Iemand ervaring met onderstaande melding aangezien de helpdesk bij Delta er geen kaas van gegeten heeft. Melding op modem:RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Value Corresponding to the Top of the DRW + mac adres
Vraag
Alle reacties
Kan je iets meer informatie geven?
Ik neem aan dat het een kabelmodem betreft? Welke merk/model?
Hoe reageert de helpdesk op het feit dat de WAN verbinding weg valt?
Hebben ze al een en ander doorgemeten?
Ik neem aan dat het een kabelmodem betreft? Welke merk/model?
Hoe reageert de helpdesk op het feit dat de WAN verbinding weg valt?
Hebben ze al een en ander doorgemeten?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Verrassend genoeg krijg ik best veel hits als ik Google op exact die melding. Samengevat komt het er op neer dat er teveel vermogen wordt gevraagd van de modem door een slechte verbinding aan de coax zijde.
Heb je nog iets van een coax splitter van enig soort tussen je AOP (de binnenkomende aansluiting) en je modem? Zo ja haal die er eens tussen weg. Zo nee, controleer de kabel en connectors tussen modem en AOP. Zijn die ook goed? Dan zal Delta toch echt zelf in actie moeten komen.
Heb je nog iets van een coax splitter van enig soort tussen je AOP (de binnenkomende aansluiting) en je modem? Zo ja haal die er eens tussen weg. Zo nee, controleer de kabel en connectors tussen modem en AOP. Zijn die ook goed? Dan zal Delta toch echt zelf in actie moeten komen.
Modem is een Sagemcom
Helpdesk wil helaas geen actie ondernemen omdat ik er zelf een (Edge)router achter heb hangen.
Er zit inderdaad een splitter tussen achter de binnenkomende aansluiting om de TV te koppelen.
Doormeten wordt helaas niet gedaan door Delta.
Connectors reeds gecontroleerd.
Helpdesk wil helaas geen actie ondernemen omdat ik er zelf een (Edge)router achter heb hangen.
Er zit inderdaad een splitter tussen achter de binnenkomende aansluiting om de TV te koppelen.
Dus je hebt de splitter verwijderd en het resultaat was hetzelfde?
Dan zou ik nog eens een net belletje of mailtje naar de helpdesk doen met de info uit dit topic. Of jij iets achter je modem draait heeft op dit probleem geen invloed. Desnoods vraag je een manager cq escalatie.
Als je verbinding onbruikbaar is kun je ze schriftelijk in gebreke stellen met een oplostermijn. Daarna eventueel betalingen inhouden / storneren.
Dan zou ik nog eens een net belletje of mailtje naar de helpdesk doen met de info uit dit topic. Of jij iets achter je modem draait heeft op dit probleem geen invloed. Desnoods vraag je een manager cq escalatie.
Als je verbinding onbruikbaar is kun je ze schriftelijk in gebreke stellen met een oplostermijn. Daarna eventueel betalingen inhouden / storneren.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Je zult moeten testen of je modem rechstreeks op de hoofdaansluiting (AOP) deze meldingen ook geeft. Mocht het probleem dan verholpen zijn dan zou ik de helpdesk nogmaals bellen om te vragen of ze willen vaststellen of het signaal kwalitatief goed en sterk genoeg is. Kan zomaar zo zijn dat je verbinding, ondanks dat die dan wel werkt, nog steeds niet in orde is.
Dat is wel wat kort door de bocht van Delta, aangezien je eigen router 'achter' je modem zit en de oorzaak van het probleem 'voor' de modem lijkt te zitten. Maar goed, hoe vaak valt je WAN verbinding weg? Kijk eens of het zonder splitter ertussen beter gaat.woutrijk schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:18:
Modem is een Sagemcom
Sorry hoor, maar hoeveel moeite is het nu voor jou om even dat stekkertje er uit te trekken en dan af te wachten tot de helpdesk z'n ding heeft gedaan?woutrijk schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:18:
...Helpdesk wil helaas geen actie ondernemen omdat ik er zelf een (Edge)router achter heb hangen...
