DOS op een HP laptop om mee te spelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:27
Ik ben weer eens aan het stoeien met een projectje om mee te spelen. Ik heb een HP laptop (NC6320) en ik heb een 1gb usb stick met MS-Dos 6.22 bootable en werkend. Dus MS-Dos, native op de laptop, geen windows of emulator oid.
Ergens uit de archieven wat spelletjes getrokken en die kan ik starten (LSL1, Space Quest, Commander Keen etc).
De volgende stap is proberen de audio beter te krijgen dan de onboard speaker.
Uiteraard kan er geen kaart (soundblaster old) in geplaatst worden
Maar is het iemand wel eens gelukt om fatsoenlijk geluid uit zo een systeem te krijgen> En wat zou de beste weg zijn om dat aan de praat te krijgen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je zou het eventueel met een virtuele machine kunnen proberen, kijken of die de vertaalslag naar betere audio kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:27
sypie schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:38:
Je zou het eventueel met een virtuele machine kunnen proberen, kijken of die de vertaalslag naar betere audio kan maken.
Dank je wel, maar mijn speel projectje is juist de bedoeling om op bare metal de boel aan de praat te krijgen. Dus daarmee wil ik kijken hoe ver ik kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:33
Er zijn wat mogelijkheden met PCMCIA: https://www.vogons.org/viewtopic.php?t=30840, specifiek de ibm 3d, als je ook geluidseffecten wilt hebben ipv alleen voor muziek. Al zal het best wel lastig zijn om hardware en drivers nog te vinden.