Issue Connectbox - Deco - Iphone's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:41
Al geruime tijd heb ik een TP link Deco M4 set voor wifi in het hele huis dat prima zijn werk doet. Echter sinds de overstap naar een andere provider (Ziggo) heb ik hier ineens problemen mee. Alle Deco's zijn gereset en opnieuw aangesloten (acces point mode). Ze zitten momenteel direct achter de connectbox. De wifi van de connectbox is uitgezet.

Het probleem is nu dat alle apparaten prima werken met uitzondering van de Ipad + Iphones. Ze hebben draadloze verbinding maar niet alle apps hebben internet. Met het opnieuw instellen van de netwerkinstellingen kan het weer even goed zijn maar helaas valt de internetverbinding later dan toch weer weg.

Het gekke is ook dat in geen verbinding kan krijgen met de Deco app als ik op Wifi zit. Hiervoor moet ik via 4G verbinding maken. I(n Router modus werkt dit wel)

Wat heb ik al geprobeerd:
-Deco's in Router mode: Iphone's werken dan goed maar de Deco's kunnen niet bekabeld aangesloten worden waardoor de snelheid niet goed is.
-Deco's in AP mode anders aansluiten: hoofdDeco tussen de connectbox en Switch waarachter de 2 andere Deco's zitten. Hier merk ik geen verschil.
-HoofdDeco veranderen en van positie wisselen. Ook hierbij geen verschil.

Ik vind het een vreemd probleem waar ik helaas weinig van op internet kan vinden dus ik hoop dat iemand hierbij kan helpen...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:34

lier

MikroTik nerd

Hoe heb je de Deco's exact ingesteld (kanalen/type beveiliging/andere instellingen/etc.)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zitilites schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:29:
...de Ipad + Iphones. Ze hebben draadloze verbinding maar niet alle apps hebben internet. Met het opnieuw instellen van de netwerkinstellingen kan het weer even goed zijn maar helaas valt de internetverbinding later dan toch weer weg....
Last van mac-randomnization? https://support.apple.com...-privacy-secb9cb3140c/web

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:56
decos zijn bekabeld best gevoelig voor netwerk loop

zie je wel in de app dat ze verbonden zijn via ethernet?
beste is om ze alle 3 in een switch te proppen en niet de ziggo switch van het modem. tplink switch van tientje bij action werkt prima

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
lier schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:41:
Hoe heb je de Deco's exact ingesteld (kanalen/type beveiliging/andere instellingen/etc.)?
Eigenlijk gewoon de standaard instellingen: Acces Point mode. 2.4 en 5 GHZ aan. Beveiliging WPA2-PSK. Snelle Roaming & Beamforming aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
Dit zegt mij niks maar zou wel de issues met de IPhones kunnen verklaren. Maar probleem zal dan in de connectbox moeten zitten denk ik? Hier zal ik mij even in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
laurens0619 schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:49:
decos zijn bekabeld best gevoelig voor netwerk loop

zie je wel in de app dat ze verbonden zijn via ethernet?
beste is om ze alle 3 in een switch te proppen en niet de ziggo switch van het modem. tplink switch van tientje bij action werkt prima
Ja als ik via 4G in de app kijk zijn ze inderdaad verbonden met het internet. En Wifi op laptop en andere draadloze apparaten werkt wel oke.

Heb ze nu ook alle 3 achter de switch en zo heb ik het eigenlijk standaard. Enige wat ik geprobeerd had was om de hoofddeco voor de switch te plaatsen maar dit bracht geen verschil (zie OP)

[ Voor 12% gewijzigd door Zitilites op 15-11-2021 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zet je connectbox eens gewoon in Bridge mode, en de main deco in router mode. Dan krijg je main M4 een ander IP op zijn wan kant. Die main M4 rebooten en alles propagaten duurt even (want alles gaat via de cloud based app, dus status klopt even niet)) maar uiteindelijk komt alles online.
En dan heb je ook geen gezeik meer met dubbel NAT etc.

Nu zit je connectbox nog dingen te doen waar ie eigenlijk niet zo heel goed in is, en heb je de controle van je netwerk over twee devices en configs zitten. Da's vragen om problemen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
@Zitilites ik bedoel of ze Zijn verbonden via ethernet. Dat kun je opzoeken bij de satellite nodes

Voor de zekerheid: heb je het ziggo wifi uitstaan/afwijkend ssid wat je niet gebruikt?

[ Voor 31% gewijzigd door laurens0619 op 15-11-2021 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
The Eagle schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:29:
Zet je connectbox eens gewoon in Bridge mode, en de main deco in router mode. Dan krijg je main M4 een ander IP op zijn wan kant. Die main M4 rebooten en alles propagaten duurt even (want alles gaat via de cloud based app, dus status klopt even niet)) maar uiteindelijk komt alles online.
En dan heb je ook geen gezeik meer met dubbel NAT etc.

Nu zit je connectbox nog dingen te doen waar ie eigenlijk niet zo heel goed in is, en heb je de controle van je netwerk over twee devices en configs zitten. Da's vragen om problemen.
Zat ik ook al aan te denken maar dit kan ik niet zelf instellen. Zal Ziggo voor benaderd moeten worden volgens mij dus zocht eerst andere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
laurens0619 schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:30:
@Zitilites ik bedoel of ze Zijn verbonden via ethernet. Dat kun je opzoeken bij de satellite nodes

Voor de zekerheid: heb je het ziggo wifi uitstaan/afwijkend ssid wat je niet gebruikt?
Ja dat zijn ze. En idd ziggo WiFi staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Vaag
Welke switches gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zitilites schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:23:
[...]

Dit zegt mij niks maar zou wel de issues met de IPhones kunnen verklaren. Maar probleem zal dan in de connectbox moeten zitten denk ik? Hier zal ik mij even in verdiepen.
Euh, als je 't artikel leest, zie je dat je 't op de iPhone/iPad uit kunt zetten: in de eigenschappen van je wifi netwerk zet je "privé adres" uit.
D'r zijn vast wel alternatieven, zoals je dhcp scope vergroten of de dhcp lease time te verkleinen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
Brahiewahiewa schreef op maandag 15 november 2021 @ 17:00:
[...]

Euh, als je 't artikel leest, zie je dat je 't op de iPhone/iPad uit kunt zetten: in de eigenschappen van je wifi netwerk zet je "privé adres" uit.
D'r zijn vast wel alternatieven, zoals je dhcp scope vergroten of de dhcp lease time te verkleinen
Privé adres uitzetten heeft helaas niet geholpen.

Trouwens nog een update: de Apple TV krijgt ook geen internet. Het is dus niet alleen de WiFi maar ook bekabeld is een probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Zitilites op 15-11-2021 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
Momenteel alleen een vrij nieuwe D-link 105 direct achter de connectbox. Deze was ook al in gebruik bij de vorige provider

[ Voor 21% gewijzigd door Zitilites op 15-11-2021 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Hmm d-link is dan wel net het merk wat bekend staat om problemen met de deco. Staat ook op website tplink

Gek dat t eerst wel werkte maar ik zou die vervangen (iig voor de test)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
laurens0619 schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:50:
Hmm d-link is dan wel net het merk wat bekend staat om problemen met de deco. Staat ook op website tplink

Gek dat t eerst wel werkte maar ik zou die vervangen (iig voor de test)
Bedankt voor de tip maar helaas biedt een andere switch (TP link) geen verandering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
Ik heb het opgegeven en de Deco's in toch in Router mode gezet. Dat betekent dat ik ze alle 3 niet bedraad kan aansluiten aangezien ze direct aan elkaar (in serie) verbonden moeten worden. Maar met 1 Deco direct aan de hoofddeco gekoppeld en de andere draadloos heb ik in ieder geval overal bereik.
Pagina: 1