• Xanthine
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 26-11 08:42
Ik zal vast niet de enige zijn: een goedbetaalde IT job vlakbij huis, maar er toch geen voldoening uit halen.

Ik werk intussen al zo'n 15 jaar in de IT sector, waarbij ik gemiddeld om de 2 jaar van functie verander. Ik heb hierdoor al heel wat ervaring opgedaan in verschillende delen (support, software, system, network engineer) en ook zowel interne functies als outsourcing via grote spelers.

Momenteel heb ik mijn huidige functie een jaar, dit als allround ITer binnen een middelgrote multinational. Hier sta ik met 1 collega (mijn baas) in voor de IT infrastructuur wereldwijd alsook de end user support. Als dat nog niet genoeg was doe ik ook nog de programmatie en onderhoud van de intern ontwikkelde applicaties.

Het loon is goed (maar als ik kijk wat ik allemaal doe zou ik het 'ok' noemen, niet slecht maar ook niet goed), en ik werk op 20 minuutjes van thuis.

Maar toch.....

Ik word met de dag ongelukkiger. Ik denk niet dat van job veranderen de oplossing is want deze job is best ok, maar ik denk dat de hele ICT sector mij gewoon niet ligt (terwijl anderen mij qua skills toch als bovengemiddeld omschrijven).

Nu komt het probleem, mijn hele leven is gebouwd op mijn huidig loon. Ik heb een redelijke woning gekocht, mijn partner hoeft niet fulltime te werken en we houden voldoende over om goed te leven. Als ik nu nadenk voor mezelf welke job ik echt zou willen doen, is dat een job ver weg van de ICT sector, maar met ook maar de helft van mijn huidig loon, wat niet haalbaar is.

Dit klinkt een beetje als een burn out of bore out. Aan elke nieuwe functie begin ik zeer positief, maar na het eerste jaar heb ik het precies altijd een beetje gehad, en val ik weer in diezelfde routine en ga ik me vervelen.