Kopen 2e hands MacBook Pro 2017

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekkas
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-03 17:20
Goedemorgen mede Tweakers,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende;

In verband met het vele thuiswerken ben ik al een tijdje opzoek naar een nieuwe laptop. Nu heb ik zojuist van een goede vriend vernomen dat hij zijn MacBook Pro 2017 (touchbar) best aan mij wilt verkopen.

Mijn vraag is dus, wat is volgens jullie een decent prijs voor beide partijen?

Ik heb namelijk vernomen dat de prijs erg kan verschillen ivm de lage battery cycles.

Het gaat om een 2e hands Macbook Pro 2017 (touchbar) 13,3inch.

lage battery cycles: 78

Intel i5 Dual core 3,1GHz
8GB RAM
256GB SSD
Intel Iris Plus Graphics 650

Alvast bedankt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tekkas op 16-11-2021 10:40 ]

Beste antwoord (via Tekkas op 17-11-2021 08:58)

• HansiK66
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-07-2024
Nou, ik zou het niet doen. Toevallig vorige week mijn MacBook Pro (exact dezelfde specs als die jij noemt) voor reparatie naar Apple gebracht. Géén gratis toetsenbordvervanging, ook een kapotte accu gediagnostiseerd. Reparatiekosten 795,00 euro (!), of je even wil aftikken.
Verder keurig apparaat, netjes gebruikt, niet mishandeld en geen "ongelukjes"
Aantal laadcycli 233 en aankoop augustus 2017.

Interessanter aanbod met betere prestaties is een MacBook Air met M1-processor voor soms minder dan 1.000 euro

Inruilwaarde bij Apple is 310,00 wanneer alles het nog zou doen... Een lachertje voor een laptop van 1.899 euro aanschaf

[ Voor 10% gewijzigd door HansiK66 op 16-11-2021 11:22 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Gewoon kijken naar vergeljkbare modellen die te koop staan:
serie: MacBook Pro 2017 13,3"

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• HansiK66
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-07-2024
Nou, ik zou het niet doen. Toevallig vorige week mijn MacBook Pro (exact dezelfde specs als die jij noemt) voor reparatie naar Apple gebracht. Géén gratis toetsenbordvervanging, ook een kapotte accu gediagnostiseerd. Reparatiekosten 795,00 euro (!), of je even wil aftikken.
Verder keurig apparaat, netjes gebruikt, niet mishandeld en geen "ongelukjes"
Aantal laadcycli 233 en aankoop augustus 2017.

Interessanter aanbod met betere prestaties is een MacBook Air met M1-processor voor soms minder dan 1.000 euro

Inruilwaarde bij Apple is 310,00 wanneer alles het nog zou doen... Een lachertje voor een laptop van 1.899 euro aanschaf

[ Voor 10% gewijzigd door HansiK66 op 16-11-2021 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18-05 22:15
Als ik zo die prijzen zie van de link van Han zou ik het zelf niet de moeite waard vinden. Je koopt tweede hands iets met hardware dat 4 jaar geleden is ontwikkeld. En dat is van een tijd dat de MacBook toetsenborden (butterfly keyboard) nogal onder vuur lagen. De toetsen zijn nogal gevoelig voor haperen/niet meer werken. Met nieuwe modellen is Apple gelukkig van dat toetsenbord afgestapt.

Ik zou dan eerder zoals HansiK66 aangaf voor een M1 MacBook gaan. Bijvoorbeeld de M1 MacBook Air (op de markt sinds november 2020). Het basis model vind je tegenwoordig zelfs in de aanbieding voor 900 euro als je een beetje geluk hebt. Heb je m.i. een snelle laptop voor, heb je veel meer accu tijd voor terug dan dat 2017 model en je hebt Apple's nieuwe ARM processor (ik verwacht dat die bij toekomstige software ontwikkeling meer hun aandacht krijgt dan hun oudere Intel series).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:01
Ik ben het eens met bovenstaande.

Bovendien zie ik ook de link met Apple niet.

Wat doe je zelf met Apple? Of komt Apple alleen maar ter sprake omdat die vriend een Apple laptop heeft? OSX is namelijk compleet anders dan Windows, dus het is niet alsof je “gewoon een laptop” overneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekkas
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-03 17:20
White Feather schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:37:
Ik ben het eens met bovenstaande.

Bovendien zie ik ook de link met Apple niet.

Wat doe je zelf met Apple? Of komt Apple alleen maar ter sprake omdat die vriend een Apple laptop heeft? OSX is namelijk compleet anders dan Windows, dus het is niet alsof je “gewoon een laptop” overneemt.
Wegens mijn werk krijg ik nu zelf ook te maken met Apple producten binnen het bedrijf, dus OSX is niet geheel onbekend voor me. Ik heb alleen nooit zelf een macbook product gehad.
Mijn vader heeft me aangeraden om er een keer een te proberen.
Dus vandaar :)

bedankt voor jullie reacties. hier kan ik wat mee!
Pagina: 1