Ja het is voor een tweaker frustrerend dat die hulp via allerlei onbegrijpelijke omwegen moet verlopen. Maar dat is nu eenmaal het proces zoals dat voor de 98% niet-tweakers werkt. Het lijkt er nu op dat je dat process moedwillig gaat lopen traineren.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Het is misschien wel weinig moeite voor "woutrijk" om de eigen router even af te koppelen zodat delta wel wil kijken wat er aan de hand is. (als hij dan iets anders kan aansluiten op het modem om even "over de schouder" mee te kijken)Brahiewahiewa schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:55:
[...]
Sorry hoor, maar hoeveel moeite is het nu voor jou om even dat stekkertje er uit te trekken en dan af te wachten tot de helpdesk z'n ding heeft gedaan?
Ja het is voor een tweaker frustrerend dat die hulp via allerlei onbegrijpelijke omwegen moet verlopen. Maar dat is nu eenmaal het proces zoals dat voor de 98% niet-tweakers werkt. Het lijkt er nu op dat je dat process moedwillig gaat lopen traineren.
Maar waarom zou "wat er aan de binnenkant, oftewel achter het modem, of lan kant hangt" van invloed zijn op "wat er aan de buitenkant, oftewel voor het modem, of wan kant", waar de foutmelding over lijkt te gaan ?
Het lijkt mij dat delta niet gaat bepalen welke netwerk of pc-apparatuur je op de lan kant van het modem aansluit.
Voor een tweaker is dat heel duidelijk, inderdaad. Maar voor een niet-tweaker niet.W1ck1e schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:09:
[...]
Het is misschien wel weinig moeite voor "woutrijk" om de eigen router even af te koppelen zodat delta wel wil kijken wat er aan de hand is. (als hij dan iets anders kan aansluiten op het modem om even "over de schouder" mee te kijken)
Maar waarom zou "wat er aan de binnenkant, oftewel achter het modem, of lan kant hangt" van invloed zijn op "wat er aan de buitenkant, oftewel voor het modem, of wan kant", waar de foutmelding over lijkt te gaan ?
Het lijkt mij dat delta niet gaat bepalen welke netwerk of pc-apparatuur je op de lan kant van het modem aansluit.
En mensen die op een helpdesk werken zijn geen tweakers. Ten eerste werken tweakers niet voor het geld wat een call-center medewerker verdient (ok: krijgt). Ten tweede worden tweakers gillend gek in zo'n functie want 80% van de gevallen los je op door het modem te rebooten.
Ik bedoel: Jos Verstappen mag op de snelweg ook maar 120 km/h. Badr Hari mag ook niet zomaar willekeurige mensen op hun gezicht slaan. Waarom zouden tweakers dan wel een voorkeursbehandeling van hun ISP moeten krijgen?
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Delta Helpdesk medewerkers zouden dit ook moeten weten of begrijpen.Brahiewahiewa schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:19:
[...]
Voor een tweaker is dat heel duidelijk, inderdaad. Maar voor een niet-tweaker niet.
En mensen die op een helpdesk werken zijn geen tweakers.
...
Da's jouw mening. Degene die de helpdesk medewerkers betaalt denk daar heel anders over ;o)W1ck1e schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:28:
[...]
Delta Helpdesk medewerkers zouden dit ook moeten weten of begrijpen.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Ik ging er vanuit dat uw berichten ook maar meningen warenBrahiewahiewa schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:32:
[...]
Da's jouw mening. Degene die de helpdesk medewerkers betaalt denk daar heel anders over ;o)
Dan nog is het te makkelijk om helemaal geen support te willen verlenen omdat in dit geval een eigen router wordt gebruikt, vooral wanneer de melder al eigen inzet heeft getoond waaruit blijkt dat het probleem waarschijnlijk aan Delta kant zit. Na 1 januari (ingangsdatum nieuwe regels op dit vlak) komen ze daar niet mee weg.Brahiewahiewa schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:32:
[...]
Da's jouw mening. Degene die de helpdesk medewerkers betaalt denk daar heel anders over ;o)
Eind goed al goed, er komt een monteur.
Pagina: 1