Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMarkable91
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-03 18:29
Ik ben een DDR4 systeem aan het bouwen en heb een vraag over het volgende.

Wat is het verschil tussen :

pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2E3200C16

en

pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16

Alle specs zijn precies hetzelfde alleen het jaar dat ze op tweakers zijn gekomen anders (daarom ook andere reviews). En ze sturen naar een andere pagina van Corsair bij meer informatie. De bovenste naar de EU versie en de tweede een US versie. Dus wellicht dat dat het verschil is dat het oorspronkelijk voor een andere markt is gemaakt en daarom net iets andere SKU?

Waarom het relevant is het volgende. Ik begin nu met deze dual channel 16 GB maar ik wil een bekend en altijd beschikbaar merk voor als ik ooit naar 32 wil gaan ik dezelfde er in kan zetten. Nu weet ik dat ze dan alsnog wellicht niet werken (andere batch of iets dergelijks) maar vergoot wel de kans?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:37

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Latency.

De B3200C16: 16-18-18-36
De E3200C16: 16-20-20-38

Staat gewoon in de specs hoor :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:55

nelizmastr

Goed wies kapot

Ook met 4 sticks heb je maar dual channel ;)

Op consumentenbordjes heb je twee sloten per kanaal. Je hebt dus niet ineens 4 kanalen, dat kunnen de standaard desktop CPU’s helemaal niet aan. Daar moet je een Threadripper e.d. voor kopen.

Betr. je overige vragen is het SKU verschil waarschijnlijk een andere revisie al kan het ook een verschil zijn tussen EU en US inderdaad, maar ook de timings. Als je in de toekomst nog eens twee dezelfde sticks wil, dan vooral op de revisie letten.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:37
Amd of Intel? Bij amd ga je hier op het forum veel post vinden dat het niet ideaal is in combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMarkable91
Microkid schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 06:50:
Latency.

De B3200C16: 16-18-18-36
De E3200C16: 16-20-20-38

Staat gewoon in de specs hoor :)
Zie het niet bij Tweakers staan. Alleen beide met 10.0 latency. die nummers zeggen mij niks is dat een groot / belangrijk verschil of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMarkable91
manzonderdas schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:06:
Amd of Intel? Bij amd ga je hier op het forum veel post vinden dat het niet ideaal is in combinatie.
Intel, had inderdaad wel eens gelezen over Corsair en AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMarkable91
nelizmastr schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 06:51:
Ook met 4 sticks heb je maar dual channel ;)

Op consumentenbordjes heb je twee sloten per kanaal. Je hebt dus niet ineens 4 kanalen, dat kunnen de standaard desktop CPU’s helemaal niet aan. Daar moet je een Threadripper e.d. voor kopen.

Betr. je overige vragen is het SKU verschil waarschijnlijk een andere revisie al kan het ook een verschil zijn tussen EU en US inderdaad, maar ook de timings. Als je in de toekomst nog eens twee dezelfde sticks wil, dan vooral op de revisie letten.
Ah oké bedankt voor de verduidelijking. Zal wel proberen precies dezelfde revisie te bestellen. Maar dat zou vast wel eens mis gaan dat je dan toch een net iets andere versie krijgt.
Pagina: 1