Vraag

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-03 20:07
Ik zoek een?
Ik zoek vervanging voor mijn Jamo SUB 210. Deze subwoofer is te klein en geeft niet het gewenste effect bij films. Ik ben op zoek naar een subwoofer die je 'voelt'. De sub wordt aangesloten op een Denon AVRx2100W en speelt in combinatie met een set KEF HTS3001SE (5.1). De set wordt gebruikt voor 80% films/series/tv en 20% diverse soorten muziek luisteren.

De ruimte waarin de set staat is 6500x5500x4000. In de hoek links achterin is het trapgat naar de eerste verdieping. Dit is een open ruimte. De tv staat diagonaal tegenover dit trapgat aan de andere kant van de ruimte. 50% van de ruimte zijn glazen wanden van tripple glas.

Wat is je budget?
400-900 euro

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik twijfel tussen een SVS PB1000 en een SVS PB2000. Waarbij ik meer neig naar de PB1000 vanwege de afmetingen. Inmiddels zijn deze opgevolgd door de PRO serie. Maakt dit nog veel verschil? Wat ik zo snel kon vinden kun je met de PRO versie meer fine tunen en gebruik maken van een app. Nu ben ik een leek en zal ik niet veel geen fine tunen. Ik gebruik (op dit moment) de Denon receiver voor de afstelling. Maar ik lees ook dat de PB 1000 PRO lager gaat dan de 'normale' PB 2000.
Een tweedehands van marktplaats is ook prima trouwens. Voldoet een PB1000 in de ruimte waarin hij staat? Een subwoofer uit de SB serie voldoet denk ik niet omdat ie minder laag kan dan de gepoorte versies.

[Voor 14% gewijzigd door SX-Superfly op 16-11-2021 07:45]

Beste antwoord (via SX-Superfly op 16-11-2021 15:29)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:57
Ja, er is verschil tussen de PB1000 en de PB1000pro. Het lijkt er heel erg op dat de 1000pro de plaats heeft ingenomen van de PB2000. Zowel qua prijs als qua specs. Wellicht is ie wat kleiner. De PB1000pro heeft 1 poort meer en een grotere woofer dan de PB1000. Betekent meer hoorbare output bij lagere frequenties. De 1000pro heeft daarom ook een iets zwaarder versterker aan boord.

Of de 1000pro lager gaat dan de normale PB2000 weet ik niet. De PB2000 is niet meer verkrijgbaar in de winkel, wellicht wel 2e hands. Die app kan me gestolen worden. Je sluit de sub via het LFE kanaal aan op je versterker en je regelt de subwoofer in de versterker. Denon heeft wel een app voor je receiver waar je de sub mee kan regelen. Althans, dat kan met mn marantz 5010 wel.

Zelf heb ik een normale PB1000 in een ruimte van 5760(L)x4110(B)x2600(H). Voldoet meer dan prima. We hebben sinds kort de keuken met een staal/glas wand met 2 scharnierdeuren afgesloten. Als de sub goed laag gaat met wat volume dan hoor je de trillingen door het staal en glas gaan :') Die voel je goed. Jouw ruimte is groter, dus als je de ruimte hebt voor een PB1000pro of PB2000 (ze zijn best groot), dan zou ik daarvoor gaan. Beter wat overhead zeg ik maar altijd. De PB1000 is denk ik ongeveer zo groot als 2 kratten bier die je op elkaar stapelt.

[Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 16-11-2021 15:28]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:57
Ja, er is verschil tussen de PB1000 en de PB1000pro. Het lijkt er heel erg op dat de 1000pro de plaats heeft ingenomen van de PB2000. Zowel qua prijs als qua specs. Wellicht is ie wat kleiner. De PB1000pro heeft 1 poort meer en een grotere woofer dan de PB1000. Betekent meer hoorbare output bij lagere frequenties. De 1000pro heeft daarom ook een iets zwaarder versterker aan boord.

Of de 1000pro lager gaat dan de normale PB2000 weet ik niet. De PB2000 is niet meer verkrijgbaar in de winkel, wellicht wel 2e hands. Die app kan me gestolen worden. Je sluit de sub via het LFE kanaal aan op je versterker en je regelt de subwoofer in de versterker. Denon heeft wel een app voor je receiver waar je de sub mee kan regelen. Althans, dat kan met mn marantz 5010 wel.

Zelf heb ik een normale PB1000 in een ruimte van 5760(L)x4110(B)x2600(H). Voldoet meer dan prima. We hebben sinds kort de keuken met een staal/glas wand met 2 scharnierdeuren afgesloten. Als de sub goed laag gaat met wat volume dan hoor je de trillingen door het staal en glas gaan :') Die voel je goed. Jouw ruimte is groter, dus als je de ruimte hebt voor een PB1000pro of PB2000 (ze zijn best groot), dan zou ik daarvoor gaan. Beter wat overhead zeg ik maar altijd. De PB1000 is denk ik ongeveer zo groot als 2 kratten bier die je op elkaar stapelt.

[Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 16-11-2021 15:28]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• SX-Superfly
Bedankt voor je duidelijke reactie. Ik neig meer naar de PB1000pro. Qua afmetingen scheelt het weinig (bron: doublepoint)

Afmetingen:

PB1000
Breedte 38,1 cm
Diepte 46,7 cm
Hoogte 46,7 cm

PB1000pro
Breedte 38 cm
Diepte 50,9 cm
Hoogte 47,9 cm

• SX-Superfly
Enig idee of de PB1000pro tijdens de black friday week ergens in de aanbieding komt? Mag ik die vraag stellen in het algemene subwoofer topic?

• ArjanOskam97
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-03 10:48
SX-Superfly schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:09:
Enig idee of de PB1000pro tijdens de black friday week ergens in de aanbieding komt? Mag ik die vraag stellen in het algemene subwoofer topic?
Heb je inmiddels al een keuze kunnen maken? Ik ben zelf ook aan het kijken naar de PB-1000 ipv mijn Klipsch R-100SW

• SX-Superfly
Ik heb de keus gemaakt een soundbar met sub aan te schaffen... geen losse componenten meer en dat bevalt uitstekend.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee