Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Rutjeee
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-12-2023
Allen,

In ben al eveb aan het nadenken aan een “slimme thermostaat”.

Ik heb gewoon een aan/uit thermostaat regeling voor vloerverwarming en radiatoren met zonekleppen. Ik moet daarom met een aan / uit thermostaat blijven werken.

Ik mis momenteel online en op afstand aanpassen van de temperatuur. ( wisselende diensten )

Ik was aan het nadenken over een Tado ( prijs kwaliteit lijkt me dit ok, zonder de abo kosten )

Maar buiten op afstand aanpassen van de temperatuur, is een Tado zoveel slimmer als een standaard honeywell dewelke ik nu heb ? Zal ik veel besparing hebben met een bv Tado ?

Of iemand een ander voorstel als een TADO ? :9

Thanks !

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:03

Trackerfire

BTC HODLER

Hier toevallig de Tado paar weken geleden de deur uit gedaan. Gaf geen comfort op de vloerverwarming. Nu een iSense geplaatst van Remeha (Ketel Intergas HRE 24/28). Meteen, zonder inleren, een perfect warme vloer en geleidelijke warmtevroeg en gasverbruik nagenoeg gelijk (zelfs iets lager). Tado sloeg ongeveer iedere 5 minuten de ketel uit, de Remeha brandt gerust een uur en stookt dan rustig op van 30 naar 45 graden.

[ Voor 3% gewijzigd door Trackerfire op 15-11-2021 16:34 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:07

DukeBox

loves wheat smoothies

Op zich heeft een aan/uit thermostaat niets te maken met zonekleppen. Je kan in veel gevallen prima een modulerende thermostaat gebruiken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Rutjeee
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-12-2023
DukeBox schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:35:
Op zich heeft een aan/uit thermostaat niets te maken met zonekleppen. Je kan in veel gevallen prima een modulerende thermostaat gebruiken.
Ik heb boven en onder thermostaten, beiden aan/uit. Dan zou ik ze allebei dienen te veranderen als ik naar modulerend wil ?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:07

DukeBox

loves wheat smoothies

Rutjeee schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:44:
Ik heb boven en onder thermostaten, beiden aan/uit. Dan zou ik ze allebei dienen te veranderen als ik naar modulerend wil ?
Die sturen beide parallel je ketel aan :?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.