Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 00:12
Mijn zoon heeft een Acer Nitro 5 (AN515-43 R585) (deze)

Hij kwam gisteren uit school en zei dat de laptop stuk was.
Het scherm bleef maar zwart hoewel toetsenbordverlichting wel aan was.

Wat ik zie:
  • Bij het aanzetten van de laptop draaien de ventilators even (2 seconden) en gaan dan uit om na een seconde of 10 weer aan te gaan. verder .
  • Toetsenbordverlichting blijft branden.
  • Beeld blijft zwart.
Wat nu helemaal vreemd is dat de laptop het vanmorgen ineens weer deed, maar toen ik hem verplaatste viel hij ineens weer uit. daarna heb ik hem niet meer kunnen starten. lijkt wel of er iets los zit, of breuk ergens.
Ik heb de laptop open gemaakt en bekeken of er 'losse' kabeltjes zijn, maar dat is wat lastig te zien 8)
verder:
-Laptop staat op netspanning.
-Er zijn geen externe apparaten verbonden.
-Accu is goed/werkt.
-Je hoort geen bios-biebpjes
-scherm blijft echt helemaal zwart (geen postmessage oid)
-laptop reageert nergens op (kom dus ook niet in bios)

Wat is nu wijsheid om te doen. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door kuwerti op 16-11-2021 07:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:43
Al geprobeerd een externe monitor aan te sluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Flapperbol schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 07:52:
Al geprobeerd een externe monitor aan te sluiten?
Dat zal niet helpen als hij uitvalt als je hem beweegt.

Klinkt als een los contact ergens op het moederbord, dat is meestal einde oeferening. Aangezien je de laptop zelf al helemaal geopend hebt, ga ik er vanuit dat het kwa garantie ook einde verhaal is.

Dan blijft er weinig over. Google staat ook bol van de vergelijkbare problemen op de AN515 zie ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2021 07:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvdben
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-08 13:07
Als de laptop aan is, kan je ieder geval nog proberen alle drivers up te daten. Ik weet niet om wat voor merk het gaat, maar vaak dit er in de bios een hardware diagnose optie. Deze zou je nog kunnen proberen, soms komt er iets zinnigs uit.... als dat niet werkt.. ben ik bang dat hij defect is of er toch ergens een kabeltje los zit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:55

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Standaard heeft die laptop 8 GB RAM. Is er ooit geupgrade naar 16 GB? In dat geval, probeer de modules dan eens af te wisselen.

In de PW zie ik dat de laptop verkrijgbaar is sinds januari 2020. Er zit dus nog garantie op? Zo ja, niet verder mee klooien! :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:52
PD2JK schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:04:

In de PW zie ik dat de laptop verkrijgbaar is sinds januari 2020. Er zit dus nog garantie op? Zo ja, niet verder mee klooien! :)
Precies! Volgens dezelfde Pricewatch zit er 2 jaar garantie op, dus ik zou er niet zelf mee aan de slag gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 00:12
Geweldige support weer allemaal,

Inderdaad. Laptop is gekocht in april 2020. ik ga eens even met coolblue praten :-)

houd jullie op de hoogte!

tadaaaaa: :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kHVF7Bj2V4oVHE2x34luGlLtNbk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IGsrPn57NSuIdKVdG3H0OWWE.png?f=user_large

[ Voor 40% gewijzigd door kuwerti op 16-11-2021 08:41 ]

Pagina: 1