WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Mijn mening: als je weer welke chips er op jouw modules gaan liggen, of die goed samenwerken met ryzen en als het niet meer dan 2x dusl rank of 4x single rank is, zit je redelijk safe. Kijk wel na of de ic’s niet veranderen bij die lathes; vooral corsair kan daar iets van. Fabrikant zegt ook vaak op website of ze compatibel zijn.
Hij geeft op de website compactible with Ryzen, dus ga er even vanuit dat ze hiermee Ryzen 3000 als 5000 bedoelen… Alleen bij Renegade geeft hij aan kijk op QVL lijst voor overclock, bij de andere 3600 MHz geeft hij dit niet aan… Dus ga er even vanuit dat dit geldt voor >3600 MHz…manzonderdas schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:50:
Mijn mening: als je weer welke chips er op jouw modules gaan liggen, of die goed samenwerken met ryzen en als het niet meer dan 2x dusl rank of 4x single rank is, zit je redelijk safe. Kijk wel na of de ic’s niet veranderen bij die lathes; vooral corsair kan daar iets van. Fabrikant zegt ook vaak op website of ze compatibel zijn.
Als iemand andere RAM kits weet welke goed werken met Ryzen, dan hoor ik dit graag…
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Persoonlijk zou ik het bij QVL houden bij een bekend 'gevoelig' architectuur, als het teniminste enigszins mogelijk is. Op zich klopt wat @manzonderdas zegt zonder meer, maar daadwerkelijk achterhalen welke chips gebruikt worden op een specifieke module is voor de leek lastig- en ook de minder leek heeft vaak betere dingen met z'n tijd te doen. Als het op de QVL staat hoef je je daar niet druk om te maken.
Oslik blyat! Oslik!
Er zitten Hynix DJR's op die modules. De QVL geeft een hele rij DDR4-3600 double-sided dimms @1.35v met DJR-chips - zelfs met vier double-sided dimms tegelijk - op als compatible. Je mag dus wel verwachten dat ook deze Fury-modules zodoende zonder problemen gaan werken.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ik ga nog even kijken of ik er een kan vinden welke op de QVL staat. Anders zoals @Abbadon aangeeft, dan neem ik gewoon alsnog dit geheugen… Test sowieso standaard altijd even de geheugen OC of deze door MEMtest etc komt.dion_b schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:46:
Persoonlijk zou ik het bij QVL houden bij een bekend 'gevoelig' architectuur, als het teniminste enigszins mogelijk is. Op zich klopt wat @manzonderdas zegt zonder meer, maar daadwerkelijk achterhalen welke chips gebruikt worden op een specifieke module is voor de leek lastig- en ook de minder leek heeft vaak betere dingen met z'n tijd te doen. Als het op de QVL staat hoef je je daar niet druk om te maken.
Edit:
Echt diverse geheugens van Corsair, Fury etc. nagekeken maar niks staat in de QVL lijst…
Merkwaardig, zal even andere mobo fabrikant nakijken nog want volgens mij klopt dit van MSI gewoon niet!
[ Voor 12% gewijzigd door DutchWing op 16-11-2021 15:11 ]
Eens met @Abbadon. In de Fury Renegade set zitten altijd 2Rx8 van het type SK Hynix DJR. Deze zitten vaak ook in het Corsair Vengeance Z geheugen die “optimized for Ryzen” is. Gaat probleemloos werken.
Ik heb de computer nu in elkaar gezet maar ik krijg toch problemen met het XMP profile, handmatig overklokken heb ik zelden gedaan, al helemaal nooit met Ryzen...Djarune schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:24:
Eens met @Abbadon. In de Fury Renegade set zitten altijd 2Rx8 van het type SK Hynix DJR. Deze zitten vaak ook in het Corsair Vengeance Z geheugen die “optimized for Ryzen” is. Gaat probleemloos werken.
XMP profile 1 en 2 geven allebei hetzelfde aan, dus daar zit een fout in...
Nu weet ik dat je de XMP handmatig kan invoeren bij OC settings DDR4-3600MHz + CL16-20-20-39
Nu heb ik dus de DDR4-3600 aangeklikt + de waardes handmatig ingevoerd. zijn er nog andere waardes zoals FLCK welke ook aangepast moeten worden bij Ryzen, omdat 1:1 beste is ???
Of is alles verder op auto laten staan voldoende?
Als dit niet werkt zit ik eraan te denken om: DDR4-3200MHz + CL16-18-18-36 te gebruiken.
Diegene is een beetje ongeduldig met zijn nieuwe game pc en zegt anders alles maar op default... Maar Ryzen en 2400Mhz
Pagina: 1