LG Oled horizontale streep - contact web(winkel)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Beste Mensen

Ik ben aan het sneupen in diverse topics, maar zie zo snel even door de bomen het bos niet meer.

Graag jullie advies. Mijn LG Oled heeft sinds zaterdag helaas een horizontale zwarte streep in het beeld. Deze TV heb ik eind december 2018 besteld en begin januari 2019 geleverd gekregen van een webwinkel met over het algemeen alleen maar positieve reviews.

Ik heb zondag een mail gestuurd naar de webwinkel (met fysieke winkel in Flevoland) met de vraag of dit probleem onder de garantie of extra pixelverzekering valt van 5 jaar.

Vandaag (maandag) had ik al een vriendelijke meneer van deze winkel aan de telefoon die mij vertelde dat dit niet onder de pixelgarantie valt, dat de fabrieksgarantie van LG is afgelopen en dat ze graag de tv in hun fysieke winkel willen hebben. Indien ik de originele verpakking nog had zouden ze hem willen halen. Aangezien ik die enorme doos niet meer heb is dit niet het geval. Nu willen ze dat ik de tv zelf breng. Dit is een reis van anderhalf uur met zo'n dun schermpje. De reis op zich heb ik er graag voor over. Maar met zo'n oled scherm zit er wel enige risico aan vast.
Ze willen graag zelf het probleem constateren en zeggen met LG contact op te zoeken en proberen dat de reparatiekosten €0 of zo laag mogelijk te houden. Maar kunnen daar nu nog niets over zeggen.

Wat adviseren jullie mij?

1: Moet ik de tv heenbrengen, of kan ik toch vragen om reparatie thuis.
2: Indien er toch (veel) kosten aan verbonden zijn bij de reparatie heb ik de tv op dat moment niet meer in mijn bezit, wat zijn mijn mogelijkheden om de kosten dan mogelijk toch te verhalen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:00

paQ

Pixelverzekering is een fake product. Dat vooropgesteld. Maar hoe je het in hemelsnaam uitgelegd krijgt dat dit daar dan niet onder zou vallen is mij een raadsel.

Heb je voorwaarden van die verzekering? Lijkt me een prima voorbeeld om daar 100% uit te vergoeden.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Uitleg is dat deze storing niet aan het paneel ligt, maar aan de aansturing van het oledpaneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-06 15:44

M2M

medicijnman

Je hebt garantie op een werkend product als dat product bij een aan Nederland gerichte webshop aangeschaft is. Die garantie is niet een vaste hoeveelheid in jaren, maar een garantie op basis van de levensduur van een product. Een TV hoort 10 jaar mee te gaan, minimaal.

Als je het ding online gekocht hebt, moet je het ook weer retour sturen. De webshop bied aan om 'm langs te brengen, aangezien een TV inpakken nogal... lastig is. Ik weet echter niet of de kosten voor het retour bij de klant liggen of bij de winkel.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-06 22:59

mark-k

AKA markkNL

M2M schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:11:
Je hebt garantie op een werkend product als dat product bij een aan Nederland gerichte webshop aangeschaft is. Die garantie is niet een vaste hoeveelheid in jaren, maar een garantie op basis van de levensduur van een product. Een TV hoort 10 jaar mee te gaan, minimaal.

Als je het ding online gekocht hebt, moet je het ook weer retour sturen. De webshop bied aan om 'm langs te brengen, aangezien een TV inpakken nogal... lastig is. Ik weet echter niet of de kosten voor het retour bij de klant liggen of bij de winkel.
Bij garantie zijn alle kosten wettelijk voor de verkoper, dus als hij wil dat je m brengt mag je ook gewoon je benzine aan hem declareren. De afhandeling hoort voor de klant geheel kostenloos te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 13:48
Auke schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:07:
Uitleg is dat deze storing niet aan het paneel ligt, maar aan de aansturing van het oledpaneel.
Dat is niet zo. Zie mijn post;
PostalDude in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Uiteindelijke oplossing enz staat iets verder in het topic.
Als ik het zo lees gaat het waarschijnlijk over hetzelfde. Ik denk dat dit wel degelijk onder garantie valt want je mag verwachten van een OLED TV dat deze heel wat jaren mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:59
PostalDude schreef op woensdag 17 november 2021 @ 08:19:
[...]

