Kleine kraan voor achter vaatwasser

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-05 22:55
In mijn keuken is een uitsparing waar een vaatwasser zou kunnen staan. Op die plek zitten een 32mm afvoerbuis, en een waterleiding (ik denk 12mm). De waterkraan zit met een muurbeugel aan de muur vast, en moet dus nog worden voorzien van een soort stopkraan.

Bij het orienteren op vaatwassers zie ik dat de meesten 55cm diep zijn - of meer. De kraan mag dus maximaal 5cm uitsteken, en de muurbeugel is denk ik al 2 cm 'diep'.

Bestaan er kleine kraantjes die voor dit doel geschikt zijn? De typische stopkraan steekt al snel een cm of 10 uit.

Beste antwoord (via CVTTPD2DQ op 16-11-2021 13:51)

• robotomizer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-05 06:18
Er bestaan erg korte stopkraantjes (eigenlijk bedoeld voor toilet spoelbakken en onder wastafels ed.) maar zoals al vermeld moet je een kraan met beluchter en keerklep (keerklep is verplicht dacht ik).

Achter vaatwas is idd erg weinig plek, je kan passen en meten en eventueel je kraan dwars zetten:
met de lange zijde evenwijdig aan de muur, misschien dat dit lukt op een 5 à 6cm,
maar handig is het niet, heb zelf een gelijkaardige constructie achter de wasmachine

Maar handigste is stukje meerlagenbuis (of koper als je echt handig bent :) ) steken en kraantje in kast er naast, handig en bereikbaar

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:13
Zoiets ga je niet vinden, of je moest met een 45° bocht werken zodat je kraan horizontaal / verticaal staat.

Als dat niet gaat, wordt het gewoon rechtstreeks aansluiten (en hoop ik dat je bij de bron de toevoer kan dichtzetten)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:01
Moet het een inbouwvaatwasser worden? De mijne is volgens specs ook 55cm diep maar dat is zonder front denk ik, want hij moet strak tegen de muur staan om gelijk met het kastje te komen. Daar achter is helemaal geen ruimte, ook niet voor een waterleiding of afvoerbuis.

Daarom zitten de aansluitingen voor een vaatwasser normaliter niet achter de vaatwasser, maar in het gootsteenkastje of in ieder geval in een kastje náást de vaatwasser. Kun je dat niet voor elkaar krijgen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Je kunt even kunnen hoeveel ruimte er evt onder de vaatwasser is (hoogte vw ten opzichte van onderkant aanrechtblad)

Misschien dat je tegen de vloer wat kwijt kunt (zo laag mogelijk op de muur)
Anders wordt het denk ik erg lastig. Er zit in mijn (beperkte) ervaring niet veel ruimte achter.

Sowieo onhandig als je niet bij de kraan kunt zonder de vaatwasser uit te bouwen.
Aanvier afvoer zit idd meestal in de gootsteenkast oid voorzover ik weet.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-05 18:34
e een wasmachine kraan met keerklep is verplicht volgens de kiwa voorschriften.
of de nen voorschriften. kraan plaatsen in je aanrechtkastje zodat je er altijd bij kan.
(vewin werkbladen etc. )

[ Voor 7% gewijzigd door miciel op 16-11-2021 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-05 22:55
Xander schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:09:
Daarom zitten de aansluitingen voor een vaatwasser normaliter niet achter de vaatwasser, maar in het gootsteenkastje of in ieder geval in een kastje náást de vaatwasser. Kun je dat niet voor elkaar krijgen?
Afvoer eventueel wel (hoewel de afstand lang is), maar ik heb geen aanvoer in mijn gootsteenkastje, dat zit allemaal weggewerkt in de muur.

Dit is behoorlijk balen, het leek kant-en-klaar geschikt, maar als ik het goed begrijp moeten er leidingen worden verlegd?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• robotomizer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-05 06:18
Er bestaan erg korte stopkraantjes (eigenlijk bedoeld voor toilet spoelbakken en onder wastafels ed.) maar zoals al vermeld moet je een kraan met beluchter en keerklep (keerklep is verplicht dacht ik).

Achter vaatwas is idd erg weinig plek, je kan passen en meten en eventueel je kraan dwars zetten:
met de lange zijde evenwijdig aan de muur, misschien dat dit lukt op een 5 à 6cm,
maar handig is het niet, heb zelf een gelijkaardige constructie achter de wasmachine

Maar handigste is stukje meerlagenbuis (of koper als je echt handig bent :) ) steken en kraantje in kast er naast, handig en bereikbaar
Pagina: 1