Ha allen,
Geweldig om te lezen en te zien dat er zo veel hulp en advies te krijgen is hier. Veel forums meegelezen en toch open ik ook mijn eigen forum voor het aanschaffen van zonnepanelen. Ook ik ben sinds kort aan het kijken naar de mogelijkheid van zonnepanelen, mede voor verduurzamen en verbeteren van mijn woning. Toch ook hier weer een leek, nu veel filmpjes en informatie aan het bekijken. Mijn situatie is als volgt:
IBC Monosol 375 OS9-HC black frame 375 Wp Monokristallijn, Zwart frame, wit backsheet, EU fabricaat
15 jr productgarantie, 25 jr 80% vermogensgarantie. Inclusief Solaredge en incl alle montages, aanpassen meterkast etc.
Geweldig om te lezen en te zien dat er zo veel hulp en advies te krijgen is hier. Veel forums meegelezen en toch open ik ook mijn eigen forum voor het aanschaffen van zonnepanelen. Ook ik ben sinds kort aan het kijken naar de mogelijkheid van zonnepanelen, mede voor verduurzamen en verbeteren van mijn woning. Toch ook hier weer een leek, nu veel filmpjes en informatie aan het bekijken. Mijn situatie is als volgt:
Foto's
![]() | ![]() |
Beschikbare (dak)ruimte
10-12 zonnepanelen.Schaduw
Nope, niks. Edit: vanaf een uur of 10 pas zon.Jaarverbruik
Nu een vrij beperkt gebruik, tweepersoons: 2500 kWh. Maar wel kijkend naar de toekomst voor groei (lees: kinderen/electrische auto)Huidige elektriciteitsaansluiting
1-fase meterkast met de wasmachine en CV ketel op zolder.Budget en doel
Budget is vrij ruim, hoop onder de 5000 na teruggave te komen. Doel is huis meer waard te maken, het uiteindelijk terug te verdienen en beter voor de natuur uiteraard.Wie gaat het project uitvoeren
Hiervoor diverse offertes opgevraagd. Via Zontech in Amersfoort het volgende aanbod gekregen:IBC Monosol 375 OS9-HC black frame 375 Wp Monokristallijn, Zwart frame, wit backsheet, EU fabricaat
15 jr productgarantie, 25 jr 80% vermogensgarantie. Inclusief Solaredge en incl alle montages, aanpassen meterkast etc.
- 9 stuks: €3.948 excl btw- 3285WP - 2957kWh
- 10 stuks: €4.347 excl btw - 3650WP - 3285
- 9 stuks: €3.930 excl btw- 3375 WP - 3038 kWh
- 10 stuks: €4.327 excl btw - 3750WP - 3375 kWh