Dat is niet zo. Zie mijn post;
PostalDude in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Uiteindelijke oplossing enz staat iets verder in het topic.
Als ik het zo lees gaat het waarschijnlijk over hetzelfde. Ik denk dat dit wel degelijk onder garantie valt want je mag verwachten van een OLED TV dat deze heel wat jaren mee gaat.
Weet je dat zeker?
Tenzij een OLED heel anders werkt als een LCD scherm hebben zowel horizontaal als verticaal een andere functie.

YouTube: Repair Hack Explained | How to Fix TV Horizontal Lines - Part 2

Kijk ik naar mijn oude plasma(totaal andere techniek). Die had ook zowel horizontaal als verticaal printplaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvdijk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-06 13:06
Zoals al meermaals hier op het forum hier is besproken heb je gewoon recht op een kosteloze reparatie( zoek even op "quelle arrest". Daar de winkel mee confronteren en blijven mailen, na verloop van tijd geven ze toe( is mijn ervaring met 2 schermen die buiten de 2jaar "garantie" vielen en die gewoon kosteloos gerepareerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Auke schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:07:
Zou even in de voorwaarden kijken van die verzekering. Het lijkt mij dat daar gewoon instaat dat je verzekerd bent tegen uitval van pixels. Of dat nu komt door defecte pixels, foutieve aansturing of verkeerd maanlicht op je pixels boeit toch niet?

Kijk even in de voorwaarden, en als daar geen mogelijke oorzaken uitgesloten zijn zou ik ze daarmee gaan confronteren.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Auke Beroep je niet op fabrieks- of verkopersgarantie, en niet op je pixelverzekering, maar op Wettelijke Garantie (Conformiteit), zie ook meerdere berichten in de sectie

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Hartelijk dank voor alle reacties

Vandaag heb ik de tv naar de winkel gebracht. Ik heb hem zonder poot plat op een (matras)topper gelegd en deze er over heen gevouwen. Lag zo stabiel als wat.

Vriendelijk aldaar ontvangen. Ze gaan met LG in overleg, de meneer gaf aan dat ze er meestal prima met LG uitkomen. Vermoeden is dat er toch een nieuw paneel in zal gaan komen.

Ik wacht nog even verder reactie van hen af en hoop dat ik net zoals velen een positief review achter kan laten. Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Afgelopen woensdag heb ik de tv weer gehaald. Er is een nieuw type paneel en moederbord geïnstalleerd.
Er werd onderzoek kosten gevraagd en ik heb er voor gekozen dit te betalen ipv mij te beroepen op de conformiteit.
Ik had geen zin in de tijd en energie die ik daar in zou moeten steken. Tijd en energie ga ik steeds meer boven €🤑€🤑€ verkiezen.

Er stonden nog drie gerepareerde C8tjes te wachten op hun eigenaar.... nu maar hopen dat dit paneel het langer uithoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:59
Auke schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:53:
Afgelopen woensdag heb ik de tv weer gehaald. Er is een nieuw type paneel en moederbord geïnstalleerd.
Er werd onderzoek kosten gevraagd en ik heb er voor gekozen dit te betalen ipv mij te beroepen op de conformiteit.
Ik had geen zin in de tijd en energie die ik daar in zou moeten steken. Tijd en energie ga ik steeds meer boven €🤑€🤑€ verkiezen.

Er stonden nog drie gerepareerde C8tjes te wachten op hun eigenaar.... nu maar hopen dat dit paneel het langer uithoud.
Soms moet je ook niet teveel op je strepen willen staan.
Zolang de reparatie (wat klonk als een dure grap) kosteloos is gedaan zou ik het ook prima vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Auke schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:53:

Zolang jij maar tevreden bent, is het goed. Daar gaat het tenslotte om.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1