteuning nodig hebt.
Hetgene waardoor de Sony KD-55XH9299 niet aantrekkelijk klonk was de lagere resolutie bij 4k120, maar las ook alweer dat dit bijna niet te merken is. Ik ga dan wel voor dit model!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
De U7QF is prima, maar voor hetzelfde geld heb je de XH90 met 120Hz paneel, 1440p@120 en VRR. Los van de input-lag en het input-signaal is de pixel reactietijd van het (120Hz) paneel ook sneller en heb je dus minder motion blur. Verder zijn de twee goed vergelijkbaar wat hardware betreft. De U8QF valt in de categorie XH95 en zal bij HDR veel meer impact tonen. De U8QF haalt een hoger contrast, heeft 2x zoveel helderheid en ook betere anti-glare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firest0rm
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-02 21:25
Ik kan die XH90/92 niet vinden op hun website... ben ook op zoek naar een TV in die pricerange.
Zie wel deze https://www.smitsarnhem.nl/kd55x7056 maar die is 100 euro duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
firest0rm schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:26:
[...]

Ik kan die XH90/92 niet vinden op hun website... ben ook op zoek naar een TV in die pricerange.
Zie wel deze https://www.smitsarnhem.nl/kd55x7056 maar die is 100 euro duurder...
https://www.smitsarnhem.nl/kd55xh9299 maar inmiddels adverteren ze op MP met €699, is de U8QF €644 en U7QF €499. Als je perse 4K120 gaming wilt of meer apps dan is de Q80A een betere keuze. U8QF>Q80A>XH90/U7QF(60Hz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firest0rm
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-02 21:25
benbaba schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:51:
[...]

https://www.smitsarnhem.nl/kd55xh9299 maar inmiddels adverteren ze op MP met €699, is de U8QF €644 en U7QF €499. Als je perse 4K120 gaming wilt of meer apps dan is de Q80A een betere keuze. U8QF>Q80A>XH90/U7QF(60Hz).
Heb een eigen topic gestart voor aanschaf TV wellicht kun je daar mij beter bij helpen?
Pagina: 1