Toon posts:

Shenmue

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft hier dit spel gespeeld?
Ik heb hem geleend van een collega.

Wat een EXTREEM _VET_ spel is dit zeg... Die ga ik volgende maand ook kopen. _WOW!_

En er komt nog een deel 2 van uit ook in het najaar...

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 21:51

Alpine

Twisted animator

Ik heb ook Shenmue gespeeld en uitgespeeld. Ik had 'm meteen gekocht toen ik 'm in de winkel zag liggen vlak na dat 'ie uitkwam.
Nu zit ik ongeduldig te wachten wanneer deel 2 uitkomt.
Ook ben ik benieuwd op welk systeem/systemen Shenmue 3 komt/komen.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Shenmue 2 ga ik zekers halen in de shop, deel 1 was al zo vreselijk vet :)

39

Verwijderd

K'heb deel 1 nog steeds niet uitgespeeld eigenlijk... :o
Mar hijs idd best vet.. :)

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Linkje naar site?! Pics?! Need more input....
Plz

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• Alpine
  • Laatst online: 10-02 21:51

Alpine

Twisted animator

Op de officiele site staat heel veel info over Shenmue 2.

Alleen het Japanse deel is klaar. Het engelse dus niet.

• Koffiezuiper
  • Laatst online: 10-02 15:20
Ik was bij cd3...best wel ver alleen het werken in de docks begon me een beetje te irriteren :)
Helaas ben ik me savegame kwijt :(

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik vraag me eigenlijk al heel de tijd af of het niet ongelooflijk saai is... Al dat wachten op de bus. Realisme is niet altijd leuk. Wie kan hier een kleine speelimpressie/ review voor me neerzetten. Geen copy&paste, maar jullie ervaringen... :)

Verwijderd

Shenmue 2begin volgende maand in de winkels :)

Verwijderd

Ohhh, heerlijk. Ik vond Shenmue echt een geweldig spel! Ik heb hem intussen 3 keer uitgespeeld omdat ik de wereld uit het spel maar niet kon verlaten. In tegenstelling tot anderen vond ik het spel dus echt geen seconde vervelen. Als ik even niets te doen had ging ik gewoon trainen of even naar de arcade. Ik kan niet wachten op shenmue 2. Ik heb gehoord dat dit deel 4 keer zo groot wordt! Dit mocht ook eigenlijk wel omdat het eerste deel dan wel op 3 discs stond (plus nog de pasword) maar het spel was niet echt super lang (ik heb er een week over gedaan). Als je een review zoekt zou ik hier: http://dreamcast.ign.com/reviews/14499.html kijken, daar heb ik niks aan toe te voegen.

• mradem
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik heb hem nog nooit gespeeld maar het lijkt mij ook een heel vet spel. De bladen gaven hem alleen nou niet zo super cijfer dat ik mij kan herinneren. ik hoop dat deel 3 op de PS2 komt.

Verwijderd

misschien een beetje rare vraag maar komt ie ook op de pc uit want ik wou een dreamcast kopen maar dat was niet doorgegaan :(

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
heb hem thuiis liggen maar nog niet gespeeld
zal ik nog wel doen

"If u do something do it with style, or do it at all."

• WERIE
  • Niet online
Ik heb hem uitgespeeld binnen een week !! en zelfs mijn vriendin ook !!

een perfect spel !! wij wachten ook heel ongeduldig op deel 2 had een tijd geleden gelezen dat het dit keer meer gd-roms zouden zijn 6 geloof ik........des te beter >:) !! !!

