TV schermen als monitor (voor op kantoor)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-01 23:15
Voor ons kantoor ben ik op zoek naar een TV (eigenlijk meerdere TV's, maar zal dan dezelfde kopen) die we als monitor willen gebruiken voor bijvoorbeeld teams meetings, presentaties etc. De TV zal dan voornamelijk fungeren als tweede scherm voor een laptop. Een monitor is geen optie, omdat we graag voor 65" willen gaan.

Nu zou ik graag de laptops draadloos willen verbinden met de tv schermen. Ik dacht dan zelf aan Chromecast, maar ik lees ook dat er voor draadloos koppelen perse Micracast functie zou moeten zijn op de TV (maar ik vermoed dat het oude artikelen zijn).

Ik zou zelf denken aan een 50hz 65" TV, mogelijk al met Chromecast ingebouwd. Dus geen luxe poespas en super goede resolutie. Maar ik twijfel erover, want wil ook geen miskoop doen.

Dus mijn vraag aan jullie. Hebben jullie ervaring met de TV als tweede scherm optie en denk ik te makkelijk dat een normale (geen luxe, 100hz/120hz) TV voldoende is. Mis ik hierin belangrijke zaken?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik denk niet dat een Chromecast de juiste oplossing is. Je kunt beter kijken naar andere draadloze oplossingen. Powerpoint presentaties zullen nog te doen zijn, maar teams meetings (= full screen video) niet. Dat ligt een beetje aan de manier waarop een chromecast werkt. Miracast is in dat geval wel de betere optie.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-01 23:15
Janoz schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:06:
Ik denk niet dat een Chromecast de juiste oplossing is. Je kunt beter kijken naar andere draadloze oplossingen. Powerpoint presentaties zullen nog te doen zijn, maar teams meetings (= full screen video) niet. Dat ligt een beetje aan de manier waarop een chromecast werkt. Miracast is in dat geval wel de betere optie.
Dank! Dan toch kijken idd naar Miracast opties.

Edit: ik zie toch ook wel zaken die nadelen hebben met Miracast.

Zou het dan toch beter zijn om voor teams meetings de laptop met hdmi te verbinden. Kan je dan bijvoorbeeld een webcam aan de tv aansluiten en die gebruiken voor teams? Dan hoef je ook niet de camera van je laptop te gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door Xtince op 16-11-2021 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celmaniac
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-05 17:41
Als je per se miracast wilt kun je natuurlijk ook een dongle kopen, maar ik weet niet hoeveel lag dat geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:59

Meller

Much to learn, you still have

Met een HDMI kabel is de goedkoopste oplossing. Weet alleen niet of je er op termijn happy van wordt. Wij hebben hier verschillende UC oplossingen staan en is erg fijn dat iedereen en elk device probleemloos werkt. Denk aan Logitech, Poly of MS Surface hubs. Zeker wanneer deze stand alone teams kunnen draaien.

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:34
Xtince schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:11:
[...]

Dank! Dan toch kijken idd naar Miracast opties.

Edit: ik zie toch ook wel zaken die nadelen hebben met Miracast.

Zou het dan toch beter zijn om voor teams meetings de laptop met hdmi te verbinden. Kan je dan bijvoorbeeld een webcam aan de tv aansluiten en die gebruiken voor teams? Dan hoef je ook niet de camera van je laptop te gebruiken.
Nee, je zal een losse webcam op de TV met USB aan de latop moeten verbinden.
HDMI is sowieso beter dan iets via wifi. Mocht je toch iets via wifi willen doen kan je kijken naar Barco Clickshare of Crestron Airmedia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:43

MsG

Forumzwerver

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:34
Meller schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:04:
Met een HDMI kabel is de goedkoopste oplossing. Weet alleen niet of je er op termijn happy van wordt. Wij hebben hier verschillende UC oplossingen staan en is erg fijn dat iedereen en elk device probleemloos werkt. Denk aan Logitech, Poly of MS Surface hubs. Zeker wanneer deze stand alone teams kunnen draaien.
Die stand-alone dingen kan je eigenlijk alleen intern gebruiken. Als de klant liever Hangouts gebruikt (of vice versa) dan loop je daarmee weer te klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:59

Meller

Much to learn, you still have

jadjong schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:07:
[...]

Die stand-alone dingen kan je eigenlijk alleen intern gebruiken. Als de klant liever Hangouts gebruikt (of vice versa) dan loop je daarmee weer te klooien.
Ik ervaar geen problemen, want dan doe je de meeting alsnog via je laptop en deel je het scherm op de device.

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

Pagina: 1