Imac met catalina en Parallels na windows update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capice1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-04 12:54
Beste medetweakers, ik heb al een tijdje naar tevredenheid Parallels draaien op een Imac met Catalina.
Vorige week gaf Windows10 aan dat er een update was, deze heb ik uitgevoerd. Hierna kon ik Parallels niet meer opstarten en kreeg bijgevoegd scherm.

Ik heb dit probleem niet kunnen vinden op internet en ben zelf niet technisch genoeg om te weten waar te zoeken. Van de support van Parallels helaas nog geen antwoorrd, de leverancier van Windows verwijst naar parallels....weet iemand een oplossing?

Alvast dank.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZwyJTLxi1LgqNdb4mX4bTO8kcc0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JCGcY26Tr3o8zpIAvsP6bq4Q.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7tsoOsK3pL06bDWg5FkaNjKeK7g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mYTPyyji8gVTF3J0jWsjMGTH.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TfFy8UsgETl2bOc9pxwWP7_K0qI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IAQAhu2gR8DS8i1BUw1NQ6Bm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door capice1 op 15-11-2021 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:08

talin

ES-MA

wellicht net als bij een "gewone" windows troubleshooten?
opstarten in safe mode
update rollback?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capice1
Tnx Talin, helaas gaat mijn technische kennis niet zover, mede omdat het Windows op een Mac is...is het een hardware probleem of een software probleem en zit het bij Parallels of Windows?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@capice1 Je houd je met zaken bezig als VM's en je bent niet technisch genoeg?

Hoe komt Windows er op dan?

Als je zelf geen moeite wilt doen kan je het beste een backup maken van je bestanden en dit klusje uitbesteden.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:51
capice1 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:02:
...is het een hardware probleem of een software probleem en zit het bij Parallels of Windows?
De glazen bol is even offline hier...
Als je Mac verder wel zonder problemen werkt is het geen hardware probleem. Sowieso zou ik dat bij een VM niet zo snel verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capice1
@archer, thanks....de Mac werkt idd zonder verdere problemen...het probleem bestaat sinds de update van Windows afgelopen weekend.

@Greatwords....jammer weer zo'n reactie, maar om antwoord te geven op je "vreemde" vragen....ik werk op een Mac en draai daar sinds een jaar noodgedwongen Parallels op omdat mijn administratie op Windows draait. De installatie van Parallels en Windows wijst zich vanzelf en uiteraard heb ik me eerst daarvoor ingelezen.
Ten eerste, is het verboden om Windows te draaien op een Mac als je niet technisch bent? Ik ben niet technisch genoeg om dit probleem op te lossen, daarom stel ik de vraag hier.....
Ten tweede: wat heeft het voor zin om een reactie te plaatsen die niets maar dan ook niets bijdraagt aan de gestelde vraag....
Ik rijd ook auto maar voor sommige zaken schakel ik toch echt een garage in...jij repareert blijkbaar alles zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@capice1
Ik heb dit probleem niet kunnen vinden op internet
Hoe komt het dan als ik google op "parallels a file or device required for the operation" ik aardig wat zoekresultaten krijg.

Je windows is dus waarschijnlijk corrupt geraakt doordat de update niet goed is verlopen.

Maak dus een backup voor zover je dat niet gedaan hebt en ga trouble shooten met een windows/repair of als dat allemaal niet lukt een schone installatie van Windows.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• capice1
@greatsword...bedankt voor je reactie die nu wel hout snijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• capice1
even een update, na 3 weken 8)7 8)7 eindelijk een reply van Parallels support na twee mails en een telefoontje aan de salesafdeling in Duitsland. Duizend excuses voor de te late reactie...blablabla
Zeer prettig geholpen door een jongeman uit India. Na 45 minuten was eerst Parallels en daarna windows opnieuw geinstalleerd, had ik zelf dus nooit voor elkaar gekregen.
@Greatsword had gelijk mbt de corrupte windows na de update.
Bedankt voor jullie reacties iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:59

nelizmastr

Goed wies kapot

De foutmelding die je kreeg duidde op een probleem met de virtuele harde schijf van je Parallels VM, dat bestand had een probleem. Maar met een herinstallatie is het ook gefixt ja :+ dat fixt alles :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je dan nu toch een schone installatie hebt: zet je VM bestand meteen ergens op een externe schijf, dan kun je die een volgende keer zo terug kopiëren en kun je weer verder. Zorg er alleen wel voor dat je je bestanden die je binnen Windows gebruikt ergens in een cloud of backup zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capice1
@sypie cheers, ga ik doen.
Pagina: 1