Hoi!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb de afgelopen 7 jaar een Macbook Pro gehad. Ik ben de traagheid en hitte beu in vergelijking met een desktop-pc. Daarvoor had ik altijd een pc en vond ik het leuk om ze in elkaar te zetten.
Ik gebruik de machine vooral voor ontwikkeling: software ontwikkeling, bouwen, Docker, intensieve multi-core dingen voor eigen ontwikkeling (freelancer).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tot 2000 EUR.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou heel graag de krachtigste reguliere AMD-CPU willen hebben met veel kernen. Ook minimaal 64 GB RAM (2x32 indien mogelijk voor dual channel). Ik heb geen GPU nodig (behalve dat deze voldoende is om een 4K 27-inch monitor te ondersteunen). Ik zou ook liever een waterkoeling voor de CPU hebben om ruis te minimaliseren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen
Ga je overklokken?
Niet voor nu
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat de Tweakers-leden vanuit je eigen persoonlijke ervaring kunnen helpen bij het kiezen van een goede combinatie van moederbord + videokaart + RAM, zodat ik niet iets vreemds koop. Het is al een tijdje geleden dat ik zelf een PC heb samengesteld :-)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb de afgelopen 7 jaar een Macbook Pro gehad. Ik ben de traagheid en hitte beu in vergelijking met een desktop-pc. Daarvoor had ik altijd een pc en vond ik het leuk om ze in elkaar te zetten.
Ik gebruik de machine vooral voor ontwikkeling: software ontwikkeling, bouwen, Docker, intensieve multi-core dingen voor eigen ontwikkeling (freelancer).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tot 2000 EUR.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou heel graag de krachtigste reguliere AMD-CPU willen hebben met veel kernen. Ook minimaal 64 GB RAM (2x32 indien mogelijk voor dual channel). Ik heb geen GPU nodig (behalve dat deze voldoende is om een 4K 27-inch monitor te ondersteunen). Ik zou ook liever een waterkoeling voor de CPU hebben om ruis te minimaliseren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen
Ga je overklokken?
Niet voor nu
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat de Tweakers-leden vanuit je eigen persoonlijke ervaring kunnen helpen bij het kiezen van een goede combinatie van moederbord + videokaart + RAM, zodat ik niet iets vreemds koop. Het is al een tijdje geleden dat ik zelf een PC heb samengesteld :-)
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 5900X Boxed | € 529,- | € 529,- |
1 | Moederborden | MSI B450M Mortar Max | € 59,- | € 59,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP | € 228,69 | € 228,69 |
1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart | € 73,80 | € 73,80 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK64GX4M2E3200C16 | € 289,- | € 289,- |
1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 99,- | € 99,- |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 500GB | € 112,74 | € 112,74 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.391,23 |
[ Voor 5% gewijzigd door edamme op 15-11-2021 22:34 ]