Groetjes

Rewie

Verwijderd

heb het gisteren voor het eerst gedaan, je valt bijna achterover als je graphics ziet!
Zo super mooi, daar kan vrijwel geen een pc spel aan tippen (waarschijnlijk geen een)

alleen mijn andere eerste impressie is dat ik de besturen vrij klote vindt, het is allemaal niet zo soepel als Tomb Raider ofzo.
Maar waarschijnlijk zal dat wel ff wennen zijn :)

maar het lijkt mij in ieder geval een super vet spel!!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 00:17 schreef arko19 het volgende:
misschien een beetje rare vraag maar komt ie ook op de pc uit want ik wou een dreamcast kopen maar dat was niet doorgegaan :(
Nee. Ik heb een keer gelezen dat Yu Suzuki (de meester achter Shenmue en nog een paar ultra vette games zoals Ferrari F335 Challenge) gezegd heeft dat de Shenmue engine volledig custom made is voor de Dreamcast om er alles uit te persen wat erin zit. Het komt dus ook niet uit voor
de PC of andere consoles. Jammer jammer weer voor de PS2 mensen :+

• RedTop
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik heb ergens gelezen dat Shenmue 2 een veel vettere engine zal krijgen. Het aantal characters wat tegelijkertijd op het scherm kan wordt veel groter. Een verdubbeling geloof ik zelfs....

• jazzVL
  • Laatst online: 06-08-2025
veeeeeeeeeeeeeeeeet:9~

"If u do something do it with style, or do it at all."

Verwijderd

Ik heb een filmpje van Shenmue 2 op een gd van zo'n dreamcast blad en het ziet er vet uit! Nu ook stukken die in de natuur spelen etc. Er was ook een scène met heel veel mensen in het beeld (ongeveer 40) maar toen ging het wel heeeeeeel sloom, maar dat zal wel getweaked worden.

Verwijderd

jongens, heb een heel klein prob. in Shenmue waar ik al 2 dagen mee bezig ben! (ja ik wil graag het spel zonder hulp uitspelen! maar het begint nu echt te irriteren :( )

Ik heb namelijk dat telefoonnummer van warehouse no. 8 en die ene gast zei de volgende morgen dat ik in het telefoonboek onder de telefoon onder in het kabinet moest kijken, alleen het domme is : kan het niet vinden!!

Verwijderd

^^

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 12:39 schreef MM het volgende:
Ik heb namelijk dat telefoonnummer van warehouse no. 8 en die ene gast zei de volgende morgen dat ik in het telefoonboek onder de telefoon onder in het kabinet moest kijken, alleen het domme is : kan het niet vinden!!
Loop/ren richting die arcade hal, en volg gewoon dat weggetje totdat je niet meer verder kan en bij een weg komt waar auto's blijven oversteken. Kijk dan naar rechts, daar zie je een oude dame bij een telefoon en jaja.. een telefoonboek zitten. :)

Verwijderd

damn, ik had die al eerder gezien alleen kon ik die toen niet gebruiken!! en ik maar in dat huis zoeken :)

Verwijderd

Shenmue is en blijft inderdaad zowel grafisch als qua verhaal super. Maar grafisch overtreffen zo wie zo veel DC-games PC games (Soul Calibur, Sonic Adventure 2, noem maar op).

Shenmue II komt nu 6 September in Japan uit, over 2.5 á 3 maanden hier, en de graphics hebben inderdaad weer een update, hoewel het origineel nog altijd super is.

De verbeteringen van chapter 1 naar 2 binnenkort, die werkelijk alles uit de Dreamcast perst (en dit is te zien, wouw, zelfs de mooitste PC games tippen er grafisch niet aan, en vergeet niet dat lang niet alles om de resolutie draait)

30 fps --> 60 fps constant
5 a 6 mensen tegelijk on-screen --> 20 + on screen
sons lange laadtijden --> "Dynamic Load System", laden als je al voor een deur staat voor het geval je erin gaat
3 discs maar betrekkelijk kort --> 4 of 5 discs met meer verhaal en gameplay

etc. etc. mensen met een Dreamcast zien dus alsnog iets goeds tegemoet.. evenals HeadHunter, PSO version 2, en Virtua Tennis 2 (yay, online play)
Pagina: 1